Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

La Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești

,,INTERNATIONAL SCHOOL AWARD, BRITISH COUNCIL ON LINE 2019”

La Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești

Curiozitatea naturală a copiilor de a descoperi lumea este una dintre cele mai puternice motivații pentru a învăța despre situația istorică, politică, socio-ecomică și culturală a elevilor din alte țări.

Pe această cale, în anul şcolar 2018-2019 la Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești se desfășoară proiectul ISA „International School Award, British Council on line", derulat în parteneriat  cu Government Boys Secondary School Jajjah Abbasian, Khanpur, Rahim yarkhan, Punjab, Pakistan.
Este pentru prima dată când la nivelul școlii noastre se desfășoară un astfel de proiect, bazat pe schimbul de experiență între școli pe plan internațional. Pe această cale îi mulțumim partenerului nostru din Pakistan, coordonator ISA, Muhammad Idrees pentru că ne-a acceptat în proiect în ciuda faptului că ne aflăm la o distanță foarte mare.
Temele abordate în proiect au o paletă bogată, oferind posibilitatea de a desfășura  multe activități interesante și provocatoare, menite să îmbogățească cunoștințele elevilor și dascălilor implicați la nivel internațional. Totodată prin desfășurarea acestor activități le oferim elevilor noștri posibilitatea de a cunoaște culturile, valorile  și metodele de învățare-predare ale altor țări cum ar fi Pakistan.
Activitățile desfășurate până acum, ,,Our culture" și ,,Parts of flowers" au avut un mare impact atât la nivelul școlii noastre cât și al partenerilor noștri din Pakistan. Am făcut schimb de poze din timpul celor două activități. De subliniat este faptul că am fost cuprinși de emoție să observăm la partenerii noștri cu câtă pasiune și dragoste ne-au primit în proiect având posibilitatea să împărtășim valorile și culturile țărilor noastre .
Cadrele didactice implicate la nivelul școlii noastre în proiectul internaţional sunt: prof. Vesa Titiana-Laura - coordonator, prof. Muțiu Simona - director, prof. Ciuciu Olimpia-Viorica,   Blaga Adriana, Fericeanu Claudia, Corbu Mirela, Farc Neli Romana și Gabor Laura. Este de apreciat faptul că împreună cu elevii,  echipa de proiect a desfășurat  activităţi cu specific tradițional în vederea popularizării identității culturale la nivel internațional în cadrul temei ,,Our culture", iar în cadrul temei ,,Parts of flowers", elevii au învățat părțile unei flori atât în limba română cât și în limba engleză, realizând în diverse tehnici (tehnica șervețelului, pictură pe pânză de canvas, origami, machete) o multitudine de lucrări.
La sfârşitul fiecărei activități a proiectului, fiecare profesor cu grupul său de elevi a realizat prezentări/poze ce însumează munca lor. Acestea au fost  prezentate coordonatorului Muhammad Idrees prin intermediul email-ului și a unor rețele de socializare. La rândul său, domnul Muhammad Idrees ne-a făcut cunoscute activitățile lor. Atât reacția noastră cât și a partenerilor a fost uimitoare, bucurându-ne de ceea ce aveam să vedem și să aflăm.
Impactul acestor activități asupra elevilor și cadrelor didactice s-a materializat prin creșterea inițiativei de a cunoaște mai mult despre tema proiectului și despre parteneri, prin îmbunătăţirea competenţelor de comunicare şi lucru în echipă, dezvoltarea potenţialului creativ al elevilor prin activităţile propuse în cadrul proiectului; dezvoltarea competenţelor civice, digitale, și nu în ultimul rând competenţele de comunicare în limba română şi limba engleză.
Cu același entuziasm pe care l-am avut la începutul derulării proiectului, pornim spre învățare, explorare, curiozitate  și comunicare în desfășurarea următoarelor teme.
Prof. Vesa Titiana-Laura
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: La Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:27:07 Ora standard a Europei de Est