Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Învățarea prin experiență transformă școala

Elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 2 Țețchea au implementat, cu succes, proiecte de voluntariat

Învățarea prin experiență transformă școala

Au trecut mai mult de doi ani de când elevii din școala noastră sunt în rețeaua națională de cluburi IMPACT.

De la început am pornit cu mult entuziasm, am avut multe așteptări, iar câteva s-au și împlinit. Ne-am bucurat, am sperat și în cele din urmă am și reușit.
Îndrumați de doamnele profesoare Ilea Luminiţa şi Pop Cristina, facilitatoare, elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 2 Ţeţchea, judeţul Bihor, au implementat proiecte de voluntariat în folosul comunităţii în mediul rural sub numele de club IMPACT ,,Number One" Ţeţchea și împreună cu comunitatea locală au reuşit, poate ceva ce alţii nici nu visează într-un sat, să scrie proiecte de succes pentru comunitatea din care fac parte precum: ,,Sală de sport în şcoală", ,, Implicare prin reciclare!" și cel mai recent ,,Schoogle -Tehnologia modernă susține educația".
Membrii clubului IMPACT ,,Number One" din Țețchea, județul Bihor, coordonați de doamnele facilitatoare, au amenajat o sală de sport multifuncțională în incinta școlii, au sensibilizat  comunitatea locală în privința reciclării selective a deșeurilor și au început proiectul prin care să se amenajeze sălile de clasă cu sisteme ale tehnologiei moderne.
Au obținut rezultatele pe care și le-au dorit lucrând în echipă și cu multă perseverență pentru a duce la bun sfârșit tot ceea ce și-au propus. Au atras atenția și interesul colegilor din școlile comunei organizând Târguri de Crăciun de Sfintele sărbători ale Nașterii Domnului unde  au vândut obiecte realizate de ei (decorațiuni, felicitări), prăjituri  și jucării. Cu sumele strânse din acest eveniment s-a achiziționat materialul  sportiv necesar orelor de sport, materialele necesare derulării proiectului pentru reciclarea selectivă și un laptop.  
Capabili de a-și argumenta punctele de vedere și de a lua decizii în favoarea celor din jur, pregătiți să își asume un rol activ și nu unul pasiv, cu încredere în forțele proprii, dar și încrezători că împreună pot produce schimbarea au început o serie de discuții atât cu conducerea școlii cât și cu reprezentanții autorităților locale (Primărie, Consiliu Local). Un sprijin considerabil l-au avut din partea primarului localității noastre Drimbea Pavel-Ovidiu, viceprimarului comunei Geczi Ioan și  consilierului local prof. Monenciu Livia. Aceștia au susținut proiectele până la finalizarea lor. Proiectele de serviciu în folosul comunității îi provoacă pe elevi să privească în jur, să identifice problemele și să găsească, singuri, căi de rezolvare. Atunci când în derularea proiectului lucrurile stagnau, au mers spre comunitate prin realizarea de afiș și broșuri de promovare a proiectelor.
Am pornit de la comunitatea școlară și am ajuns la comunitatea locală. Consătenii noștri prin demersurile noastre ne-au sprijinit și ne văd cu mai mult respect venind în sprijinul nostru de-a lungul proiectelor realizate de micii voluntari, membri ai clubului IMPACT. Proiectele și-au atins scopul, iar schimbări au avut loc, în timp, mai ales în comportamentul elevilor din școală, îmbunătățirea comunicării dintre elevi și profesori, îmbunătățirea frecvenței școlare.
Dezvoltarea spiritului de echipă și împărțirea responsabilităților a contribuit la ieșirea din zona de confort, la alocarea unui timp bine stabilit pentru pregătirea activităților din  proiect, dar și pregătirii pentru programul școlar. Treptat lucrurile s-au schimbat în dezvoltarea lor viitoare, au învățat să-și depășească temerile și neîncrederea, sunt mai dornici de a-și crea un viitor prin forțele proprii. Elevii au devenit mai curioși și și-au format abilități de relaționare în orice context, comunicare, muncă în echipă și valori de neegalat: omenie, curaj, respect, solidaritate și cumpătare.
Roadele muncii noastre nu au întârziat să apară chiar de la primul proiect implementat ,,Sală de sport în școală", acesta fiind selectat la prima ediție a Galei Comunității Bihorene, gală organizată de Fundația Comunitară Oradea în anul 2017.
Folosit ca o activitate extracurriculară, programul IMPACT, implementat în școala noastră este o oportunitate atât pentru elevi și profesori cât și pentru comunitatea din care ei fac parte. Transformările care au loc prin metode experiențiale îi transformă pe toți cei implicate într-o voce comună deosebit de importantă în crearea viitorului comun.
Prof. facilitator club IMPACT
Ilea Luminița-Maria
 
Super club, super copii și super dascăli!
Tuturor, felicitări pentru reușite, care nu sunt puține!
Minunată ispravă!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan
Pas cu pas, istoria devenirii (în imagini) la Țețchea. Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Învățarea prin experiență transformă școala.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 16:33:37 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...