Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Fii bun cu apa de ziua ei”

În 22 Martie, la Tulca

„Fii bun cu apa de ziua ei”

Sub deviza „Fii bun cu apa de ziua ei" elevii claselor primare de la Școala Gimnazială „Nestor Porumb" Tulca au desfășurat activitățile din cadrul proiectului educațional ,,22 Martie - Ziua Mondială a Apei".

Acest proiect s-a derulat în perioada 18-22 martie 2019, coordonat fiind de către doamna profesor Iga Sanda Mariana, în colaborare cu cadrele didactice de la învățământul primar.
Natura în care trăim ne oferă totul. De noi depinde ca, generațiile viitoare să se bucure de aceleași frumuseți și bogății naturale ca și noi.
Scopul acestui proiect a fost de a-i face pe elevi, ca viitori cetățeni ai planetei albastre, să conștientizeze importanța apei pentru viața Terrei.
Pentru început le-a fost prezentat elevilor un material PPT deosebit de instructiv, dar în același timp și foarte atractiv. Modul în care a fost prezentată importanța apei pentru viață i-a făcut pe aceștia să conștientizeze mesajul ,,Apa înseamnă viață". Pentru a-i sensibiliza și mai mult le-au fost prezentate o serie de filmulețe din zone ale lumii unde lipsa apei este o mare problemă. Le-au fost prezentați copii care mergeau înainte de a porni spre școală să care apă murdară din bălți, pentru familie, de la câțiva kilometri distanță, desculți, flămânzi și necăjiți. Aceste filmulețe au avut un mare impact asupra acestora și cred cu tărie că am reușit să-i informăm cât în zeci de ore de curs. Elevii noștri vor avea grijă de fiecare picătură de apă să nu fie irosită în zadar și acele frumoase afișe pe care le-au realizat în cadru acestor activități nu vor rămâne doar simple sloganuri.  
Prof. Iga Sanda Mariana
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Fii bun cu apa de ziua ei".

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:05 Ora standard a Europei de Est