Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Punctul de vedere al conducerii Universității din Oradea privind situația diplomei de licență a domnului Eugen Tiberiu Popescu

Din partea domnului rector

Punctul de vedere al conducerii Universității din Oradea privind situația diplomei de licență a domnului Eugen Tiberiu Popescu

Universitatea din Oradea s-a sesizat încă din luna decembrie 2018 și a demarat proceduri interne în ceea ce privește clarificarea situației apărute în spațiul public vizavi de diploma de licență a domnului Eugen Tiberiu Popescu.

La data solicitării informațiilor legate de acest caz, Universitatea din Oradea s-a arătat deschisă punând la dispoziția presei informațiile solicitate și totodată au fost transmise documente și Ministerului Educației Naționale (Corpului de Control) în vederea clarificării comune a acestei situații. Intern, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea, a sesizat Comisia de Etică a universității pentru a analiza cazul respectiv.
Acest incident face referire la procesul de recunoaștere a diplomelor la nivelul anilor 1999-2000 care nu este unul de actualitate, Universitatea din Oradea fiind ancorată de mai bine de 15 ani în respectarea normelor și prevederilor legale cu referire la cadrul legal al Codului de etică şi deontologie universitară, privind înmatricularea studenților și eliberarea diplomelor, lucru confirmat și de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) de la care a primit calificativul maxim, de încredere ridicată.
Universitatea din Oradea, alături de Ministerul Educației Naționale, analizează situația cu privire la recunoașterea creditelor obținute și la eliberarea diplomei de licență.
De îndată ce vom dispune de noi informații, vom reveni cu detalii.
Rector,
prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău
Universitatea din Oradea

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:34:10 Ora standard a Europei de Est