Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ne pregătim de grădiniţă!

La Școala părinților

Ne pregătim de grădiniţă!

Într-o atmosferă interactivă, la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, a avut loc întâlnirea lunară din cadrul programului „Şcoala părinţilor", întâlnire susţinută de dna profesor Andrada Şulea.

Programul se adresează în special părinţilor care au copii cu vârsta între 10 luni şi 3 ani şi care frecventează creşa, dar şi părinţilor care vor să înțeleagă mai bine nevoile copiilor mici şi rolul fundamental al comunicării dintre copii şi părinţi.
Solicitată de către părinţi, tema întâlnirii a fost trecerea de la creşă la grădiniţă, un pas important atât pentru părinţi cât şi pentru cei mici, ştiut fiind faptul că la împlinirea vârstei de 3 ani, copilaşii noştri se îndreaptă spre grădiniţe.
Părinţii au aflat ce înseamnă şi cum se realizează adaptarea la mediul grădiniţei.
 ,,Îmi doresc pentru cei mici să le cultiv emoţia şi să le dezvolt inteligenţa prin diverse metode şi mijloace adaptate nivelului de vârstă preşcolară, iar în ce priveşte alegerea grădiniţei potrivite, sfatul meu este să ţină cont în primul rând de resursa umană - educatoarea", a precizat dna profesor Andrada Şulea.
Unele dintre aspectele abordate au fost pregătirea părinţilor pentru manifestările copilului la început de grădiniţă, care pot fi de la uimire şi bună dispoziţie, la teamă, a aşteptărilor pe care ar trebui să le aibă de la copiii lor şi deprinderile care se formează la grupa mică de grădiniţă.
De asemenea, s-a punctat importanţa perioadei preşcolare, dezvoltarea copiilor fiind un proces continuu, multidimensional şi integrator.
Chiar dacă beneficiarii serviciilor de creșă sunt copiii, Direcţia de Asistenţă Socială Oradea se îngrijește ca, lunar, părinții să înţeleagă mai bine nevoile copiilor lor și să dezvolte o relaţie de ataşament cu aceștia.
Consuella Govor

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:16:46 Ora standard a Europei de Est