Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

,,Apa este viaţă”

De Ziua Apei la Grădiniţa Creștină ,,Emanuel” din Oradea

,,Apa este viaţă”

Copiii de la Grădiniţa Creștină Emanuel din Oradea au interpretat o scenetă pentru a înțelege că apa este dătătoare de viaţă.

Scopul lecției a fost ca într-un mod activ- participativ, copiii să-și însușească câteva noțiuni necesare pentru aprecierea și protejarea apei în toate împrejurările, respectând un mod corect de viață.
Au învățat proprietățile apei și ceea ce este cel mai important, au reținut domeniile în care se utilizează apa. Toate acestea prin interpretarea unei scenete în care copiii erau stropii de ploaie dintr-un nor negru, unii s-au adăpostit sub o umbrelă, alți copii au format vadul unui râu, viu curgător. Câțiva copii au aruncat cu peturi, creioane, hârtii și biscuiți în imaginarul râu. Față de această atitudine unii copii au fost foarte revoltați. Fluviul viu al copiilor a curs în continuare, dar o parte a fost deviat spre stația de pompare a orașului. Rolul, importanța stației și procesarea apei pentru a putea fi întrebuințată a fost foarte bine exemplificată și comentată de către copii.
Întrebarea care a derutat copiii a fost: Cum ajunge apa de băut în robinetele locuințelor?
Răspunsul dat de un copil a fost: Apa vine prin țevi pe străzile orașului.
Copiii au format apoi conductele care poartă apa pe străzi până la ei acasă. Surpriza a fost că toți copiii au știut denumirea străzii pe care locuiesc. Așa au plecat în diferite direcții pe străzile orașului, spre spitale, spre parcuri, spre restaurante, spre fermele zootehnice și legumicole, imaginându-și că sunt conductele prin care curge apa necesară diferitelor utilități.
Copiii au spus care sunt cele mai importante utilizări ale apei în locuințele lor, pentru igiena corporală (spălat pe mâini, baie), pentru gătit, pentru curățenie și pentru spălarea hainelor. Nu au uitat nici de îngrijirea florilor, plantelor, copacilor. Jocul de-a pompierii a fost cel mai distractiv. Animăluțele de pluș ,,foarte însetate" au primit și ele o porție de apă pentru a fi vesele în jocurile care s-au organizat, fiecare copil a imitat prin gesturi și glas, sunetele specifice animalului preferat: oaie, capră, vacă, pisică, cățel, cal, șarpe, maimuță, broască, urs, tigru, cocoș, rață, gâscă, curcan și altele animale  (din pluş).
Iniţiatoarea temei acestei lecţii a fost doamna profesor Moţoc Violeta, care a organizat activitatea împreună cu doamna educatoare Alisa Lădaru Haidău, iar lecţia - scenetă a fost moderată de doamna ing. Miorița Săteanu. (C.M.)

Trimite email
luni, 10 noiembrie 2025, 03:04:25 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitaţie BestMusic

Concert Bosquito la Hard Rock Café, București
miercuri, 19 noiembrie 2025, ora 21.00