Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Am asistat la o lecție demonstrativă, ,,Cuza și Unirea Principatelor Române (1859)”

Ieri, în ,,cetatea” orădeană de plămădire a viitorilor dascăli,

Am asistat la o lecție demonstrativă, ,,Cuza și Unirea Principatelor Române (1859)”

Ieri, fiind o zi de miercuri (6 martie 2019), la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea (fostul nostru liceu pedagogic cu tradiție în formarea dascălilor), s-au desfășurat lecții demonstrative pentru elevii din clasa a XI-a, profil pedagogic, în cadrul practicii pedagogice.

Pentru cei neavizați vom spună că  ,,Practica pedagogică are rolul de a forma și dezvolta deprinderi specifice activității didactice, de a ,,provoca" structurarea întregii personalități a elevilor (practicanți) în conformitate cu ,,tiparul" acestei nobile meserii (profesiuni).
  Azi (ieri, miercuri - n.n.), s-au desfășurat activități demonstrative destinate elevilor din clasa a XI-a. Am surprins modele de bune practici variate, bine documentate atât științific cât și metodic. Aceste lecții demonstrative vin în completarea și consolidarea noțiunilor teoretice, contribuind la formarea calitativă a dascălilor de mâine".
Am citat-o pe doamna prof. Felicia Dima, psihopedagog, coordonatorul practicii pedagogice la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea.
Am revenit ieri (cu mult drag, la fostul meu liceu pedagogic, unde m-am format ca dascăl), așa după cum i-am promis doamnei profesor dr. Maria Donca, miercuri, 23 ianuarie 2019, când am participat la marcarea și sărbătorirea Unirii Principatelor Române, la clasa a IV-a A, eveniment la care trei distinși invitați (trei foste cadre militare: domnul Valer Toncean și doamna Sidonia Toncean, locotenent-colonel, respectiv maior, și domnul general în rezervă Vasile Creț) le-au prezentat copiilor evenimentul de la 24 Ianuarie 1859, așa cum l-au cunoscut și l-au trăit domniile lor.
Miercuri (6 martie), doamna profesor dr. Maria Donca a avut de înfruntat în sala de clasă privirile elevilor săi și tot atâtea priviri exigente ale practicanților din clasa a XI-a, însoțiți de distinsul profesor de istorie al colegiului, doamna profesor Alexandrina Crăciun și profesorul metodist, doamna prof. Felicia Dima, la care s-a adăugat practicantul de zi de la clasă (Amalia Buzle, din clasa a IX-a). Presiunea a fost mare, emoțiile pe măsură, în atari condiții, dar aveam în față un expert în educație, un profesor ajuns la stadiul de desăvârșire în cariera didactică, ani buni inspector școlar de specialitate, un cadru didactic motivat și dăruit profesiunii, școlii și copiilor săi. Pentru ei, într-o viață de om, domnia sa a fost mamă și dascăl adevărat, dăruit propriilor și singurilor săi copii. Dacă în 23 ianuarie, cei peste 30 de elevi din clasa a IV-a A îi sorbeau din ochi pe distinșii invitați căutând să acumuleze cât mai multe informații inedite legate de Unirea Principatelor Române, ieri, sub bagheta magică a distinsului profesor, maestru în arta conversației euristice, aceiași geniali școlari doreau să spună tot ce știu despre eveniment, ridicând o pădure de brațe, fiecare dorind să se afirme în fața colegilor mai mari. A fost o lecție interactivă, bogată în materiale didactice clasice și moderne, densă și vie, grație paletei bogate de metode și tehnici de învățare participativă, elevii fiind în centrul atenției, ei vorbind și acționând mai mult decât însuși magistrul, aflat în postura de coordonator al sufletelor arzânde, avide de cunoaștere.
,,Elevii fac dovada că știu istorie, iar doamna învățătoare pune pasiune multă"
La o super clasă, la un super dascăl, toate au ieșit precum au fost planificate, potrivit scopului și obiectivelor, așa încât la final, distinsa doamnă profesor de istorie Alexandrina Crăciun avea să conchidă reușita acțiunii: ,,o lecție demonstrativă care a respectat competențele specifice care trebuie să se formeze în clasa a IV-a, realizate prin intermediul materialelor didactice utilizate, bogate și variate, hartă, atlas, planșe, texte, imagini, fișe și alte surse. Felicit, deopotrivă, elevii și pe doamna învățătoare, profesor dr. Maria Donca, cea care știe că am opinie întotdeauna favorabilă. Elevii fac dovada că știu istorie, iar doamna învățătoare pune pasiune multă, cu atât mai mult la orele de istorie".
Ultimul cuvânt îi aparține domniei sale (M.D.): ,,Istoria este geografie în mişcare (spunea Johann Gottfried von Herder). Istoria este un ghid de navigaţie în timpuri de răstrişte. Istoria reprezintă ceea ce suntem şi motivul pentru care suntem aşa (David C. McCullough). Istoria este versiunea evenimentelor trecute asupra cărora oamenii s-au pus de acord" (Napoleon Bonaparte). Istoria trebuie trăită cu ochii, din priviri, simțită cu sufletul și mintea, participând cu toată ființa. Iar dacă tu așa o percepi și o trăiești, cu siguranță că și copiii din fața ta o vor recepta ca atare, ei fiind oglinda fidelă a acțiunilor și gândurilor noastre", ne-a mărturisit distinsul profesor dr. Maria Donca.
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (60 de poze) în Galeria foto: Am asistat la o lecție demonstrativă, ,,Cuza și Unirea Principatelor Române (1859)”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:44:31 Ora de vară a Europei de Est