Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,GRAD DE ÎNCREDERE RIDICAT” pentru Universitatea din Oradea

O, ce veste minunată... de Buna Vestire!

,,GRAD DE ÎNCREDERE RIDICAT” pentru Universitatea din Oradea

În ședința de joi, 21.03.2019, Consiliul Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior a validat acordarea celui mai mare calificativ ,,GRAD DE ÎNCREDERE RIDICAT" pentru Universitatea din Oradea.

Calificativul a fost acordat în urma vizitei instituționale de evaluare externă A.R.A.C.I.S., care s-a desfășurat la Universitatea din Oradea în octombrie 2018, unde au participat experți evaluatori ai A.R.A.C.I.S., cadre didactice din România, din străinătate și studenți. În cadrul vizitei au fost evaluate 21 de programe de studii de licență și un domeniu de studii de master, fiind mărită capacitatea de școlarizare pentru patru programe de studii: Informatică - 75 studenți, Asistență medicală generală - 75 studenți, Fizică medicală - 50 studenți și Kinetoterapie și motricitate specială - 90 studenți.
Potrivit A.R.A.C.I.S. „scopul evaluării externe a fost acela de a identifica și de a certifica măsura în care Universitatea din Oradea răspunde interesului public și se preocupă de: creșterea calității educației și cercetării științifice, organizarea eficientă a structurilor instituționale, administrative și manageriale, monitorizarea rezultatelor și performanțelor academice ale Universității, contribuind prin aceasta la promovarea încrederii publice în regulile și standardele de acordare a calificărilor universitare, respectiv a diplomelor, de către Universitate".
Printre punctele tari identificate de echipa de experți evaluatori se numără: oferta educațională, la toate nivelele de programe de studii, diversificată și adaptată la cerințele pieței muncii, care include și programe de studii de licență și master cu predare în limbi străine, campusul modern care oferă, într-o zonă integrată, facilități educaționale, de cercetare, de recreere pentru studenți etc., colaborarea bună cu mediul socio - economic, care oferă posibilitatea realizării de stagii de practică și care absorb absolvenții universității în majoritatea domeniilor, dezvoltarea de proiecte internaționale prin care, de la ultima evaluare, în Universitate au fost atrase fonduri semnificative și creșterea vizibilității internaționale în domeniul cercetării științifice prin mărirea numărului de lucrări cu cotare ISI.
Conducerea Universității din Oradea și-a asumat un plan de măsuri care să răspundă recomandărilor și observațiilor A.R.A.C.I.S., astfel încât să reducă punctele slabe și să fructifice oportunitățile identificate în urma vizitei instituționale.
Doresc să mulțumesc tuturor cadrelor didactice, studenților, personalului administrativ și colaboratorilor din mediul socio - economic care s-au implicat pentru ca vizita instituțională să se desfășoare în cele mai bune condiții și care contribuie în permanență la reușitele Universității din Oradea.
Hotărârea Consiliului A.R.A.C.I.S. din data de 21.03.2019 poate fi consultată pe site-ul aracis.ro - http://www.aracis.ro/uploads/media/21.03.2019Hotarari_ale_Consiliului_ARACIS.pdf.
Rector,
prof. univ. dr. habil Constantin Bungău
 
Felicitări, domnule rector!
O, ce veste minunată... de Buna Vestire!
Felicitări, deopotrivă, conducerii, cadrelor didactice și studenților!
Cu aleasă prețuire,
Ovidiu Dan

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:48 Ora standard a Europei de Est