Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

CoPIii de la Şcoala Nicolae Bălcescu de Ziua PI (π)

Joi, a fost Ziua PI

CoPIii de la Şcoala Nicolae Bălcescu de Ziua PI (π)

Copiii din clasa a V-a C de la Şcoala Gimnazială Nicolae Băcescu din Oradea au aflat joi, 14 martie 2019, prin joc, concursuri, prezentări, desene şi alte metode neconvenţionale, folosite mai rar în matematică, despre numărul PI (π ).

La organizarea activităţilor, dna prof. Szatmari Dorina a fost ajutată de studenţii Dume Antonia şi  Şandro Cristian, reprezentanţi ai  Asociaţiei Clusterul de Cercetări Ştiinţifice, Inovare şi Studii Europene din Oradea (CCSISEO), ca urmare a parteneriatului încheiat între Şcoala Nicolae Bălcescu şi Asociaţia CCSISEO.
Cei mici au aflat că numărul π reprezintă raportul dintre lungimea unui cerc şi diametrul său şi este o constantă matematică.  Numărul π  are un număr infinit de zecimale care nu se repetă periodic, dintre care reţinem de regulă doar primele două, deci numărul 3,14 (de aici şi alegerea zilei internaţionale a numărului π în luna a 3-a, ziua 14).
Unul dintre concursurile desfăşurate a lansat provocarea memorării unui număr cât mai mare dintre zecimalele lui π. Elevii Popa Alexia şi Vida Patrick au câştigat proba la egalitate, dovedind o capacitate de memorare excelentă. Chiar dacă frecvent folosim doar primele două zecimale, în 2019, pentru numărul π vă rugăm să le reţineţi şi pe următoarele două π ≈ 3,1415
De la istoria numărului PI, la farmecul coPIlăriei și la
,,PIscuiţi"
Eleva Onaca Iulia, din clasa a VII-a D ne-a surprins plăcut cu o prezentare complexă a istoriei numărului PI, plină de informaţii ştiinţifice, cu aproximări şi încadrări diferite ale acestui număr, făcute de-a lungul secolelor de către iluştrii matematicieni.
Alte prezentări pline de farmecul coPIlăriei, despre importanţa acestui număr, au realizat elevii Bar Andrei, Petriş George şi Vida Patrick din clasa a V-a C.
Concursul de cuvinte care să conţină grupul  de litere ,,PI" a fost foarte antrenant şi distractiv.
Folosind tehnologia existentă în fiecare dintre clasele de la Şcoala Nicolae Bălcescu, elevii au accesat imagini cu diferite activităţi hazlii pe care le organizează oamenii, mai ales americanii în data de 14 martie şi  au dansat în ritmuri de samba şi hip-hop, pe versuri legate de numărul π.
Cea mai ,,matematizată" activitate, a constat în măsurarea circumferinţei şi diametrului a trei obiecte circulare, apoi calcularea (fără calculator!) a raportului acestor valori, urmată de media celor trei valori obţinute.  Cea mai bună aproximare a numărului PI a fost obţinută de echipa condusă de Szabo Carla.  Carla împreună cu prietenele ei, Avăşan Denisa şi Chep Andreea, ne-au bucurat şi prin vestimentaţia lor plină de buline şi cercuri, demonstrându-ne cu graţie cum intervine numărul π şi în modă.
Toţi copiii care au participat la activităţile organizate cu prilejul zilei PI au mâncat covrigi şi biscuiţi rotunzi, numiţi ,,PIscuiţi".
Priviţi în jurul dumneavoastră şi descoperiţi lumea de cercuri şi sfere care ne înconjoară, în toate fiind implicat numărul π . Întrebaţi-vă  cum ar arăta o lume fără cercuri şi veţi crea imagini sau poveşti incredibile, aşa cum au creat prin desene şi compuneri micuţii din clasa a V-a C.
Vă veţi distra şi veţi uita de griji... măcar pentru câteva minute!
,,Dacă un om nu crede că matematica e simplă e pentru că nu realizează cât de complicată e viața" (John Louis Von Neumann, matematician).
Prof. Szatmari Dorina
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: CoPIii de la Şcoala Nicolae Bălcescu de Ziua PI (π).

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:34:49 Ora de vară a Europei de Est