Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,GRAD DE ÎNCREDERE RIDICAT” pentru Universitatea din Oradea

O, ce veste minunată... de Buna Vestire!

,,GRAD DE ÎNCREDERE RIDICAT” pentru Universitatea din Oradea

În ședința de joi, 21.03.2019, Consiliul Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior a validat acordarea celui mai mare calificativ ,,GRAD DE ÎNCREDERE RIDICAT" pentru Universitatea din Oradea.

Calificativul a fost acordat în urma vizitei instituționale de evaluare externă A.R.A.C.I.S., care s-a desfășurat la Universitatea din Oradea în octombrie 2018, unde au participat experți evaluatori ai A.R.A.C.I.S., cadre didactice din România, din străinătate și studenți. În cadrul vizitei au fost evaluate 21 de programe de studii de licență și un domeniu de studii de master, fiind mărită capacitatea de școlarizare pentru patru programe de studii: Informatică - 75 studenți, Asistență medicală generală - 75 studenți, Fizică medicală - 50 studenți și Kinetoterapie și motricitate specială - 90 studenți.
Potrivit A.R.A.C.I.S. „scopul evaluării externe a fost acela de a identifica și de a certifica măsura în care Universitatea din Oradea răspunde interesului public și se preocupă de: creșterea calității educației și cercetării științifice, organizarea eficientă a structurilor instituționale, administrative și manageriale, monitorizarea rezultatelor și performanțelor academice ale Universității, contribuind prin aceasta la promovarea încrederii publice în regulile și standardele de acordare a calificărilor universitare, respectiv a diplomelor, de către Universitate".
Printre punctele tari identificate de echipa de experți evaluatori se numără: oferta educațională, la toate nivelele de programe de studii, diversificată și adaptată la cerințele pieței muncii, care include și programe de studii de licență și master cu predare în limbi străine, campusul modern care oferă, într-o zonă integrată, facilități educaționale, de cercetare, de recreere pentru studenți etc., colaborarea bună cu mediul socio - economic, care oferă posibilitatea realizării de stagii de practică și care absorb absolvenții universității în majoritatea domeniilor, dezvoltarea de proiecte internaționale prin care, de la ultima evaluare, în Universitate au fost atrase fonduri semnificative și creșterea vizibilității internaționale în domeniul cercetării științifice prin mărirea numărului de lucrări cu cotare ISI.
Conducerea Universității din Oradea și-a asumat un plan de măsuri care să răspundă recomandărilor și observațiilor A.R.A.C.I.S., astfel încât să reducă punctele slabe și să fructifice oportunitățile identificate în urma vizitei instituționale.
Doresc să mulțumesc tuturor cadrelor didactice, studenților, personalului administrativ și colaboratorilor din mediul socio - economic care s-au implicat pentru ca vizita instituțională să se desfășoare în cele mai bune condiții și care contribuie în permanență la reușitele Universității din Oradea.
Hotărârea Consiliului A.R.A.C.I.S. din data de 21.03.2019 poate fi consultată pe site-ul aracis.ro - http://www.aracis.ro/uploads/media/21.03.2019Hotarari_ale_Consiliului_ARACIS.pdf.
Rector,
prof. univ. dr. habil Constantin Bungău
 
Felicitări, domnule rector!
O, ce veste minunată... de Buna Vestire!
Felicitări, deopotrivă, conducerii, cadrelor didactice și studenților!
Cu aleasă prețuire,
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:14:03 Ora de vară a Europei de Est