Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Educăm fiecare copil. Împreună suntem o comunitate”

Seminarul de educație incluzivă

„Educăm fiecare copil. Împreună suntem o comunitate”

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (C.E.D.C.D.), în parteneriat cu Universitatea din Oradea - Facultatea de Științe Socio-Umane și Pyramid Learning Center, a organizat vineri, 15 februarie 2019, Seminarul de educație incluzivă - „Educăm fiecare copil. Împreună suntem o comunitate".

Datorită numărului mare de participanți înscriși, activitatea care urma să aibă loc la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea (din Str. Universității, Nr. 1-5, Sala V113), a fost relocată într-o altă încăpere apoi în sala de conferințe a Bibliotecii Universității.
Oratoarea Mădălina Turza a precizat că, „potrivit datelor oficiale, în România sunt înregistraţi 70.647 de copii cu dizabilităţi şi 31.132 dintre ei sunt neşcolarizaţi, restul urmând programele educaţionale ale şcolilor speciale, de masă sau alte forme de învăţământ".
Seminarul s-a adresat părinților copiilor cu dizabilități, profesorilor, studenților și profesioniștilor în domeniu. A urmărit promovarea unor competențe de bază în ceea ce privește educația incluzivă (tranziția de la școala tradițională la școala incluzivă, managementul clasei incluzive, elemente de psihopedagogie incluzivă), aspecte juridice privind dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități și rolul părinților, al profesorilor și al comunității în crearea unui mediu primitor de dezvoltare a copiilor.
La finalul seminarului, participanților le-au fost eliberate adeverințe de participare cu menționarea ariilor tematice abordate.
Alin Crețu
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Educăm fiecare copil. Împreună suntem o comunitate”.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:38:49 Ora standard a Europei de Est