Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul KA2 Erasmus+ „TELESEICT”

Eveniment „TopFormalis”

Proiectul KA2 Erasmus+ „TELESEICT”

Asociația pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea a primit invitația de a participa la Activitatea E1 - Simpozion de bune practici, la Universitatea din Seghedin, în Ungaria.

Au onorat invitația, în data de 20.02.2019: Nadia Bochis, Mihaela Cheregi, Alin Crețu, Diana Laslău, Valeriu Laslău, Simona Lucaciu, Daniela Marinău, Claudia Mândru Teodora Pantazi, Maria Serafim, Gabriela Susa, Marcela Urs, Beke Csaba, Boros Emôke, Ciavoi Andrea, Debreczeni Monica, Kiss Ramona și Kormendi Gyula.
Titlul proiectului
TELESEICT - Teaching and Learning in Special Education with Information and Communication Technologies - Predare și învățare în educația specială cu Tehnologii ale Informației și a Comunicării.
Entitățile care sprijină proiectul
ERASMUS + KA2 - Cooperarea pentru inovare și schimbul de bune practici, Parteneriate strategice pentru învățământul superior, Agenția Națională Portugheză;
Numărul proiectului
2016-1-PT01-KA203-022950;
Durata
01/09/2016 până la 31/08/2019.
Parteneri în cadrul proiectului au fost: coordonator Portugalia - Polytechnic of Guarda - www.ipg.pt. membri: Albania - Albanian Institute for Public Affairs - http://www.aipa.al/, Belgia - UC Leuven-Limburg - https://www.ucll.be/international, Cehia - Palacky University - http://www.upol.cz/en/, Grecia - Patras University - http://www.upatras.gr/en, România - Oradea University - http://www.uoradea.ro/, Spania - Granada University - www.ugr.es, Spania - Seville University - www.us.es, Suedia - Kristianstad University - http://www.hkr.se/en/, Turcia - Sakarya University - www. http://www.sakarya.edu.tr/en/ și Ungaria - Szeged University - https://www.u-szeged.hu/english.
Atmosfera în care s-au desfășurat lucrările a fost una de înaltă ținută științifică dar și foarte relaxantă și tolerantă, în același timp.
După încheierea simpozionului, participanților le-a fost oferit turul orașului Seghedin.
Alin Crețu
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul KA2 Erasmus+ „TELESEICT”.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 01:25:03 Ora standard a Europei de Est