Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Lăsaţi copiii să vină la Mine”

În cadrul parteneriatului educațional Școală - Biserică - Familie

„Lăsaţi copiii să vină la Mine”

Copiii din ciclul primar de la Școala Gimnazială „Nestor Porumb" Tulca s-au reunit luni,15 aprilie 2019 la Biserica Ortodoxă din localitate pentru a-L primi pe Hristos în inimile lor.

A fost o activitate cu o puternică încărcătură emoțională. Unii dintre copii au avut ochii scăldați în lacrimi, lacrimi de bucuri și fericire, după cum aveau să ne spună, întrebați fiind despre acest lucru. Noi, cei prezenți la această activitate, am trăit aceeași emoție, am simțit prezența Divină acolo, în mijlocul copiilor și  ne-am spus că vom încerca să aducem cât mai des cu putință copiii la Biserică, urmând îndemnul Mântuitorului: „Lăsaţi copiii să vină la Mine şi nu-i opriţi, că a unora ca aceştia este împărăţia cerurilor". Activitatea s-a desfășurat în cadrul parteneriatului  educațional Școală - Biserică - Familie „Lăsați copiii să vină la Mine", parteneriat coordonat de doamna profesor Iga Sanda Mariana, realizat în colaborare cu domnul profesor de religie Hera Cătălin, cadrele didactice de la clasele primare, reprezentanții Bisericii, preoții Iga Marius și Buda Dorin și părinții copiilor.
Aşa cum Mântuitorul a fost Modelul desăvârşit de înţelepciune, bunătate și iubire, noi, oamenii creştini trebuie să urmăm acest Model, atât cât ne este cu putinţă fiecăruia dintre noi. Pentru a-l face pe copil să ajungă la aceste valori esenţiale ale umanităţii, este necesară educaţia religioasă.
Educaţia religioasă ar trebui să se realizeze întâi în familie, apoi în cadrul orelor de religie, dar și în cadrul activităților extracurriculare. Acesta este și scopul inițierii acestui parteneriat.
Iubirea aproapelui, ajutorul reciproc, milostenia, bunătatea, blândeţea, recunoştinţa, cinstea, dreptatea sunt însuşiri pe care elevul le dobândeşte în colectivitate. De aceea noi, cadrele didactice, suntem datoare să le cultivăm pentru o lume mai bună.
„Dumnezeu nu e în cer, nu-i pe pământ . Dumnezeu e în inima noastră. Am înţeles că un om poate avea totul neavând nimic şi nimic având totul" - Mihai Eminescu.
Profesor Iga Sanda Mariana
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Lăsaţi copiii să vină la Mine”.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:45 Ora standard a Europei de Est