Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Punctul de vedere al Universității din Oradea referitor la reportajul realizat de o televiziune din Danemarca

O instituție... nu poate fi etichetată pe baza unui caz izolat

Punctul de vedere al Universității din Oradea referitor la reportajul realizat de o televiziune din Danemarca

Universitatea din Oradea se delimitează de acțiunile seriale de-a lungul anilor, de denigrare a școlii medicale românești. Unele televiziuni din străinătate, identifică situații izolate de absolvenți (în cazul Universității din Oradea) sau chiar de rezidenți (în cazul altor universități românești de prestigiu) care nu se regăsesc la standardele de cunoștințe necesare pentru a profesa în anumite instituții medicale din lume.

În cazul Universității din Oradea, numărul studenților străini care studiază atât în limba română cât și la programele de studiu în limba engleza, este constant în creștere, dovedind interesul față de instituția noastră. La Facultatea de Medicină și Farmacie sunt înscriși 736 de studenți străini proveniți din 51 de țări în anul universitar 2018 - 2019. Programul de studii Medicină cu predare în limba engleză funcționează în cadrul Universității din Oradea din anul 1996, iar în ultimii 5 ani a fost un număr de 358 absolvenți la acest program.
Este, de asemenea, recunoscut faptul că în fiecare generație, a oricărei instituții de învățământ (nu numai superior) se respecta "curba lui Gauss", astfel vârfuri ale absolvenților universității noastre au ajuns manageri/directori de spitale performante românești dar și șefi de secție pe specialități performante la nivel internațional, reprezentanți ai României în rețeaua de sănătate pe Sud-Estul Europei etc.
Potrivit unui studiu realizat în anul 2017, ,,Orașe și cartiere din România"  publicat de agenția de cercetare D&D Research, Oradea este considerat centrul urban cu cele mai bune facilități medicale din țară. Acest fapt se datorează și numărului mare de absolvenți bine pregătiți ai Facultății de Medicină și Farmacie care profesează în spitalele și clinicile orădene.
Referitor la situația menționată în materialul difuzat de televiziunea daneză privind absolventul Osman Abdullahi Mohamed, precizăm că, în cei 3 ani cât a fost student al Facultății de Medicină și Farmacie (în urma transferului de la o universitate din Ucraina), notele obținute au dovedit nivelul mediocru spre slab al acestuia, iar o instituție de nivelul Universității din Oradea, nu poate fi etichetată, pe baza unui caz izolat, neluând în considerare numărul mare de absolvenți anual, cu performanțe bune. 
Semnal de alertă există într-adevăr, din situațiile relatate de presa internațională, care evidențiază faptul că sistemul de sănătate din țările respective are probleme la care nu a găsit soluții, legate de maniera de evaluare a candidaților, de condiționare a acestora cu stagii de pregătire pre-contract, în comparație cu sistemul de sănătate romanesc, unde orice absolvent, care posedă doar diploma de licență, nu poate profesa decât după examene și stagii, care contribuie la completarea formării lui ca medic, ridicând foarte mult calitativ nivelul de pregătire și prestația.
Considerăm suspectă avalanșa denigrărilor la adresa medicinei orădene și prin prisma resurselor financiare uriașe alocate pentru o astfel de anchetă (luni întregi de delegații pentru filmări în campus, cămine studențești, incinta Facultății de Medicină și Farmacie, interviurile impuse studenților și cadrelor didactice), ceea ce poate duce la suspiciuni de atentat de securitate națională.
Precizăm că acest punct de vedere va fi transmis și Ambasadei Regatului Danemarcei în România.
Conducerea Universității din Oradea

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:55:12 Ora standard a Europei de Est