Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Au început înscrierile pentru a 5-a ediție a Bursei Alex. Leo Șerban

Festivalul Internațional de Film Transilvania

Au început înscrierile pentru a 5-a ediție a Bursei Alex. Leo Șerban

Festivalul Internațional de Film Transilvania, ajuns anul acesta la ediția cu numărul 18, deschide perioada de înscrieri pentru Bursa Alex. Leo Șerban.

Inițiativa, menită să promoveze spiritul libertății de expresie, al profesionalismului și al rigorii intelectuale, va avea ca premiu principal o bursă în valoare de 2.500 de euro, oferită în parteneriat cu Conceptual Lab.
Bursa Alex. Leo Șerban a fost inițiată de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Romanian Film Initiative și a fost acordată pentru prima dată în 2012, la Festivalul Internațional de Film Transilvania, în memoria celui mai important critic de film român al ultimelor două decenii și, totodată, un prieten drag al festivalului, Alex. Leo Șerban. Dacă la primele trei ediții bursa era adresată exclusiv tinerilor jurnaliști și critici de film, începând din 2018 inițiativa se adresează deopotrivă regizorilor și scenariștilor.
Condiția principală pentru înscrierea la cea de-a cincea ediție a Bursei este vârsta maximă de 35 de ani. Până pe 25 martie, criticii, regizorii sau scenariștii trebuie să trimită CV-urile, scrisorile de motivație și descrierile unor proiecte aflate în lucru. Câștigătorul va fi premiat în cadrul celei de-a 18-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania. Totodată, TIFF își propune să sprijine dezvoltarea și realizarea proiectului la care lucrează viitorul bursier, în cadrul programelor specifice pe care le derulează.
Cineaștii care îndeplinesc condiția unică se pot înscrie prin completarea formularului disponibil pe aici https://bit.ly/2GrU2lS
„Când ești la început cu un proiect, un premiu ca acesta e ca o validare extrem de prețioasă. Contează foarte mult să fii încurajat în mod public într-un mediu profesional atât de fain cum e festivalul TIFF", subliniază Eliza Zdru, câștigătoarea Bursei Alex. Leo Șerban în 2018. Premiul în valoare de 2.500 de euro a ajutat-o pe tânăra cineastă să încheie cu succes perioada de cercetare și să înceapă filmările propriu‑zise la documentarul Lecția. ,,Mă aflu acum în plin proces de producție și sper ca filmul să fie gata până la începutul anului viitor", anunță regizoarea.
La fel ca în cazul ediției anterioare, o Mențiune specială va fi acordată și în acest an unui actor român sub 35 de ani ce s-a remarcat printr-o evoluție notabilă într-un scurtmetraj sau lungmetraj care a avut premiera în 2018. Lista scurtă a celor propuși pentru această mențiune va fi comunicată, în curând, pe www.tiff.ro. Premiul în valoare de 1.000 de euro, oferit în parteneriat de Conceptual Lab și TIFF, va fi decernat în cadrul Galei de închidere a festivalului. În cadrul ediției din 2018, Mircea Postelnicu a fost premiat pentru rolul interpretat în Ana, Mon Amour (r. Călin Peter Netzer).
Ediția cu numărul cinci a Bursei Alex. Leo Șerban este posibilă datorită parteneriatului cu Conceptual Lab, un proiect al Asociației Identitate Culturală Contemporană. În 2017, Conceptual Lab a oferit Premiul pentru Cea mai bună interpretare și a avut o implicare considerabilă în dezvoltarea secțiunii InfiniTIFF - zona experimentală dedicată noilor forme de storytelling.(C.M.)

Ne puteți urmări pe:
www.tiff.ro | FB: TransilvaniaIFF | Twitter: TIFFRomania | Instagram

 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:43:26 Ora standard a Europei de Est