Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

,,Apa este viaţă”

De Ziua Apei la Grădiniţa Creștină ,,Emanuel” din Oradea

,,Apa este viaţă”

Copiii de la Grădiniţa Creștină Emanuel din Oradea au interpretat o scenetă pentru a înțelege că apa este dătătoare de viaţă.

Scopul lecției a fost ca într-un mod activ- participativ, copiii să-și însușească câteva noțiuni necesare pentru aprecierea și protejarea apei în toate împrejurările, respectând un mod corect de viață.
Au învățat proprietățile apei și ceea ce este cel mai important, au reținut domeniile în care se utilizează apa. Toate acestea prin interpretarea unei scenete în care copiii erau stropii de ploaie dintr-un nor negru, unii s-au adăpostit sub o umbrelă, alți copii au format vadul unui râu, viu curgător. Câțiva copii au aruncat cu peturi, creioane, hârtii și biscuiți în imaginarul râu. Față de această atitudine unii copii au fost foarte revoltați. Fluviul viu al copiilor a curs în continuare, dar o parte a fost deviat spre stația de pompare a orașului. Rolul, importanța stației și procesarea apei pentru a putea fi întrebuințată a fost foarte bine exemplificată și comentată de către copii.
Întrebarea care a derutat copiii a fost: Cum ajunge apa de băut în robinetele locuințelor?
Răspunsul dat de un copil a fost: Apa vine prin țevi pe străzile orașului.
Copiii au format apoi conductele care poartă apa pe străzi până la ei acasă. Surpriza a fost că toți copiii au știut denumirea străzii pe care locuiesc. Așa au plecat în diferite direcții pe străzile orașului, spre spitale, spre parcuri, spre restaurante, spre fermele zootehnice și legumicole, imaginându-și că sunt conductele prin care curge apa necesară diferitelor utilități.
Copiii au spus care sunt cele mai importante utilizări ale apei în locuințele lor, pentru igiena corporală (spălat pe mâini, baie), pentru gătit, pentru curățenie și pentru spălarea hainelor. Nu au uitat nici de îngrijirea florilor, plantelor, copacilor. Jocul de-a pompierii a fost cel mai distractiv. Animăluțele de pluș ,,foarte însetate" au primit și ele o porție de apă pentru a fi vesele în jocurile care s-au organizat, fiecare copil a imitat prin gesturi și glas, sunetele specifice animalului preferat: oaie, capră, vacă, pisică, cățel, cal, șarpe, maimuță, broască, urs, tigru, cocoș, rață, gâscă, curcan și altele animale  (din pluş).
Iniţiatoarea temei acestei lecţii a fost doamna profesor Moţoc Violeta, care a organizat activitatea împreună cu doamna educatoare Alisa Lădaru Haidău, iar lecţia - scenetă a fost moderată de doamna ing. Miorița Săteanu. (C.M.)

Trimite email

joi, 29 septembrie 2022