Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Prima mobilitate din cadrul Proiectului Erasmus+ coordonat de Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” Oradea

Eveniment de diseminare

Prima mobilitate din cadrul Proiectului Erasmus+ coordonat de Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” Oradea

Evenimentul de diseminare, după desfășurarea primei mobilități, din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,SNAPSHOTS OF MYSELF ON THE EUROPEAN CANVAS, proiect de parteneriat interșcolar- 2018, număr de referință 2018-1-RO01-KA229-049173_1" a avut loc în sala festivă a școlii.

În cadrul proiectului Erasmus+ un grup de cinci elevi de la Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea format din: Andrei Andrica, Daria Balint, Camelia Cosma, Cristian Modog și Andrei Țicra, însoțiți de dna prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, directorul școlii, și d-na prof. Crina Joldoș, coordonatorul de proiect, au participat la prima mobilitate în Turcia, la sfârșitul semestrului I, an școlar 2018-2019.
Elevii care au participat la prima mobilitate în Turcia au împărtășit impresiile și trăirile pe care le-au încercat pe parcursul unei săptămâni petrecute la școala parteneră -  școala gazdă „Kasim Sacide Ener Ortaokulu", din orașul Adana, având ca primă temă: „A day in my life - photography basics". Aceștia au făcut și o prezentare PowerPoint pentru colegii lor din școală, cu vârsta cuprinsă între 12-14 ani, pentru ca și aceștia din urmă să fie motivați să participe la următoarele selecții, pentru următoarele mobilități din cadrul proiectului. De altfel diseminarea s-a făcut exact în ziua în care a fost organizată selecția elevilor pentru cea de-a doua mobilitate, care se va desfășura în luna aprilie, iar gazdă va fi școala coordonatoare: Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" Oradea.
Activitatea de diseminare s-a desfășurat sub coordonarea echipei de proiect: d-na director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu - responsabilul cu monitorizarea și evaluarea derulării activităților, d-na prof. Crina-Laura Joldoș  - coordonatorul proiectului, d-l dir. adj. prof. Cosmin Velimirovici  - responsabilul tehnic, d-na prof. Claudia Șpan - responsabilul pentru selecția elevilor, d-na prof. Roxana Voicu - responsabilul pentru pregătirea participării la cursuri, d-na prof. Florica Iovan - responsabilul cu diseminarea și popularizarea proiectului și d-na contabil Dana Andruța - responsabilul financiar.
Echipa de implementare a proiectului Erasmus+ a făcut diseminarea primei mobilități și în cadrul unui consiliu profesoral pentru a asigura o mai bună informare a tuturor celor interesați de rezultatele acesteia.
În săptămâna de mobilitate, activitățile au fost diverse și s-au desfășurat, atât în școală cât și în afara ei, iar beneficiarii direcți ai primei mobilități au susținut cu tărie că ar mai încerca astfel de experiențe ori de câte ori ar fi posibil.
Pe lângă activitățile de prezentare a sistemului de învățământ din țările partenere și a școlilor s-au desfășurat și activități culturale, ateliere de lucru cu activități tradiționale turcești, vizite în orașele apropiate pentru ca gazdele să-și facă cât mai bine cunoscută cultura națională partenerilor din cele patru țări.
De asemenea, elevii au beneficiat nu doar de o experiență culturală bogată, ci și de o săptămână în care și-au putut exersa și îmbogăți abilitățile de vorbire în limba engleză și de a  promova multiculturalitatea, iar toate acestea au fost posibile prin intermediul fotografiei.
Prof. Florica Iovan
Găsiți mai multe în Galeria foto: Prima mobilitate din cadrul Proiectului Erasmus+ coordonat de Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:53 Ora standard a Europei de Est