Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Competiția Internațională „Robotics Championship”

Universitatea din Oradea se pregătește pentru

Competiția Internațională „Robotics Championship”

Universitatea din Oradea prin Departamentul de Mecatronică al Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică anunță desfășurarea celui de-al doilea workshop destinat elevilor şi studenţilor pasionați de robotică și tehnologie care va avea loc joi, 14 martie 2019, de la ora 16.00, la parterul Bibliotecii Universității din Oradea.

Acesta este unul din cele șase workshopuri organizate în cea de-a 9-a ediție a Concursului internațional Robotics Championship, care va avea loc anul acesta în perioada 3 - 5 mai 2019, în Oradea, la Era Shopping City.
Următoarele workshopuri sunt programate pe 21 martie, 28 martie, 4 aprilie, 11 aprilie și vor avea loc în cadrul Universității din Oradea. Până la finalul workshopurilor elevii au posibilitatea de a asambla kit-urile de roboți autonomi de line follower și minisumo care sunt pregătite în următoarea perioadă, majoritatea suporturilor și roților fiind deja printate, cu mențiunea că  pentru elevi nu există nicio taxă de înscriere sau de participare, toate materialele fiind achiziționate cu ajutorul Departamentului de Mecatronică din cadrul Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică sau de alte firme care doresc să sponsorizeze acțiunile.
Echipa organizatoare a concursului Robotics Championship a desfășurat prezentări de promovare a workshopurilor și a concursului în liceele orădene fiind încheiate contracte de colaborare cu 10 dintre acestea. „Am prezentat atât Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică cât și Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației înainte de prezentarea concursului, a workshopurilor (care precizez că sunt singurele la nivel de țară care sunt organizate de o facultate de inginerie) și pe lângă toate acestea și susținute de mentori voluntari ai facultăților I.M.T. și I.E.T.I. sau elevi de la Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu", și cu componente cumpărate din fonduri proprii pentru elevii dornici să construiască un robot", a declarat Anton Daniel, coordonatorul Concursului Robotics Championship.
Toată munca de promovare în licee a acestor workshop-uri de robotică a dus până în prezent, la înscrierea a peste 150 de participanți, majoritatea fiind elevi din liceele orădene, și 20 de membri noi în clubul de Robotică, care se organizează în cadrul Departamentului de Mecatronică.
Pentru ediția din acest an a concursului Robotics Championship organizatorii așteaptă peste 250 de participanți din țări precum> Mexic, Tunisia, Estonia, Turcia, Polonia, India, Mongolia, Indonezia etc., pe lângă cei din țară, pasionați de robotică, gata să participe la cele 11 probe pentru titlurile de campioni.
Prin organizarea concursului din acest an dorim să deschidem colaborări internaționale între studenți și companii, în vederea asigurării dezvoltării unei noi generații de ingineri, programatori și proiectanți, rezultatul scontat al evenimentului fiind dezvoltarea studenților și elevilor, oferindu-le un avantaj semnificativ vizavi de metodele convenționale de învățare.
Vă invităm să urmăriți site-ul Robotics Championship www.rc.univoradea.ro pentru informații detaliate și update-uri privind competiția.
ClaudiaTeodora Ignat
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Competiția Internațională „Robotics Championship”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:38:56 Ora standard a Europei de Est