Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Învățarea prin experiență transformă școala

Elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 2 Țețchea au implementat, cu succes, proiecte de voluntariat

Învățarea prin experiență transformă școala

Au trecut mai mult de doi ani de când elevii din școala noastră sunt în rețeaua națională de cluburi IMPACT.

De la început am pornit cu mult entuziasm, am avut multe așteptări, iar câteva s-au și împlinit. Ne-am bucurat, am sperat și în cele din urmă am și reușit.
Îndrumați de doamnele profesoare Ilea Luminiţa şi Pop Cristina, facilitatoare, elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 2 Ţeţchea, judeţul Bihor, au implementat proiecte de voluntariat în folosul comunităţii în mediul rural sub numele de club IMPACT ,,Number One" Ţeţchea și împreună cu comunitatea locală au reuşit, poate ceva ce alţii nici nu visează într-un sat, să scrie proiecte de succes pentru comunitatea din care fac parte precum: ,,Sală de sport în şcoală", ,, Implicare prin reciclare!" și cel mai recent ,,Schoogle -Tehnologia modernă susține educația".
Membrii clubului IMPACT ,,Number One" din Țețchea, județul Bihor, coordonați de doamnele facilitatoare, au amenajat o sală de sport multifuncțională în incinta școlii, au sensibilizat  comunitatea locală în privința reciclării selective a deșeurilor și au început proiectul prin care să se amenajeze sălile de clasă cu sisteme ale tehnologiei moderne.
Au obținut rezultatele pe care și le-au dorit lucrând în echipă și cu multă perseverență pentru a duce la bun sfârșit tot ceea ce și-au propus. Au atras atenția și interesul colegilor din școlile comunei organizând Târguri de Crăciun de Sfintele sărbători ale Nașterii Domnului unde  au vândut obiecte realizate de ei (decorațiuni, felicitări), prăjituri  și jucării. Cu sumele strânse din acest eveniment s-a achiziționat materialul  sportiv necesar orelor de sport, materialele necesare derulării proiectului pentru reciclarea selectivă și un laptop.  
Capabili de a-și argumenta punctele de vedere și de a lua decizii în favoarea celor din jur, pregătiți să își asume un rol activ și nu unul pasiv, cu încredere în forțele proprii, dar și încrezători că împreună pot produce schimbarea au început o serie de discuții atât cu conducerea școlii cât și cu reprezentanții autorităților locale (Primărie, Consiliu Local). Un sprijin considerabil l-au avut din partea primarului localității noastre Drimbea Pavel-Ovidiu, viceprimarului comunei Geczi Ioan și  consilierului local prof. Monenciu Livia. Aceștia au susținut proiectele până la finalizarea lor. Proiectele de serviciu în folosul comunității îi provoacă pe elevi să privească în jur, să identifice problemele și să găsească, singuri, căi de rezolvare. Atunci când în derularea proiectului lucrurile stagnau, au mers spre comunitate prin realizarea de afiș și broșuri de promovare a proiectelor.
Am pornit de la comunitatea școlară și am ajuns la comunitatea locală. Consătenii noștri prin demersurile noastre ne-au sprijinit și ne văd cu mai mult respect venind în sprijinul nostru de-a lungul proiectelor realizate de micii voluntari, membri ai clubului IMPACT. Proiectele și-au atins scopul, iar schimbări au avut loc, în timp, mai ales în comportamentul elevilor din școală, îmbunătățirea comunicării dintre elevi și profesori, îmbunătățirea frecvenței școlare.
Dezvoltarea spiritului de echipă și împărțirea responsabilităților a contribuit la ieșirea din zona de confort, la alocarea unui timp bine stabilit pentru pregătirea activităților din  proiect, dar și pregătirii pentru programul școlar. Treptat lucrurile s-au schimbat în dezvoltarea lor viitoare, au învățat să-și depășească temerile și neîncrederea, sunt mai dornici de a-și crea un viitor prin forțele proprii. Elevii au devenit mai curioși și și-au format abilități de relaționare în orice context, comunicare, muncă în echipă și valori de neegalat: omenie, curaj, respect, solidaritate și cumpătare.
Roadele muncii noastre nu au întârziat să apară chiar de la primul proiect implementat ,,Sală de sport în școală", acesta fiind selectat la prima ediție a Galei Comunității Bihorene, gală organizată de Fundația Comunitară Oradea în anul 2017.
Folosit ca o activitate extracurriculară, programul IMPACT, implementat în școala noastră este o oportunitate atât pentru elevi și profesori cât și pentru comunitatea din care ei fac parte. Transformările care au loc prin metode experiențiale îi transformă pe toți cei implicate într-o voce comună deosebit de importantă în crearea viitorului comun.
Prof. facilitator club IMPACT
Ilea Luminița-Maria
 
Super club, super copii și super dascăli!
Tuturor, felicitări pentru reușite, care nu sunt puține!
Minunată ispravă!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan
Pas cu pas, istoria devenirii (în imagini) la Țețchea. Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Învățarea prin experiență transformă școala.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 21:01:35 Ora de vară a Europei de Est