Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ziua Mondială a Sănătății, sărbătorită de către elevii Școlii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu” Ștei

Mai multe despre stres

Ziua Mondială a Sănătății, sărbătorită de către elevii Școlii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu” Ștei

Stresul este o componentă importantă a vieții noastre. Acesta este și motivul pentru care am considerat utilă, activitatea prin care elevii clasei a VIII-a au fost informații cu privire la stres și felul în care acesta ne afectează viața.

Activitatea a purtat numele: Ce este stresul și cum ne afectează viața?
În cadrul activității, psihologul școlar Laura Tatic a dezbătut împreună cu elevii  următoarele aspecte: factorii stresului școlar, situațiile stresante ce apar în mediul școlar și modul de reacție a organismului la stres. De asemenea, elevii au trebuit să recunoască felul în care se manifestă atunci când sunt stresați, dar și care sunt cele mai importante modalități prin care pot să combată stresul.
A urmat o prezentare în PowerPoint, realizată de către profesor Andru Cristina, în care elevii și-au completat cunoștințele în domeniu. Apoi, elevii au realizat o paralelă între felul în care arată școala în ziua de astăzi și felul în care ar vrea ei  să fie în viitor.
În finalul activității, elevii au trebuit să răspundă la întrebările unui chestionar care dorea să măsoare nivelul de stres al elevilor, aflați în pragul examenului de Evaluare Națională. Chestionarul a fost elaborat de prof. Andru Cristina în colaborare cu psihologul școlar, prof. Laura Tatic.
Au făcut posibilă această activitate: prof. Pantea Simona, director, Moruț Liana, director adjunct, Panici-Mangra Adelina, consilier educativ, Tatic Laura, consilier școlar, Andru Cristina și  Tomescu Ileana.
Prof. Andru Cristina

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 14:48:32 Ora standard a Europei de Est