Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească”

Vineri, la I.S.J. Bihor, a fost lansată cartea

,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească”

Vineri, 8 martie 2019, într-o zi frumoasă, a avut loc lansarea cărții cu ISBN și descrierea CIP a Bibliotecii Naționale ,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească la I.Ș.J. Bihor. Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea, I.S.J. Bihor și prof. Cărădan Adina, coordonatoarea cărții au mulțumit tuturor profesorilor, inspectorilor, invitaților care au dorit să le fie alături.

Cuvântul de deschidere l-a avut d-șoara director a C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea, după care a urmat prezentarea cărții. Imaginile de pe slide-urile PowerPoint-ului au înfățișat aspecte de la activitățile desfășurate în instituțiile școlare din toată țara.
Cartea reprezintă un volum de articole scrise de către cadre didactice, din toate cele 42 de județe ale țării, precum și de profesori din Republica Moldova, pe tema Centenarului Marii Uniri. Cele 136 de articole descriu activități extrașcolare și extracurriculare desfășurate, în toate județele țării, la împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire.
Prof. Cărădan Adina a mulțumit pentru întregul sprijin și ajutor membrilor din colectivul redacțional: prof. Sopota Daniela, inspector școlar pentru Educație Permanentă și Activități Extrașcolare, I.Ș.J. Bihor; prof. Vese Alina, inspector școlar pentru Învățământul Special, I.Ș.J. Bihor; prof. Avram Nicolae, inspector școlar pentru Istorie, Geografie și Științe Socio-Umane, I.Ș.J. Bihor; prof. dr. Marușca Angela Ioana, director Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea; prof. Canalaș Liliana, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea; prof. Dume Camelia Emanuela, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea.
,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească" este împărțit în 5 capitole, prefața este scrisă de către inspector școlar pentru Educație Permanentă și Activități extrașcolare, prof. Sopota Daniela, membru în colectivul de redacție, postfața este scrisă de către prof. Nicolae Avram, inspector școlar pentru Istorie, Geografie, Științe Socio- Umane, I.Ș.J. Bihor, capitolul I cuprinde articole scrise de către membri ai colectivului redacțional, capitolul al II-lea, intitulat ,,Unire în cuget și simțiri" cuprinde 3 articole foarte frumoase cu slove de adânc patriotism, scrise de către prof. Căbău Ioana, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, prof. Natalia Morari, Liceul Teoretic ,,Mihail Sadoveanu", Fârlădeni, Republica Moldova și descrierea proiectelor Școlii Gimnaziale ,,Floare de Lotus" Sânmartin, Bihor, capitolul al III-lea, desfășurat pe 5 pagini, cuprinde articole ce descriu activități dedicate Centenarului Marii Uniri în  școala românească, în mediul rural și urban, în instituții școlare din învățământul de masă și special, din toate nivelurile de învățământ preuniversitar, precum și biblioteci județene.
Cartea reprezintă lecții de istorie învățate de la cadre didactice din toată țara, reprezentată de toate județele țării și municipiul București: Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Brașov, Buzău, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vâlcea, Vaslui, Vrancea, precum și Basarabia noastră dragă, Republica Moldova.
Capitolul al IV-lea zugrăvește activități din cadrul unor proiecte tematice, educaționale și educative din județele: Harghita, Bihor, Neamț, Dolj, Caraș-Severin, Gorj, Olt, Mehedinți, Maramureș, Brăila, Dâmbovița, Galați, Călărași, Ilfov, Satu Mare și municipiul București.
Capitolul al V-lea deschide frumoase proiecte didactice scrise de cadre didactice din Vaslui (2 proiecte), Argeș, Covasna, Iași, Vrancea, Bihor.
Întreaga suflare românească a simțit, a trăit, pe tot parcursul anului 2018, dorința de a sărbători Centenarul Marii Uniri. Marea Unire înfăptuită, în urmă cu 100 de ani, de către români hotărâți să împlinească voia, de sute de ani, a celor care locuiau pe acest pământ, cu vorbă dulce românească, în anul 1918, nu se poate uita, trebuie respectată și sărbătorită.
