Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O educaţie internațională la ,,Nicolae Bolcaș” Beiuș

Proiect Internaţional School Award

O educaţie internațională la ,,Nicolae Bolcaș” Beiuș

Proiectul Internaţional School Awards sărbătoreşte învățământul, predarea, comunitatea, îngrijirea pastorală, conducerea și inițiativele strategice la școlile internaționale.

Acestea oferă școlilor internaționale posibilitatea de a împărtăși cele mai bune practici, eforturi creative, participarea comunității și inovarea. Premiul Internaţional, această acreditare recunoscută la nivel global, ne ajută să ne îmbogățim învățarea și să ne îmbunătățim predarea prin îndrumarea activităților noastre internaționale de învățare, de la introducerea educației internaționale în curriculum la încorporarea acesteia în cultura școlii.
Educația internațională îmbogățește predarea și învățarea. Introduce educatorii la noi practici și perspective, continuând dezvoltarea lor profesională și ridicând standardele de predare. Oferă tinerilor o fereastră în diferite culturi și țări, ajutându-i să se dezvolte ca cetățeni responsabili la nivel mondial.
Premiul pentru Școala Internațională oferă un cadru de susținere și motivare pentru a ne ghida activitățile de învățare internaționale și ne ajută să obținem recunoașterea pentru activităţile noastre internațională în curs de desfășurare. El poate sprijini școlile în orice etapă a călătoriei lor internaționale și poate fi adaptat la orice curriculum.
În luna februarie, în cadrul proiectului ISA, implementat la Liceul Vocaţional Pedagogic, Beiuş şi coordonat de dna. prof. Hădărean Diana, sub egida şcolii Government Boys Secondary School Jajjah Abbasian, Khanpur, Rahim Yarkhan, Punjab Pakistan, proiect coordonat de prof. Muhammad Idrees,  dle profesoare Marian Magdalena şi Maroneac Monica au realizat activităţi de limbă străină, Benefits of  Learning Foreign Languages - Beneficiile învăţării limbilor străine.
La clasa a IV-a, coordonată de dle. profesoare Hădărean Diana şi Maroneac Monica, copiii au vorbit în limba engleză, au transmis mesaje copiilor din Pakistan, au cântat în engleză, au vorbit în germană, spaniolă şi franceză.
Dna prof. Marian Magdalena a realizat o activitate de patriotism în care a urmărit ca elevii să definească corect termenul ,,patriotism'', să stimuleze interesul elevilor faţă de propria ţară, să-i fac să vorbească frumos despre ţara lor, să fie distractive.
Ora a debutat cu proverbul  ,,Casa ta e acolo unde ţi-e inima".
Elevii au fost rugaţi să definească termenul de patriotism din punctul lor de vedere. Iată ce au găsit: Patriotism înseamnă să-ţi aperi ţara întotdeauna şi să-ţi susţii Guvernul atunci când o merită. Elevii au fost rugaţi să se gândească la adjective care să înceapă cu literele din numele ţării, România, adjective care să reprezinte trăsături morale .
Calităţile găsite sunt: respectuos, optimist, matur, ambițios, nobil, inventiv, adaptabil. S-a evidenţiat faptul că românii dispun de aceste calităţi şi de fiecare dată, elevii şi-au susţinut punctul de vedere,  motivându-şi alegerile.
Elevii au vorbit frumos despre ţara lor, oferind informaţii care acoperă multe arii curriculare: istorie,  geografie, literatură, artă, ştiinţe.    
Prof. coordonator Hădărean Diana

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 16:33:58 Ora standard a Europei de Est