Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Studenții Universității din Oradea, în dezbatere cu profesorul Andrei Marga

Astăzi, 7 mai,

Studenții Universității din Oradea, în dezbatere cu profesorul Andrei Marga

Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene al Universității din Oradea organizează dezbaterea „Alternativele Uniunii Europene actuale", în data de 7 mai 2019, ora 9.30, Sala PractiPass, Campus II.

Acțiunea face parte din seria de debate-watching events, organizate în peste 50 de universități europene și coordonate de Universitatea din Maastricht. Conducerea acestei Universități a moderat The Maastricht Debate 2019, ocazie cu care au fost dezbătute principalele teme referitoare la viitorul Europei, cu cinci dintre candidații la președinția Comisiei Europene. În continuarea acestor discuții, care au fost transmise live în data 29 aprilie, la Oradea - studenții vor fi față în față cu profesorul Andrei Marga.
În contextul deținerii Președinției Consiliului Uniunii Europene de către România, discuțiile vor atinge și subiecte referitoare la UE și vecinătatea sa. De ce 7 mai? În data de 7 mai celebrăm adoptarea Declarației Comune privind Parteneriatul Estic, semnată în anul 2009 la Praga, care și-a propus să întărească dialogul Uniunii Europene cu partenerii din Est: Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Republica Moldova, Ucraina și Belarus. Activitatea face parte din seria de evenimente organizate în cadrul proiectului European Union and its neighbourhood. Network for enhancing EU's actorness in the Eastern borderlands, finanțat prin programul Erasmus+, Jean Monnet Network.
În același timp, dezbaterea organizată de către Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene își propune să marcheze și ziua Europei, 9 mai, dată la care, la Sibiu, se desfășoară Summit-ul șefilor de state și de guverne din Uniunea Europeană, dar și să pună Universitatea din Oradea pe lista instituțiilor de învățământ superior europene care organizează dezbateri despre modul în care va evolua Uniunea în următorul mandat al principalelor instituții europene, susține directorul Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene, doamna lector univ. dr. Florentina Chirodea.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:36:15 Ora standard a Europei de Est