Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Despre proiectul ISA la Școala din Buntești

International School Award, British Council online,

Despre proiectul ISA la Școala din Buntești

Ỉn anul şcolar 2018-2019, la Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești se desfășoară proiectul ISA „International School Award, British Council online", derulat în parteneriat cu Government Boys Secondary School Jajjah Abbasian, Khanpur, Rahim yarkhan, Punjab, Pakistan.

Este pentru prima dată când la nivelul școlii noastre se desfășoară un astfel de proiect, bazat pe schimbul de experiență între școli pe plan internațional.
Activitățile desfășurate până acum, ,,Our culture" și ,,Parts of flowers" au avut un mare impact atât la nivelul școlii noastre cât și al partenerilor noștri din Pakistan.
Activitățile desfășurate în continuarea proiectului au fost ,,The Benefits of Language Learning", ,,Personality Development Myself". Elevii sunt dornici să se implice ştiind că munca lor va ajunge să fie cunoscută la nivel mondial, fiind de remarcat dezvoltarea potenţialului creativ al elevilor prin activităţile propuse în cadrul proiectului; dezvoltarea competenţelor civice, digitale, și nu în ultimul rând competenţele de comunicare în limba română şi limba engleză.
Elevii au învățat formule de salut în alte limbi, steagul şi cultura unor țări, despre Ziua Internațională a Limbilor Străine. Ziua mamei a fost omagiată prin activitățile proiectului, între care realizare de felicitări în limba română cât și în limba engleză. Ỉn cadrul temei ,,Myself", elevii au discutat despre hobby-urile lor, despre munca în echipă, despre meseriile viitorului.
Modul în care profesorii parteneri au desfășurat activități în cadrul acestor teme este unul interesant, dar și o laudă pentru ei.
Pentru ca elevii să aibă rezultate mai bune la școală și în viață, i-am sprijinit în mod activ, inclusiv prin activități de dezvoltare personală.
Astfel, am dovedit că putem ajuta elevii să-și descopere potențialul, să se adapteze mai ușor la schimbare și să comunice mai eficient, toate contribuind în final la creșterea calității vieții tinerilor.
Din imaginile pe care le-am primit de la partenerii din Pakistan, am putut vedea calitatea muncii în echipă, elevii au dovedit creativitate și ingeniozitate. Aceste imagini au fost diseminate  elevilor noștri.
În acest fel, mulțumim domnului Muhammad Idrees pentru colaborarea fructuoasă stabilită între școlile noastre în cadrul proiectului ISA, 2019, British Council.
Cadrele didactice implicate la nivelul școlii noastre în proiectul internaţional sunt: prof. Vesa Titiana-Laura - coordonator, prof. Muțiu Simona - director, Ciuciu Olimpia-Viorica, Blaga Adriana, Fericeanu Claudia, Corbu Mirela, Farc Neli Romana și Gabor Laura.
Prof. Corbu Mirela
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Despre proiectul ISA la Școala din Buntești.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:25:35 Ora standard a Europei de Est