Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Delegație din Germania în vizită la Universitatea din Oradea

Marți,

Delegație din Germania în vizită la Universitatea din Oradea

Universitatea din Oradea a primit ieri, 26 februarie 2019, vizita unei delegații din landul Renania-Palatinat, Germania compusă din reprezentanți ai Ministerului Economiei, Transportului, Agriculturii și Viticulturii, precum și a mai multor firme din domeniul industriei auto, a construcțiilor și a planificării în domeniul mediului, în domeniul tehnologiei instalațiilor electrice și domenii conexe.

La întâlnire au participat rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, conf. univ. dr. Ligia Burtă, prorector, conf. univ. dr. Aurel Căuș, director al Consiliului Consultativ pentru Parteneriat Public-Privat, Adriana Borza, director al Centrului de Consiliere și Servicii privind Cariera, prof. univ. dr. ing. Robert Gyorodi, specialist IT, precum și reprezentanți ai mediului de afaceri bihorean, Constantin Badea, secretar general al Camerei de Comerţ şi Industrie Bihor, Králik Lóránd, director în cadrul Consiliului Județean Bihor, Alina Silaghi, director al Agenției de Dezvoltare Locală Oradea SA, Mihai Jurcă, director al Asociației pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune și Cristian Otgon de la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest.
Scopul vizitei a fost acela de a conspecta posibile colaborări între landul Renania-Palatinat din Germania și județul Bihor cu intenția de a stabili contacte cu reprezentanți ai domeniului economic, educațional, cultural și al ingineriei în vederea semnării unor parteneriate public-private germano-române.
Conducerea Universității din Oradea și-a exprimat deschiderea pentru o colaborare eficientă și interesul față de „implicarea acesteia în activități de inovare și expertiză pe zonele noastre de competență. Dorim totodată, să creăm la nivel de Oradea nu doar pentru profesori, ci și pentru industrie un mediu de transfer tehnologic cu reguli și proceduri clare pe zone de inovare", a declarat rectorul, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău.
Claudia-Teodora Ignat

 

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:33 Ora standard a Europei de Est