Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul 4/4 pentru prieteni - 4 aprilie 2019

Proiect inițiat de Ambasada Statelor Unite ale Americii în România

Proiectul 4/4 pentru prieteni - 4 aprilie 2019

Pentru al doilea an consecutiv, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai" Bihor a făcut parte, în 4 aprilie 2019, din proiectul 4/4PentruPrieteni, inițiat de Ambasada Statelor Unite ale Americii în România, alături de American Councils for International Education.

Prin acest proiect, este onorată moștenirea impresionantă lăsată de Dr. Martin Luther King, Jr., de la moartea căruia s-au comemorat 51 de ani în 4 aprilie. Proiectul celebrează la nivel național valorile voluntariatului și ale prieteniei, prin care ne unim forțele pentru a schimba ceva în bine în jurul nostru, oriunde ne-am afla în România. Urmând modelul Statelor Unite ale Americii, care sărbătoresc în aprilie Luna Voluntarului, 4/4PentruPrieteni se dorește o recunoaștere a muncii voluntarilor în folosul semenilor lor.
Lista activităților din județul Bihor cuprinde o vizită, donație de carte și lectură la Căminul de bătrâni Casa mea Eden din localitatea Șoimi, o lectură de poveste la Centrul de zi pentru copii Casa Luminii din localitatea Cefa (Asociația Mustard Seed România Jersey) și o lectură de poveste pentru copiii cu dizabilități de la Centrul de Educație Incluzivă Oradea.
Căminul pentru persoane în vârstă Casa mea Eden, din localitatea Șoimi
Voluntari: Ligia Mirișan, Luminița Moga, Doina Rusneac și Dorin Țenț
Reprezentanții Bibliotecii au făcut o donație de carte religioasă pentru biblioteca din cămin și au propus vizionarea unui film tematic în contextul Sărbătorilor pascale. De asemenea, echipa Bibliotecii s-a bucurat de revederea, la Centru, cu nepoata părintelui Arsenie Boca.
Asociația Mustard Seed România Jersey, Centrul de zi pentru copii Casa Luminii, din localitatea Cefa
Voluntari: Mariana Barna, Adelina Boga, Iolanda Demian
Copiii de la Centrul din Cefa, în mare parte proveniți din medii defavorizate, au participat la o oră de poveste organizată de reprezentanții Bibliotecii, Gărgărița morocănoasă și dulciurile oferite la final fiind deliciul zilei.
Centrul de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea
Voluntari: Georgiana Biriș și Delia Pantea
Filialele Decebal și Felix ale Bibliotecii Județene au organizat o oră de lectură la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, care promovează valori, drepturi și libertăți general umane, printre care: respectul individului și al individualității; respectarea drepturilor copilului; dreptul la șanse egale; libertatea cunoașterii, a gândirii și a exprimării; promovarea strategiilor de integrare și socializare a copiilor cu cerințe educative speciale; schimbarea mentalității referitoare la copii cu cerințe educative speciale și statutul lor în societate; dreptul la asociere. În acest context, ora de lectură propusă a fost urmată de un mic moment artistic pregătit de elevi.
Ligia Mirișan, managerul Bibliotecii, spune:
,,Ziua de 4 aprilie a devenit, pentru a doua oară, una cu semnificații aparte, a devenit una a voluntariatului, în cadrul acțiunii umanitare „4/4 pentru prieteni", organizate în colaborare cu Ambasada SUA și American Councils for International Education. Dacă, acum 51 de ani, Martin Luther King „avea un vis", astăzi visul de a fi mai buni și mai atașați valorilor umanitariste prinde contur tot mai pregnant. Iar Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai", prin gesturi calde și pline de dăruire, face aceste lucruri posibile, mai ales că ne aflăm într-o perioadă binecuvântată, cea a Postului pascal. Astfel, dovedim că suntem mai altfel și mai buni".
(C.M.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul 4/4 pentru prieteni - 4 aprilie 2019.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 08:11:58 Ora de vară a Europei de Est