Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

,,Apa este viaţă”

De Ziua Apei la Grădiniţa Creștină ,,Emanuel” din Oradea

,,Apa este viaţă”

Copiii de la Grădiniţa Creștină Emanuel din Oradea au interpretat o scenetă pentru a înțelege că apa este dătătoare de viaţă.

Scopul lecției a fost ca într-un mod activ- participativ, copiii să-și însușească câteva noțiuni necesare pentru aprecierea și protejarea apei în toate împrejurările, respectând un mod corect de viață.
Au învățat proprietățile apei și ceea ce este cel mai important, au reținut domeniile în care se utilizează apa. Toate acestea prin interpretarea unei scenete în care copiii erau stropii de ploaie dintr-un nor negru, unii s-au adăpostit sub o umbrelă, alți copii au format vadul unui râu, viu curgător. Câțiva copii au aruncat cu peturi, creioane, hârtii și biscuiți în imaginarul râu. Față de această atitudine unii copii au fost foarte revoltați. Fluviul viu al copiilor a curs în continuare, dar o parte a fost deviat spre stația de pompare a orașului. Rolul, importanța stației și procesarea apei pentru a putea fi întrebuințată a fost foarte bine exemplificată și comentată de către copii.
Întrebarea care a derutat copiii a fost: Cum ajunge apa de băut în robinetele locuințelor?
Răspunsul dat de un copil a fost: Apa vine prin țevi pe străzile orașului.
Copiii au format apoi conductele care poartă apa pe străzi până la ei acasă. Surpriza a fost că toți copiii au știut denumirea străzii pe care locuiesc. Așa au plecat în diferite direcții pe străzile orașului, spre spitale, spre parcuri, spre restaurante, spre fermele zootehnice și legumicole, imaginându-și că sunt conductele prin care curge apa necesară diferitelor utilități.
Copiii au spus care sunt cele mai importante utilizări ale apei în locuințele lor, pentru igiena corporală (spălat pe mâini, baie), pentru gătit, pentru curățenie și pentru spălarea hainelor. Nu au uitat nici de îngrijirea florilor, plantelor, copacilor. Jocul de-a pompierii a fost cel mai distractiv. Animăluțele de pluș ,,foarte însetate" au primit și ele o porție de apă pentru a fi vesele în jocurile care s-au organizat, fiecare copil a imitat prin gesturi și glas, sunetele specifice animalului preferat: oaie, capră, vacă, pisică, cățel, cal, șarpe, maimuță, broască, urs, tigru, cocoș, rață, gâscă, curcan și altele animale  (din pluş).
Iniţiatoarea temei acestei lecţii a fost doamna profesor Moţoc Violeta, care a organizat activitatea împreună cu doamna educatoare Alisa Lădaru Haidău, iar lecţia - scenetă a fost moderată de doamna ing. Miorița Săteanu. (C.M.)

Trimite email

duminică, 16 mai 2021