Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O sută de zile pline de iubire

100 de zile de școală, la C.N. ,,Mihai Eminescu”

O sută de zile pline de iubire

Pentru elevii clasei pregătitoare din alternativa educațională „Step by Step" de la Colegiul Național „Mihai Eminescu" din Oradea și doamnele lor învățătoare, prof. Silvana Bistriceanu și Adriana Popa, ziua de 7 martie 2019 a fost o zi „magică", palpitantă și plină de surprize, în care școlarii și dascălii lor au marcat călătoria frumoasă și cu pași siguri a micuților învățăcei, prin cele mai provocatoare și interesante 100 de zile de școală din lunga lor viață de elevi.

Bucuria și emoția celor mici le-a trăit și doamna director a Colegiului, prof. dr. Livia Cătălina Muntean, al cărei chip a fost luminat de zâmbete la vederea mezinilor din „Eminescu", mezini pe care doamnele învățătoare i-au poreclit „Generația iubitorilor".
Doamnele învățătoare Silvana și Adriana și mascota clasei, Rița-Gărgărița, și-au întâmpinat Comorile sărbătorite cu un mesaj demn de o așa zi specială de sărbătoare: un joben uriaș, plin de surprize, așa cum doar magicienii au! Ghirlande de inimioare multicolore ieșeau de sub joben, câte o inimioară pentru fiecare zi de școală petrecută împreună, zile pline de iubire, de învățături și de prieteni minunați. Ca orice joben de magician, și acesta adăpostea o mare comoară: din spatele lui, s-a ivit o felicitare uriașă, în formă de inimă „cu aripi", cum au remarcat copiii, o felicitare al cărei mesaj către copii a deschis calea spre ceea ce avea să urmeze. Deschizând „aripile" inimioarei, copiii s-au descoperit pe ei înșiși, sub forma a 30 de fotografii, grupate în perechi, fiecărei perechi revenindu-i câte o sarcină de îndeplinit în 100 de secunde, sarcini care i-au antrenat și bucurat pe toți, mici și mari: citirea de propoziții, recitarea poeziei Greierele și furnica, de La Fontaine, „statui" pentru 100 de secunde, sărituri ca mingea, genuflexiuni, flotări, numărare din 2 în 2 până la 100, citirea în sens invers a prenumelor copiilor din clasă, o construcție din cuburi de lemn, cântarea melodiei Ochii tăi, mamă, rază de lumină..., de câte cuburi e nevoie să construim o inimă, de câte ori se poate scrie numele în 100 de secunde, câte adunări și scăderi se pot rezolva, câte flori se pot colora, câte codițe se pot face...
După mesajul de sărbătoare, a sosit momentul creat exclusiv de către copii: prezentarea colecțiilor de 100 de obiecte. Cele treizeci de colecții au reflectat ingeniozitatea și creativitatea celor mici, ajutați în demersurile lor de către familii. Colecțiile copiilor au purtat auditoriul din Africa până în Rusia, din România în Republica Moldova, în toate colțurile lumii. Cu multă onoare, iată lista colecționarilor și a colecțiilor lor: Petra Banszki ­-  Peisaj marin cu scoici; Ayan Bănoi - Primele 100 de poze de când sunt elev în clasa pregătitoare; Alexandru Bâtea - Tortul cu 100 de steluțe; Mate Bimbo -  Acvariul; Antonia Brindea - Ariciul cu 100 de țepi jr.; Giulia Buhaș -  Peisaj urban tridimensional; Brianna Bunea - Eu, în 100 de fotografii; Rafael Cacuci - 100 de mașinuțe; Tanya Cacuci - Tortul din 100 de pixuri; Rareș Chiș - 100 de inimioare; Sofia Ciuciu - Lumea abțibildelor; Sara David - Portret de fetiță din pietre; Tania Gîtlan - Copacul cu 100 de Rițe-Gărgărițe; Tudor Jurca - Lego Land; Andreas Kormanszky - Ariciul cu 100 de țepi sr.; Eric Lăzuran - 100 de zâmbete în fotografii; Mattia Magri - 100 de conuri din Africa; Dan Melniciuc - 100 de țări de vizitat; Rebeca Moraru - 100 de styki; Elisa Rus - Coșulețul cu 100 de prăjituri, decorat pe exterior cu 100 de capace de sticle; Teodora Stoicovici - Căsuța din 100 de inimioare; Casian Șandor -  Caruselul figurinelor Kinder; David Todor - Corabia din scoici a clasei pregătitoare, cu destinația Rusia; Cristian Toth - Cutiuța cu valori Kinder; Anamaria Tudose -  Casa celor 100 de ponei; Eduard Tunduc - 100 de porumbei călători; Alesia Vancea - 100 de brățări; Cassiana Varodi - Buchet de flori din 100 de nasturi; Luca Vereș - Cutia pentru pensule făcută din 100 de bețe de înghețată; Aurora Verzea - Drumul de-acasă la școală, din 100 de pietricele.
N-au lipsit din programul copiilor nici feliile de pizza și de tort, nici cântecelele potrivite evenimentului sărbătorit, dar nici baloanele cu heliu, care au adus mult chef de joacă Comorilor sărbătorite. Magia zilei a continuat cu ceea ce doamnele învățătoare au numit „cireașa de pe tort". Una din colecțiile copiilor, cea a lui Eduard, a fost puțin altfel: caldă, aducătoare de pace și încântare, transmițătoare de mesaje, fremătătoare, cu aripi, cu multă viață. Cei 100 de porumbei călători aduși de Edi la școală au trebuit ajutați să se întoarcă acasă. Treizeci de perechi de mânuțe, temătoare să nu facă rău, emoționate pentru ceea ce simțeau că le bate în palme, au ridicat către cer 30 de porumbei, alți 70 luându-și zborul spre lumină simultan, din cutiile în care stăteau ascultători. Bucuria și emoția copiilor a fost mai mult decât ne-am fi putut imagina!
Bucuroși și mulțumiți de ceea ce au găsit în joben de dimineață, de munca depusă în realizarea și prezentarea colecțiilor, de feliile de pizza și tort servite alături de prieteni, plini de veselia și fericirea adusă de porumbeii lui Edi, copiii și-au continuat ziua cu întrecerea de joc și mișcare, „Ștafete colorate". O oboseală plăcută i-a cuprins pe toți cei mici și mari, alături de marea fericire de a petrece cea de-a 100 zi de școală în felul în care au făcut-o.
Ziua de 7 martie 2019 a fost o răsplată pentru tot efortul depus de toți cei treizeci de copii isteți și iubitori în cele 100 de zile de școală, alături de dragele lor doamne învățătoare, Adriana Popa și Silvana Bistriceanu. Copiii au arătat nu doar că au învățat să citească, să scrie și să socotească, dar că au devenit mai grijulii, mai iubitori, mai atenți la nevoile celorlalți, mai pricepuți în arta de a fi copil. Și pentru că diplomele fac parte din viața de școlar, o frumoasă diplomă a fost înmânată la finalul zilei fiecărui școlar destoinic și iubitor, pentru a marca minunata călătorie prin cele 100 de zile de școală.
Prof. Silvana Bistriceanu & Adriana Popa
 
Arta de a fi copil!
Frumos spus, stimate doamne profesori de calitate! Felicitări pentru ziua specială de 7 martie, cu atâtea comori, între care cele mai minunate au fost (și sunt) copiii și lucrările lor, dascălii și părinții lor admirabili, dăruiți pentru a împlini arta din cele 30 de luminițe superbe!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (154 de poze) în Galeria foto: O sută de zile pline de iubire.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 08:58:20 Ora de vară a Europei de Est