Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

C.T. ,,Mihai Viteazul” a fost reprezentat la Bruxelles de dna prof. Vașadi Adriana

Coordonatorul proiectului internațional ,,Școli - ambasador ale Parlamentului European”,

C.T. ,,Mihai Viteazul” a fost reprezentat la Bruxelles de dna prof. Vașadi Adriana

În perioada 2-3 aprilie 2019, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea a fost reprezentat la Bruxelles - la Parlamentul European, de către doamna profesor Vașadi Adriana, coordonatorul proiectului internațional ,,Școli - ambasador ale Parlamentului European", în cadrul seminarului ,,European Parliament Ambassador School".

Proiectul EPAS dedicat elevilor din învățământul liceal, inițiat de Parlamentul European, se desfășoară începând din 2017, în toate țările membre ale Uniunii Europene. Programul urmărește îmbogățirea cunoștințele despre Europa și democrația parlamentară în rândul tinerilor. Elevii și profesorii sunt familiarizați cu posibilitățile pe care cetățenia europeană le oferă, precum și rolul pe care  Parlamentul European îl are în procesul decizional european.
Anul trecut, C.T. ,,Mihai Viteazul" a obținut titlul de Școală - ambasador a Parlamentului European, ca urmare a derulării a 23 de activități cu un impact deosebit asupra elevilor, dar și asupra comunității. Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a fost apreciat pentru numărul mare de beneficiari, pentru nenumăratele parteneriate încheiate cu cele mai multe școli și instituții, dar și pentru implicarea autorităților locale în majoritatea activităților. Anul acesta, proiectul continuă cu activități la fel de interesante.
Promovarea imaginii școlii în Parlamentul European
La întâlnirea europeană au participat profesori coordonatori din toate țările membre UE. Seminarul a avut drept scop diseminarea activităților realizate de fiecare școală înscrisă în acest concurs, oferirea unei oportunități pentru un schimb de experiență între țări, crearea unor posibile parteneriate și promovarea imaginii școlii.
În cadrul workshop-urilor, d-na profesor Adriana Vașadi a prezentat Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" ca o ,,școală care face om din tine", potrivit sloganului nostru, subliniind importanța profilurilor studiate aici și rezultatele absolvenților în câmpul muncii, atât la nivel național, cât și la nivel european. De asemenea, a realizat un periplu al activităților susținute în cadrul proiectului, de la gastronomia europeană, Crăciunul în Europa, turismul în Europa până la dezbateri pe teme de actualitate în cadrul Parlamentului. În esență, activitățile au fost extrem de diverse, cuprinzând teme culturale, economice, sportive, artistice și de voluntariat etc. Dintre toate activitățile prezentate în cadrul workshop-urilor, colegii din celelalte țări au ales două activități de-ale noastre pe care le-au menționat pe un panou; astfel că școala noastră a fost felicitată și în Parlamentul European. Cele două activități alese au fost: 1.Egalitatea de șanse - Integrarea socială a persoanelor cu dizabilități de auz, activitate realizată cu sprijinul d-nei Angelica Platon, directorul Asociației surzilor și cu participarea elevilor surzi din școală și a constat în învățarea, prin limbajul semnelor, a valorilor europene și a unor cuvinte de bază care ar ajuta relaționarea cu acești elevi, dar și cu membrii comunității lor (activitate coordonată de Adriana Vașadi).
2.Dezbatere pe tema pungilor de plastic, activitate desfășurată la Prefectura Bihor, cu participarea autorităților ce au expertiza acestui subiect, a elevilor noștri, dar și a studenților de la Protecția Mediului, alături de profesorul  Timar Adrian (activitate coordonată de doamna profesor ambasador senior Monica Runcanu).
,,Mihai Viteazul" - singura școală cu două activități ilustrate pe panoul european
De precizat că în cadrul seminarului, au fost alese pentru prezentare pe panou doar câteva activități din toate proiectele prezentate de țările participante, iar Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a  fost singura școală care a avut onoarea să aibă prezentate pe panou cele două activități menționate. Însă nici celelalte activități nu au avut o mai mică importanță, de aceea succesul se datorează întregii echipe formate din patru ambasadori seniori, dnele profesor Ardelean Simona, Filip Marinela, Runcanu Monica și Tiutin Rodica, profesorii care au coordonat elevii în activitățile desfășurate pentru cucerirea titlului european, aducând astfel cinste școlii, la concurență cu colegii naționale de prestigiu din țară și din Europa.
Director,
prof. dr. Ruben Filimon
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: C.T. ,,Mihai Viteazul” a fost reprezentat la Bruxelles de dna prof. Vașadi Adriana.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 15:00:26 Ora standard a Europei de Est