În 2018 am comemorat Centenarul Marii Uniri de la 1918, 100 de ani de la Marea Unire de la Alba-Iulia, 100 de ani de la făurirea statului național unitar român.
Marea Unire este pagina cea mai de preț a istoriei românilor și este scrisă de voința națiunii române de veacuri, indiferent de vicisitudinile vremurilor. Marea Unire este căsătoria tuturor provinciilor românești, a tuturor oamenilor care au aceeași năzuință, același crez, a oamenilor din același neam pe care-l cinstesc vorbind aceeași limbă, purtând același port.
Școala a avut dintotdeauna, și are și astăzi, un rol important în transmiterea, continuarea și păstrarea valorilor naționale, a istoriei, a sentimentelor patriotice.
Educația extracurriculară, cea realizată dincolo de procesul de învățământ, își are rolul și locul bine stabilit în formarea preșcolarilor/ școlarilor. Avem datoria morală, ca profesori, să cinstim în școală, românii, înaintații noștri care, cu mari sacrificii, au luptat în trecut, pentru întregirea neamului, pentru ca noi, azi, românii să fim liberi în țara noastră.
Dna prof. a dorit să fie părtașă la bucuria de a trăi astăzi în România, țară clădită prin curajul înaintașilor care au reușit să-i unească pe toți cei care simt românește, prin adunarea de articole scrise de cadre didactice, articole care descriu activități de laudă pentru curajul strămoșilor, apartenență la identitatea națională.
Dna profesor a vorbit despre un vis împlinit: acela de a fi adunat gânduri, trăiri, sentimente de dragoste de neam, de apartenență la identitatea națională a peste 150 de profesori din toată România, acum la 100 de ani de la Marea Unire.
Paginile acestei cărți zugrăvesc activități concretizate în: spectacole, serbări, șezători, festivaluri, recitări, dansuri populare, activități de creație plastică, ateliere de lucru, concursuri, expoziții, vizite, activități muzicale, transpuneri de piese de teatru, interpretări de cântece patriotice, parade, activități ale unor proiecte tematice desfășurate pe întregul an 2018, descrierea activităților unor proiecte educaționale, educative și didactice.
Volumul de față își aduce tributul la sublinierea importanței pe care o au activitățile extrașcolare în viața elevului, în dezvoltarea personalității lui, pentru că mama, tata, bunicii, școala, țara în care te-ai născut, limba maternă... sunt elemente pe care omul le poartă în inimă și le păstrează întreaga-i viață în suflet.
Cartea are o putere negândită: a intrat în fiecare școală, i-a cunoscut profesorii, a trăit cu ei și cu preșcolarii/ elevii acestora clipe memorabile de adâncă trăire patriotică pentru țara în care ne-am născut, am crescut, ne formăm și trăim.
Cartea surprinde și povești de viață ale bunicilor, străbunicilor, memorii ale unor veterani de război, toate relatate de către cadre didactice, adevărați dascăli elevilor lor, sau de către elevi din amintirile bunicilor lor.
Ideea acestei cărți a venit din faptul că C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea a desfășurat, prin profesorii săi, multe activități dedicate Centenarului Marii Uniri, pe parcursul anului 2018. Prima mare activitate a fost evenimentul educativ ,,Șezătoare", în cadrul proiectului educațional județean ,,Tradiții românești", în care coordonatorii și organizatorii evenimentului, eu și colega mea, prof. Canalaș Liliana, la ideea unei foarte bune prietene, ieșeancă bihorenizată, prof. Alina Bîicu, de la Școala Gimnazială Nr. 1 Tileagd, am invitat pe scenă toți reprezentanții celor 6 județe (Sălaj, Arad, Cluj, Bistrița-Năsăud, Iași și Bihor) care au participat direct la eveniment, să încingă ,,Hora Unirii".
