Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Aleg conştient. Stop dependenţei de Internet!”

La Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea

,,Aleg conştient. Stop dependenţei de Internet!”

Dată fiind realitatea secolului XXI și tendința inevitabilă de digitalizare, este esențial ca fiecare adult implicat în procesul de educație să ia în considerare crearea de contexte de învățare pentru copii care să le permită acestora explorarea, dezbaterea, formularea și deprinderea principiilor de folosire utilă, creativă și sigură a Internetului.

Tema dependenţei de internet este de mare actualitate în zilele noastre, iar ca urmare a acestui fapt, am dorit să participăm la concursul ,,Aleg conştient. Stop dependenţei de Internet!", lansat de Organizaţia Salvaţi Copiii în cadrul programului Ora de Net.
Coordonatorii acestei activităţi în cadrul instituţiei noastre sunt prof. Brânda Florina şi prof. Crainic Geanina, iar grupul ţintă, elevii de gimnaziu. Ca primă activitate, am avut o dezbatere în care am discutat aspecte legate de rolul tehnologiei în viaţa oamenilor, nevoile copiilor împlinite în mediul online şi efectele utilizării excesive.
Cea de-a doua activitate pe această temă a fost sub forma unei discuţii libere, plecând de la constatările pe care le au participanţii după ce au observat cum utilizează tehnologia şi nivelul de control pe care îl au asupra comportamentului lor online. Împreună am identificat alternative de petrecere a timpului liber care să înlocuiască, acolo unde este cazul, timpul excesiv petrecut online.
Iar activitatea finală a fost făcută sub forma unei acţiuni publice, unde am avut invitaţi din mai multe domenii. Doamna doctor Cheregi Simona ne-a vorbit despre aspectele pe care le implică timpul îndelungat în faţa unui ecran din perspectiva medicală (probleme de vedere, obezitate etc), dar ne-a oferit şi alternative de a ne petrece timpul liber, fie el în pauzele şcolare sau acasă, în parc. Profesor psihopedagog Cozma Anca le-a comunicat copiilor despre importanţa relaţionării faţă în faţă cu cei din jur pentru dezvoltarea stimei de sine, dar şi despre faptul că dependenţa de internet şi de jocurile în reţea ne face uneori să ne schimbăm comportamentul şi să devenim irascibili şi să ne schimbăm total comportamentul. Mascaş Ema, reprezentanta Organizaţiei Abolishion a venit în faţa elevilor cu filmuleţe şi materiale interesante care abordau informaţii la care trebuie să fim atenţi pentru a putea fi în siguranţă pe social media. Aspect esenţial, având în vedere faptul că mare parte din elevi folosesc minimum o reţea de socializare (Facebook, Instagram etc), iar capcanele acesteia sunt nenumărate.
În urma discuţiilor, este important ca fiecare participant să înţeleagă că este în puterea şi responsabilitatea lui de a decide scopul şi durata timpului petrecut online şi să fie dispus să înveţe modalităţi prin care poate evita capcana obiceiurilor care îl îndeamnă spre dependenţă.
#SID2019, #OraDeNet, #StopDependentaDeNet
Prof. psihoped. spec. Crainic Geanina
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Aleg conştient. Stop dependenţei de Internet!”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:13:31 Ora de vară a Europei de Est