Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Agricultura și comunitatea mea”

Miercuri, în cadrul programului Junior Achievement România, s-a desfășurat activitatea

„Agricultura și comunitatea mea”

În data de 20 februarie 2019, în cadrul Liceului Tehnologic Nr.1 Salonta a avut loc activitatea „Agricultura și comunitatea mea", desfășurată în cadrul programului Junior Achievement România, sub îndrumarea doamnelor Larisa Panait și Evelina Bălu, activitate care constă în educația antreprenorială a elevilor din cadrul liceului nostru.

La activitate au participat 70 de elevi din clasele: a IX-a A, a X-a A, a XI-a A și B, a X-a B profesională, sub îndrumarea doamnelor profesoare Buz Angela și Medve Alina. Elevii, împărțiți în 11 echipe, și-au susținut propriile idei de afaceri din domeniul agricol, primind indicații și sfaturi de la doamnele profesoare: Simionică Dana, Goina Aurica, Toderici Ramona. Prin implementarea acestui program în liceu le oferim elevilor posibilitatea de a-și pune în valoare originalitatea și creativitatea în legătură cu ideile de afaceri concepute de ei, idei care pot fi puse în practică. Scopul activității este să dezvolte spiritul antreprenorial al elevilor crescându-le astfel șansele de a deveni viitori antreprenori. La activitate au participat următorii antreprenori: Ujog Florica, Laza Sabin, Ghiurca Vasile, care le-au împărtășit elevilor din experiența lor de antreprenoriat.
Au avut loc discuții libere și schimb de experiență între antreprenori și elevi referitoare la oportunitățile de afaceri din agricultură. Elevii au primit un feed-back pozitiv din partea antreprenorilor prezenți și din partea coordonatoarelor activității. Elevii au fost felicitați pentru faptul că au fost realiști, iar ideile lor de afacere pot fi puse în practică. Elevii au trecut de această primă selecție urmând ca echipele cu ideile de afaceri „Biz...Apicultor" și „Căpșunica sănătoasă" să participe la Competiţia anului, 2019 care se va desfăşura în luna mai la Bucureşti.
Le dorim succes elevilor!
Prof. Buz Angela Rodica
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Agricultura și comunitatea mea”.

Trimite email
miercuri, 17 decembrie 2025 la 05:49:45 Ora standard a Europei de Est