Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul ,,Smart – campus” Universitatea din Oradea

A fost semnat cel mai mare contract de finanțare din fonduri externe nerambursabile

Proiectul ,,Smart – campus” Universitatea din Oradea

Luni, 18.02.2019, Universitatea din Oradea a semnat cel mai mare contract de finanțare din fonduri externe nerambursabile pentru reabilitarea spațiilor de învățământ și cercetare, proiect nr. 119836 ,,SMART CAMPUS - UNIVERSITATEA DIN ORADEA", P.O.R. 2014 - 2020, Axa prioritară 10 - Îmbunătățirea infrastructurii educaționale.

Proiectul se înscrie în strategia Universităţii din Oradea 2016 - 2020 și răspunde priorității de promovare a șapte sectoare economice competitive stabilite în cadrul Strategiei Naționale de Competitivitate 2014-2020, propunând investiții de infrastructură relevante pentru îmbunătățirea ofertei de formare universitară pentru următoarele domenii de specializare inteligentă:
1.energie şi management de mediu;
2.tehnologia informațiilor şi comunicațiilor;
3.industria auto şi componente;
4.sănătate şi produse farmaceutice;
5.turism şi ecoturism;
6.industrii creative;
ceea ce va permite o mai bună pregătire a studenţilor Universităţii din Oradea.
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 29.990.509,89 lei (aproximativ 6 milioane euro) din care valoarea cofinanțării eligibile a Universității din Oradea este de 599.810,20 lei.
Durata de realizare a proiectului este de 24 de luni.
Investiţia propusă spre finanţare prevede:
1.realizarea de lucrări de reabilitare, modernizare, extindere, echipare/dotare a unei suprafețe totale de 5027 mp, pentru următoarele clădiri ale Universității din Oradea:  Clădirea E, F -  Campus central, Clădirea V3 - Campus central, Corpurile  C 49, C 53, C 54, C 55 - Campus II;
2.dotarea specifică a infrastructurii educaţionale universitare supusă intervenţiei
(Amfiteatre, Săli curs, Săli seminar, Laboratoare, Săli studiu, Săli cercetători, Săli doctoranzi);
3.implementarea unor măsuri de eficientizare energetică pentru creşterea eficienţei energetice a acestora;
4.dotarea cu un punct termic independent cu energie geotermală în Campus II;
5.crearea de facilități  pentru accesul persoanelor cu dizabilități conform "Normativului privind adaptarea clădirilor civile şi spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, indicativ NP 051-2012 - Revizuire NP 051/2000" şi facilități suplimentare.
Pentru încălzirea spațiilor reabilitate şi modernizate prin proiect, se va utiliza apa geotermală reziduală (care a trecut deja prin schimbătoarele de căldură) și cu "baterii" de pompe de căldură.
Mulțumesc echipei care s-a implicat în scrierea proiectului cu finanțare din fonduri externe nerambursabile din care au făcut parte: prorector prof. univ. dr. Marcela Prada - Facultatea de Construcții, Cadastru și Arhitectură, prof. univ. dr. Anca Dodescu - Facultatea de Științe Economice și ec. Adrian Nicula - director general administrativ.
Menționez că Universitatea din Oradea a mai depus o cerere de finanțare din fonduri externe nerambursabile ca și continuare la acest proiect, în vederea reabilitării corpurilor A, B, C și M, suma solicitată fiind de aproximativ 6 milioane de euro. În prezent proiectul se află în procedura de evaluare.
Rector,
prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 11:52:07 Ora de vară a Europei de Est