Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vremea cunoașterii - Meteo la Gojdu

Proiectul „Thunder Generation”

Vremea cunoașterii - Meteo la Gojdu

În spatele fiecărui buletin meteo de la știri sunt măsurători științifice, iar în spatele fiecărei măsurători sunt oameni și instrumente.

Tinerii orădeni vor avea ocazia să afle ce face un meteorolog și vor putea da sens practic unor noțiuni teoretice învățate la orele de chimie, fizică sau geografie prin experimente în laboratorul de fizică „Dorin M. Poenaru" al Colegiului Național „Emanuil Gojdu", care timp de patru luni va deveni un laborator de meteorologie al tinerilor.
Proiectul „Thunder Generation" urmează să se desfășoare în perioada martie-iunie 2019 și este unul din proiectele care a câștigat o finanțare prin Fondul Științescu Oradea, alcătuit din sponsorizări făcute de companii locale care sprijină educația științifică.
În cadrul „Thunder Generation", participanții vor învăța de la specialiști în acordarea de prim ajutor cum să acționeze în situații limită ale vremii, precum inundații, furtuni sau chiar tornade. O stație meteo, care va permite distribuirea live a datelor meteo de pe școală în toată lumea, va sta la îndemâna tinerilor, ajutându-i să înțeleagă mai bine parametrii meteorologici (temperatura, presiune, viteza vântului etc.). Atelierele „Face 2 face cu natura" vor fi atracția proiectului, deoarece participanții alături de meteorologi sau chiar oameni din aviație vor face ieșiri în natură pentru a observa pe viu structura unei furtuni și cum se dezvoltă aceasta.
Cine se poate înscrie?
Orice tânăr din Oradea cu vârsta cuprinsă între 12 și 17 ani dornic să cunoască tainele vremii și ale naturii. Există 25 de locuri disponibile, iar selecția se va face în ordinea cronologică a înscrierilor.
Cum te poți înscrie?
Prin formularul online afișat pe pagina de Facebook a proiectului „Thunder Generation" sau la numărul de telefon 0731.354.351, data limită pentru înscrieri fiind 3 martie 2019.
Unde și când vor fi atelierele?
Atelierele vor fi ținute săptămânal la Colegiul Național „Emanuil Gojdu", deschiderea oficială urmând să aibă loc joi, 7 martie 2019 de la ora 16.00 în Sala Festivă a Colegiului.
Cine a creat proiectul?
Coordonatorul „Thunder Generation" este Alex Trandafir, elev în clasa a XI-a la liceul gazdă al proiectului, pasionat de meteorologie și mentor în proiectele Științescu din anii trecuți. Echipa de implementare le va avea în componență pe doamnele profesoare Berchez Daniela, Anderson Dora și Sorina Corbu, dar și alți voluntari liceeni.
Cine sprijină proiectul?
Finanțarea, în valoare de 6.000 lei, este asigurată prin Fondul Științescu, un program al Romanian American Foundation, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România și implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea, cu sprijinul donatorilor individuali și al finanțatorilor locali: Vernicolor, UniCredit Bank, Fundația Elena Neagu, Celestica, Decitex RO, RER Vest, Faist Mekatronic, VPK Packaging, ADLO, Qubiz, Inteva Products, Nidec, Sema Express, AstorMueller Group, Bugatti.
Alex Trandafir,
 coordonatorul proiectului „Thunder Generation"
Teodora Albiter,
manager proiecte Fundația Comunitară Oradea
 
Despre Fundația Comunitară Oradea
Fundația Comunitară Oradea este o organizație non-guvernamentală, apolitică și non-profit, care își propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Facem posibil acest lucru prin încurajarea spiritului filantropic și de responsabilitate socială al organizaţiilor non-guvernamentale, companiilor și persoanelor fizice/grupurilor de iniţiativă, cu scopul de a acoperi nevoile mereu în schimbare ale comunității.
Fundația Comunitară Oradea face parte din programul național de ,,Fundații Comunitare", inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare, în parteneriat cu Fundația pentru Parteneriat și Fundația Pact, cu sprijinul financiar al Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe și Romanian-American Foundation.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Vremea cunoașterii - Meteo la Gojdu

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 15:01:54 Ora de vară a Europei de Est