Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească”

Vineri, 8 martie, la I.Ș.J. Bihor, ora 12, va fi lansată cartea

,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească”

Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea vă invită, vineri, 8 martie 2019, la I.Ș.J. Bihor, ora 12, în Sala de ședințe, la lansarea cărții cu ISBN și descrierea CIP a Bibliotecii Naționale ,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească".

Cartea este scoasă la Editura Didactica Militans - Casa Corpului Didactic, coordonator: prof. Cărădan Adina, C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea, colectivul de redacție: prof. Sopota Daniela, inspector școlar pentru Educație Permanentă și Activități Extrașcolare, I.Ș.J. Bihor, prof. Vese Alina, inspector școlar pentru Învățământul Special, I.Ș.J. Bihor, prof. Avram Nicolae, inspector școlar pentru Istorie, Geografie și Științe Socio-Umane, I.Ș.J. Bihor, prof. dr. Marușca Angela Ioana, director Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea, prof. Canalaș Liliana, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea, prof. Dume Camelia Emanuela, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea, prof. Cărădan Adina-Mioara, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea.
,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească" reprezintă un volum de articole scrise de către cadre didactice pe tema Centenarului Marii Uniri. Articolele descriu activități extrașcolare desfășurate în toate județele țării și municipiul București: Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Brașov, București, Buzău, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vâlcea, Vaslui, Vrancea, precum și în Republica Moldova, la împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire.
Întreaga suflare românească a simțit, pe tot parcursul anului 2018, dorința de a sărbători Centenarul Marii Uniri. Marea Unire înfăptuită, în urmă cu 100 de ani, de către români hotărâți să împlinească voia, de sute de ani, a celor care locuiau pe acest pământ, cu vorbă dulce românească, în anul 1918, nu se poate uita, trebuie respectată și sărbătorită.
În 2018 am comemorat Centenarul Marii Uniri de la 1918, 100 de ani de la Marea Unire de la Alba-Iulia, 100 de ani de la făurirea statului național unitar român, 100 de ani de când vorbim despre România întregită.
Cadrele didactice, împreună cu elevii, părinții acestora au desfășurat activități pe tot parcursul anului 2018, la nivel de clasă/ școală, pentru a celebra bucuria pe care au simțit-o românii în 1918, cât și bucuria pe care o simțim cu toții după 100 de ani de la Marea Unire.
Marea Unire este pagina cea mai de preț a istoriei românilor și este scrisă de voința națiunii române de veacuri, indiferent de vicisitudinile vremurilor. Marea Unire este căsătoria tuturor provinciilor românești, a tuturor oamenilor care au aceeași năzuință, același crez, a oamenilor din același neam pe care-l cinstesc vorbind aceeași limbă, purtând același port.
Școala a avut dintotdeauna, și are și astăzi, un rol important în transmiterea, continuarea și păstrarea valorilor naționale, a istoriei, a sentimentelor patriotice.
Educația extracurriculară, cea realizată dincolo de procesul de învățământ, își are rolul și locul bine stabilit în formarea preșcolarilor/ școlarilor. Avem datoria morală, ca profesori, să cinstim în școală, românii, înaintașii noștri care, cu mari sacrificii, au luptat în trecut, pentru întregirea neamului, pentru ca noi, azi, românii să fim liberi în țara noastră.
Am dorit să fiu părtașă la bucuria de a trăi astăzi în România, țară clădită prin curajul înaintașilor care au reușit să-i unească pe toți cei care  simt românește, prin adunarea de articole scrise de cadre didactice, articole care să descrie activități de laudă pentru curajul strămoșilor, apartenență la identitatea națională.
Cartea ,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească" a văzut lumina zilei după trei luni de muncă, discuții telefonice cu cadre didactice dăruite în meseria de dascăl, pedagogi cu un puternic patriotism.
Cartea deschide gânduri, trăiri, sentimente adânci de apartenență la identitatea națională.
Cartea reprezintă lecții de istorie învățate de la cadre didactice din toată țara, reprezentată de toate județele țării.
Prof. Cărădan Adina,
C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:33:34 Ora de vară a Europei de Est