Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vernisajul expoziției tremporare „Now”

Mâine (vineri), la Muzeul Orașului Oradea - Complex Cultural

Vernisajul expoziției tremporare „Now”

Muzeul Orașului Oradea - Complex Cultural împreună cu Galeria Jecza din Timişoara vă invită mâine (vineri, 22 februarie 2019), ora 16.00, la vernisajul expoziției temporare „Now".

Expoziția artistei britanice Jane McAdam Freud prezintă un corpus de lucrări realizate în cadrul rezidenței sale la Harrow School, care a avut loc în perioada septembrie 2015 - iulie 2017. Arta produsă atunci a constituit baza unei selecţii de lucrări impresionante. Expoziția prezentată, adusă în țară de Galeria Jecza din Timișoara, preia titlul lucrării Now, care aparține seriei ,,Adăposturi". McAdam Freud vorbește despre prezent ca despre un refugiu pe care noi toți ar trebui să-l populăm. Într-un interviu realizat în ianuarie 2018 pentru revista ,,Orizont", artista spunea că lucrările sale cele mai importante sunt ,,cele pe care le fac acum. Prezentul este momentul meu favorit. Dacă ești realmente viu, nu poți trăi decât în prezent".
La prima prezentare în România a lucrărilor, Maria Orosan-Telea, critic de artă, consemna: ,,Prin lucrările prezentate, Jane abordează ready-made-ul în maniera sa unică și originală. Se raportează la actul artistic ca un cercetător aplecat asupra unui studiu de caz. Conceptualizând evenimente exterioare, acționează prin arta sa asemeni unui psihanalist care abordează obiectele ca într-o ședință de psihoterapie. Urmărind conceptele străbunicului ei, Sigmund Freud, - și anume cele legate de relevarea inconștientului - intenția ei este de a scoate la lumină părțile ascunse sau ignorate. Istoria uimitoare a uneia dintre cele mai vechi și prestigioase instituții de învățământ pentru băieți din Marea Britanie a reprezentat, pentru Jane, atât o sursă de inspirație, cât și o provocare. Abordarea sa urmează modelul aproprierii duchampiene. Mai mult decât atât, intervenind asupra acestor obiecte și le însușește inclusiv din punct de vedere simbolic.
Printr-o atitudine instinctivă care suprimă orice plan conștient și prestabilit, Jane realizează lucrări conceptuale care comunică cu privitorul pe două planuri; atât la nivel instructiv, cât și la nivel subliminal. Tema auto-analiză / identitate este una dintre cele mai des abordate și mai interesante problematici ale demersului său artistic, care pare a fi o formă esențiale de întâlnire cu ea însăși.
La Harrow, mobilierul și alte obiecte mărunte lăsate în atelierul pe care l-a folosit timp de doi ani i-au apărut impregnate de vechile tradiții ale practicii artistice, ceea ce, pentru Jane, a prilejuit o reconsiderare a teoriilor adorniene legate de autonomia artei în relație cu industria culturală. Tot ce se afla în atelier putea deveni obiect de artă, chiar și  rebuturile metalice, grămezile de rugină, vechile șevalete sau pânzele aruncate după ce au fost pictate. Relația dintre cele două modalități tradiționale de expresie artistică, sculptura și pictura, este chestionată prin crearea de instalații sculpturale folosind obiecte specifice picturii (Am I Fixed Yet?, High Chair).
Pe de altă parte, în lucrări precum Plan, Draw, Top End sau Object Conversation a operat cu metodele artei conceptuale, inscripționând cuvinte semnificative pe suprafețele obiectelor pentru a-și confrunta propriile gânduri cu propriile acțiuni sau pentru a da o reprezentare fizică unei idei (în strânsă legătură cu teoria lucrurilor a lui Sigmund Freud).
Pentru Jane, obiectele au propria lor existență, intervențiile ei având ca scop doar a le conferi sensuri noi și surprinzătoare. Astfel, aranjarea într-o ramă de lemn a câtorva carcase goale de proiectile colorate împreună cu un torso clasic de marmură (You Kill Me), devine un statement al rolului de muză pe care Harrow l-a avut pentru artistă."
Continuând prezentarea lucrărilor în România, demersul artistic al lui Jane Mc Adam Freud se bucură la Oradea de o nouă interpretare, în lectura criticului de artă Ramona Novicov:
,,Expoziţia semnată de Jane McAdam Freud, găzduită de Muzeul Oraşului Oradea, trimite spre centrul universului artei contemporane prin felul în care repune în discuţie statutul obiectului „personal", amprentat de unicitatea gestului creator, în plin flux indistinct al societăţii de consum.
Obiectele sale nomade evoluează la limita imponderabilităţii, sfidând gravitaţia şi suficienţa instalării în spaţiu. Ele celebrează unicitatea în plină epocă a obiectului de serie, fragilul echilibru într-o lume ataşată tot mai mult de confortul plasării în spaţii cât mai sigure, vorbindu-ne cu delicateţe şi eleganţă despre bucuria detaşării, a gesturilor simple şi a gratuităţii, într-o lume dependentă tot mai mult de posesiile materiale. Sunt obiecte ce captează în golul lor energiile unor momente de graţie trăite intens sub semnul artei. La fel ca şi noi, ele sunt creaţii ale intervalului, ale golului şi ale clipei, sunt adăposturi inefabile în care putem exersa arta de a trăi în preţiosul timp al prezentului continuu. Publicul orădean este invitat să se lase provocat de multiplele interogații despre sine și despre lumea în care trăim, ce pun laolaltă artist - privitor - hermeneut".
Expoziția va putea fi vizitată în intervalul 22 februarie - 31 mai  2019.
Ionuț Ciorba 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 18:49:10 Ora de vară a Europei de Est