Două activități foarte frumoase, pe tema Centenarului Marii Uniri, au fost organizate, cu toți elevii școlii noastre, în zilele de 5 octombrie (Ziua Educației Globale) și 28 noiembrie 2018, activități realizate de către prof. Canalaș Liliana, Tocuț Dorina, Ficuț Adriana și Cărădan Adina.
Copilul ,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească" a fost îngrijit de dna prof. Cărădan Adina timp de 3 luni, ajutată fiind  să-l îmbrace, în straie de sărbătoare cu povețe pline de dragoste de neam, recunoștință față de eroii neamului care au luptat și s-au jertfit acum 100 de ani pentru Unirea Tuturor Românilor, de către cadre didactice din toată țara. Și iată, azi, 8 martie 2019, el a ajuns la maturitate pentru a-și deschide frumoasele pagini vouă!
În creșterea unui copil, părinții întâmpină și greutăți: fișierul prea mare necesita 2 minute pentru fiecare salvare, articolele din Giurgiu, Tulcea și Harghita (ultimele 3 județe) întârziau să vină, dar sunt și satisfacții: am cunoscut cadre didactice devotate meseriei, adevărați dascăli, pentru care educația moral-civică este foarte importantă în dezvoltarea armonioasă a elevilor lor.
Prof. Cărădan Adina a felicitat toate cadrele didactice, elevii, părinții acestora că au făcut posibilă sărbătorirea cu mândrie, recunoștință, respect și dragoste de neam, prin activități extracurriculare și extrașcolare,  a Zilei Naționale a României - 1 Decembrie 2018, la Centenar.
Cu toții ne-am adunat într-o Mare Unire de Români, cinstind Școala Românească, cinstind poporul român, cinstind România, și, pe această cale, prof. Cărădan Adina a mulțumit tuturor acelora care au scris un articol în acest volum!
Noi nu vom putea trăi un Centenar, dar slovele cuprinse în  paginile cărții ,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească" vor putea fi citite de generațiile următoare, care, vor scrie despre al II-lea centenar, al III-lea, al n-lea.
Prof. Adina Cărădan a mulțumit conducerii I.S.J. Bihor pentru faptul că ne-a găzduit, a mulțumit tuturor acelora care au răspuns invitației de a scrie un articol dedicat centenarului și tuturor acelora care, într-o zi atât de plină de evenimente, și-au făcut timp pentru a susține evenimentul, a mulțumit pentru înțelegere, sprijin și iubire familiei.
În continuare, prof. Sopota Daniela, inspector școlar pentru Educație Permanentă și Activități Extrașcolare, a lăudat inițiativa, a vorbit despre frumoasele activități desprinse din paginile cărții, a apreciat valoarea cărții prin prezența varietății activităților și mesajelor de dragoste de neam cuprinse în paginile cărții.
Au luat cuvântul autori de articole: prof. Carmen Ungur-Brehoi, care a descris frumoasele activități dedicate Centenarului Marii Uniri la International School of Oradea, prof. Ivan Livia, de la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea, care a descris activitățile proiectului educațional județean ,,Arc peste timp", prof. Doina Baba, de la Liceul ,,Tamasi Aron" Borș, însoțită de eleva al cărei articol l-a coordonat.
Elevi ai C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea au interpretat cântecul ,,Marea Unire nu se uită", după care eleva Anamaria Cărădan, de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, a interpretat cântecul ,,Dorul".
Activitatea s-a terminat cu interpretarea cântecului ,,Jos pălăria pentru femei" cu oferirea de mărțișoare, felicitări, brățări în culorile tricolorului cu ocazia zilei de 8 martie.
Prof. Adina Cărădan, C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea
Foto: Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (51 de poze) în Galeria foto: ,,Centenarul Marii Uniri în Școala Românească”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 11:23:08 Ora de vară a Europei de Est