Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Hochma - tematică provocatoare într-o lume în care uităm de înțelepciune”

Miercuri, lansare de carte, la Cetatea Oradea,

„Hochma - tematică provocatoare într-o lume în care uităm de înțelepciune”

Miercuri, 20 martie 2019, a avut loc la Cetatea Oradea, lansarea cărții profesorului Claudiu Cristian Damian, intitulată „Hochma - înțelepciunea în cărțile sapiențiale ale Vechiului Testament".

Claudiu Cristian Damian, profesor și purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, s-a născut pe 20 septembrie 1983, la Zalău. La 15 ani el este admis la Seminarul Teologic Sfinții Trei Ierarhi, își continuă studiile la Universitatea din Oradea între anii 2003-2007, acolo unde cu ajutorul unei burse Erasmus are privilegiul de a studia la Atena. Își realizează masteratul în 2009 la Oradea, iar la scurt timp este admis la Cluj la Școala Doctorală, acolo unde își va continua studiile sub îndrumarea profesorului Ioan Chirilă.
Nevoia de evenimente culturale a fost confirmată de numărul de oameni prezenți. Orădenii au venit în număr mare la acest eveniment, umplând până la refuz sala de conferințe, „Din dorința de a sistematiza suma tuturor lucrărilor într-una singură", autorul a locuit o perioadă la Ierusalim, acolo unde a citit tot ceea ce se putea pe acest subiect legat de înțelepciune. Grija care l-a măcinat de-a lungul acestei călătorii a fost să dea un răspuns la tematica înțelepciunii. Hochma - personificare, atribut, reprezentarea unei persoane.
Coperta cărții reprezintă cele șapte taine, prezentate prin șapte stâlpi, dar și „frumusețea casei unde oamenii vin la înțelepciune". ,,Timpul și istoria" se întrepătrund în această lucrare care începe cu vechi învățături mesopotamiene, egiptene și care atinge de asemenea începuturile Vechiului Testament. Autorul subliniază, în final, câteva dintre învățăturile antice care l-au inspirat: „Ce este înalt ca un turn și nu face umbră: o rază de soare", ,,Nu face rău, iar acesta nu se va abate asupra ta".
Alexandru Buzle, Jurnalism, An I

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 01:24:48 Ora standard a Europei de Est