Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A început votarea proiectelor în cadrul dezbaterilor publice

Bugetarea participativă, etapa a doua

A început votarea proiectelor în cadrul dezbaterilor publice

Luni, 18 februarie 2019, au avut loc în cartierul Nufărul primele dezbateri publice cu privire la proiectele validate în cadrul etapei a doua a bugetării participative.

Prima dezbatere a a avut loc la Liceul Teoretic Onisifor Ghibu, la care au participat cca 200 de cetățeni, iar a doua la Școala Gimnazială Dimitrie Cantemir, la care au luat parte cca 80 de persoane.
Din partea Primăriei Oradea au participat viceprimarul Florin Birta și directorul executiv al Direcţiei Economice, Eduard Florea.
În această a doua etapă a bugetării participative au fost validate în total 52 de proiecte, care au putut fi votate online de cetățeni în perioada 10 decembrie 2018 -20 ianuarie 2019, iar de luni, 18 februarie, a început a doua etapă a votării, cea din cadrul dezbaterilor publice.
În deschiderea întâlnirilor de luni din cartierul Nufărul, viceprimarul Florin Birta a făcut o prezentare pe larg a proiectelor, după care s-a trecut la etapa votării. Fiecare cetățean prezent și-a exprimat votul în mod direct, introducând buletinul de vot cu opțiunea proprie în urna special pregătită.
Urmează ca, la finalul celor zece întâlniri stabilite prin calendarul dezbaterilor publice la nivel de cartiere, să se facă centralizarea voturilor și desemnarea proiectelor câștigătoare.
Așa cum a fost anunțat, votul cetățenilor are loc în două etape distincte: una care deja s-a încheiat, respectiv votul online (10 decembrie 2018 - 20 ianuarie 2019), acesta având o pondere de 50% și votul cu ocazia dezbaterii publice la nivel de cartier, care va avea o pondere tot de 50%.
La data încheierii votului online, au fost exprimate 13.836 de voturi, cele mai votate proiecte fiind cele privind iluminarea cu sisteme LED a trecerilor de pietoni nesemaforizate din Oradea, reamenajarea Cimitirului Neolog evreiesc cu scop turistic, bike-sharing și parcarea auto pentru Spitalul Clinic Județean.
Selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului.
Cele 10 proiecte care obțin cel mai mare punctaj în urma votului online și a dezbaterii publice urmează să fie cuprinse în bugetul Primăriei Municipiului Oradea pentru anul 2019.
Primăria Oradea îi invită pe toți cei interesați de modul în care arată și se dezvoltă cartierul în care locuiesc să participe la prezentarea proiectelor depuse prin procesul de bugetare participativă și să voteze în funcție de preferințe.
Pentru informaţii suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativă, doritorii au la dispoziție:
platforma online: https://activ.oradea.ro.;
email: bugetareparticipativa@oradea.ro;
telefon: 0259.437.000 interior 248
Calendarul întâlnirilor
1.Nufărul Lic. T. Onisifor Ghibu - Sala Festiva Aleea Onisifor Ghibu, nr. 3 Luni, 18.02.2019, ora 17.00
2.Nufărul Șc. Gimnaziala D. Cantemir - Sala de Sport  Str. Puscariu Sextil, nr. 2A luni, 18.02, ora 18.30
3.Episcopia Cămin Multifunctional Episcopia Bocskai Istvan Str. Ciucasului, Nr. 11 marți, 19.02, ora 17.00
4.Oncea Șc. Gimnaziala Ion Bogdan - Holul de acces Str. Ion Bogdan, Nr. 13A marți, 19.02, ora 18.30
5.Ioșia Lic. Don Orione - Sala de Sport Calea Al. Cazaban, Nr. 49E miercuri, 20.02, ora 17.00
6.Iosia Șc. Gimnaziala Avram Iancu - Holul de acces Str. Gh Pop de Basesti, Nr. 3-3A miercuri, 20.02, ora 18.30
7.Rogerius  Lic. T. Lucian Blaga - Sala de Sport Str. Călugăreni, Nr. 3 luni, 25.02, ora 17.00
8.Rogerius  Șc. Gimnaziala Nr. 11 - Sala de Sport Str. Moldovei, Nr. 55 luni, 25.02, ora 18.30
9.Decebal  Șc. Gimnazială Dacia - Sala de Sport Bdul Dacia, Nr. 25 marți, 26.02, ora 17.00
10.Centru  Primăria Municipiului Oradea - Sala Mare Piața Unirii, Nr. 1 marți, 26.02, ora 18.30.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 20:07:23 Ora de vară a Europei de Est