Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

La Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești

,,INTERNATIONAL SCHOOL AWARD, BRITISH COUNCIL ON LINE 2019”

La Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești

Curiozitatea naturală a copiilor de a descoperi lumea este una dintre cele mai puternice motivații pentru a învăța despre situația istorică, politică, socio-ecomică și culturală a elevilor din alte țări.

Pe această cale, în anul şcolar 2018-2019 la Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești se desfășoară proiectul ISA „International School Award, British Council on line", derulat în parteneriat  cu Government Boys Secondary School Jajjah Abbasian, Khanpur, Rahim yarkhan, Punjab, Pakistan.
Este pentru prima dată când la nivelul școlii noastre se desfășoară un astfel de proiect, bazat pe schimbul de experiență între școli pe plan internațional. Pe această cale îi mulțumim partenerului nostru din Pakistan, coordonator ISA, Muhammad Idrees pentru că ne-a acceptat în proiect în ciuda faptului că ne aflăm la o distanță foarte mare.
Temele abordate în proiect au o paletă bogată, oferind posibilitatea de a desfășura  multe activități interesante și provocatoare, menite să îmbogățească cunoștințele elevilor și dascălilor implicați la nivel internațional. Totodată prin desfășurarea acestor activități le oferim elevilor noștri posibilitatea de a cunoaște culturile, valorile  și metodele de învățare-predare ale altor țări cum ar fi Pakistan.
Activitățile desfășurate până acum, ,,Our culture" și ,,Parts of flowers" au avut un mare impact atât la nivelul școlii noastre cât și al partenerilor noștri din Pakistan. Am făcut schimb de poze din timpul celor două activități. De subliniat este faptul că am fost cuprinși de emoție să observăm la partenerii noștri cu câtă pasiune și dragoste ne-au primit în proiect având posibilitatea să împărtășim valorile și culturile țărilor noastre .
Cadrele didactice implicate la nivelul școlii noastre în proiectul internaţional sunt: prof. Vesa Titiana-Laura - coordonator, prof. Muțiu Simona - director, prof. Ciuciu Olimpia-Viorica,   Blaga Adriana, Fericeanu Claudia, Corbu Mirela, Farc Neli Romana și Gabor Laura. Este de apreciat faptul că împreună cu elevii,  echipa de proiect a desfășurat  activităţi cu specific tradițional în vederea popularizării identității culturale la nivel internațional în cadrul temei ,,Our culture", iar în cadrul temei ,,Parts of flowers", elevii au învățat părțile unei flori atât în limba română cât și în limba engleză, realizând în diverse tehnici (tehnica șervețelului, pictură pe pânză de canvas, origami, machete) o multitudine de lucrări.
La sfârşitul fiecărei activități a proiectului, fiecare profesor cu grupul său de elevi a realizat prezentări/poze ce însumează munca lor. Acestea au fost  prezentate coordonatorului Muhammad Idrees prin intermediul email-ului și a unor rețele de socializare. La rândul său, domnul Muhammad Idrees ne-a făcut cunoscute activitățile lor. Atât reacția noastră cât și a partenerilor a fost uimitoare, bucurându-ne de ceea ce aveam să vedem și să aflăm.
Impactul acestor activități asupra elevilor și cadrelor didactice s-a materializat prin creșterea inițiativei de a cunoaște mai mult despre tema proiectului și despre parteneri, prin îmbunătăţirea competenţelor de comunicare şi lucru în echipă, dezvoltarea potenţialului creativ al elevilor prin activităţile propuse în cadrul proiectului; dezvoltarea competenţelor civice, digitale, și nu în ultimul rând competenţele de comunicare în limba română şi limba engleză.
Cu același entuziasm pe care l-am avut la începutul derulării proiectului, pornim spre învățare, explorare, curiozitate  și comunicare în desfășurarea următoarelor teme.
Prof. Vesa Titiana-Laura
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: La Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:57:45 Ora standard a Europei de Est