Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență”, a XI-a ediție

Astăzi, la Lic. T. „Onisifor Ghibu”, 23 de unități de învățământ participă la

Concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență”, a XI-a ediție

Astăzi (joi, 21 martie 2019), începând cu ora 12.30, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din municipiul Oradea, Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din municipiul Oradea, organizează cea de-a 11-a ediție a concursului preventiv „Mesajul meu antiviolență".

Concursul, adresat elevilor de gimnaziu, își propune să crească nivelul de siguranță a elevilor în spațiul public și privat, provocându-i să se implice creativ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv şi să le transpună pe scenă în spectacole destinate propriilor colegi.
Peste 150 de elevi și profesori din 23 de unități școlare din județul Bihor vor pune în scenă mici reprezentații care să evidențieze consecințele violenței, vor identifica situații problematice, precum și modalitățile concrete de gestionare și soluționare pozitivă a acestora.
Ca în fiecare an, tinerii au libertatea de a alege mesajele preventive și forma în care le transmit. Combinând educația cu arta teatrală, copiii au regizat scenetele și sunt, în același timp, și actori în propriile piese. Copiii abordează într-un mod atractiv și sugestiv problematici specifice generației lor, devenind astfel mai conștienți și mai responsabili, atât față de conduita proprie, cât și față de cea a colegilor sau a prietenilor lor, fiind capabili să evite riscurile.
În acest an, juriul, format din psihologi, profesori de artă teatrală, profesori, reprezentanți ai unor ONG-uri care activează în domeniul social, va avea de apreciat 23 de scenete originale. În concurs au fost înscrise scenete cu mesaje preventive precum: „Suflete încătușate", „Violența nu se rezolvă prin violență!", „Trecut și azi - haz și necaz", „Învinge răul prin bine!", „Copiii au suflet, nu sunt obiecte!", „Cuvintele pot zidi sau nărui suflete!", „Voci netăcute", „Discriminarea ucide vise!", „Privește, cunoaște, înțelege și nu judeca - și cuvintele dor!", „Viața înseamnă să ai curajul să alegi!".
Cea de a doua probă a concursului constă în completarea unui chestionar cu 10 întrebări pe teme de prevenire, formulate din „Ghidul practic de prevenire a criminalității și victimizării - Cuvinte care dor și rănesc", editat în anul 2018, de Inspectoratul de Poliție Județean Bihor.
Prin intermediul acestei probe, vor fi testate cunoștințele elevilor cu privire la modul de gestionare a anumitor situații de risc, dobândite de aceștia în cadrul orelor de educație preventivă susținute permanent de polițiștii de prevenire bihoreni. 
Școlile implicate în concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență", în acest an, sunt: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei, Colegiul Tehnic Nr.1 Vadu Crișului, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", Școala Gimnazială „Miron Pompiliu" Ștei, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, Școala Gimnazială Nr. 1 Nucet, Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia, Școala Gimnazială Nr. 1 Săliște de Vașcău, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bogdan" Vașcău, Școala Gimnazială Nr.1, Chișlaz, Școala Gimnazială „Georgiu Popa" Câmpani, Școala Gimnazială Nr. 1 Călugări, Liceul Tehnologic Nr.1 Dobrești, Școala Gimnazială Nr. 1 Pietroasa, Școala Gimnazială Nr. 2 Chișcău, Școala Gimnazială Nr. 1 Cheresig, Școala Gimnazială Nr. 1 Cociuba Mare, Școala Gimnazială Nr. 1 Răbăgani, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, Școala Gimnazială  Nr. 1 Husasău de Tinca, Școala Gimnazială „Ioan Slavici" Oradea, Școala Gimnazială „Aurel Pop" Oșorhei.
Comisar şef de poliţie
Ioana Indrieş
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii

 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:37:39 Ora de vară a Europei de Est