Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

CODERDOJO ORADEA SPACE ROBOTICS

Ediția a cincea a Competiției Naționale CanSat, 2019

CODERDOJO ORADEA SPACE ROBOTICS

Ediția a cincea a Competiției Naționale CanSat, 2019, organizată de ESERO România (Biroul European de Resurse pentru Educație Spațială) în parteneriat cu Agenția Spațială Română (ROSA) și Ministerul Educației Naționale, a fost câștigată de echipa orădeană CoderDojo Oradea Space Robotics, coordonată de Daniel Erzse.

Astfel echipa orădeană va participa în finala Competiției Europene CanSat 2019, care se va desfășura la Medicina, Bologna, Italia, în perioada 24-28 iunie, sub egida Agenției Spațiale Europene (ESA).
Finala Competiției Naționale de CanSat 2019 a avut loc în perioada 22-25 aprilie și a fost găzduită de către Universitatea de Vest din Timișoara, proba practică fiind organizată la aeroportul ,,Max Ausnit" din Caransebeș. Echipa de copii de la CoderDojo Oradea a fost formată din elevii: Victor Antonio Georgies, Andreea Brad, Nicholas Pendea, Andrei Covaci, Alexandru Slavoia și Cătălin Lupău, și au participat alături de alte opt echipe din țară formate din elevi la fel de pasionați de acest domeniu și care provin din localitățile: București, Craiova, Arad, Timișoara, Constanța, Târgoviște, Sfântu Gheorghe, Gura Humorului, Aninoasa.
Concurenții au avut ca misiune principală să realizeze un CanSat, un satelit integrat în volumul și forma unei doze standard de băuturi răcoritoare, capabil să măsoare temperatura și presiunea aerului pe măsură ce cade înapoi pe Pământ după lansare. Provocarea pentru participanți a constat în includerea tuturor subsistemelor majore ale unui satelit - cum ar fi senzorii, alimentarea cu electricitate și comunicațiile - într-o doză de răcoritoare cu un volum de 330 mililitri.
Sateliții echipelor finaliste au fost lansați din elicopter, de la o altitudine de 1 kilometru și au trebuit să îndeplinească și o misiune secundară aleasă de fiecare echipă participantă în funcție de preferințe, respectiv să aterizeze în condiții de siguranță. Misiunea secundară a echipei orădene a fost colectarea mai multor parametri fizico-chimici legați de mediul înconjurător și transmisia lor, în timp real, prin intermediul unei conexiuni radio, pe parcursul coborârii, către stația de recepție aflată la sol. Designul a trebuit să îndeplinească anumiți parametri, să fie rezistent la impact și să conțină o mini parașută pentru a atenua șocul în momentul aterizării.
În ultima zi a competiției echipele participante au trebuit să prezinte juriului un raport științific în care datele colectate au fost analizate și interpretate, respectiv să prezinte răspunsuri argumentate privind succesul sau eșecul înregistrat, concluziile și lecțiile învățate din această experiență.
Menționăm că echipa orădeană de la CoderDojo Space Robotics se află la a doua reușită națională în mai puțin de 6 luni, ei fiind campioni naționali și la Competiția Națională de Rovere Spațiale ,,Exo-RO", organizată tot de ESERO și Agenția Spațială Română, în decembrie 2018, iar pe data de 10 mai așteaptă, pentru raportul științific final, datele culese pe Stația Spațială Internațională (ISS) de programul cu care au participat și s-au calificat, alături de alte 134 echipe europene și din țară, în finala competiției Astro-Pi, organizată de Raspberry Pi Foundation și ESA.
După analiza amănunțită a datelor colectate și expertiza tehnică a satelitului, echipa se pregătește în prezent să-și îmbunătățească mini satelitul și speră la o experiență la fel de frumoasă și un rezultat pe măsură la finala europeană din Italia.
Membrii echipei sunt în căutarea unor sponsori care să-i ajute să poată participa la finala europeană.
Observații:
La aceasta probă au participat aproximativ 70 de elevi și profesori din toată țara, organizați în 9 echipe.
GRASP, coordonator Anastasiu Elena, Colegiul „Alexandru cel Bun" Gura Humorului, județul Suceava [regiunea de dezvoltare 1 NE]
TOMIS 5, coordonator Băraru Ion, Colegiul Național „Mircea cel Bătrân", Constanța, județul Constanța [regiunea de dezvoltare 2 SE]
ASTRONAUTICA, coordonator Radu George, Asociația DREPT, Aninoasa, județul Dâmbovița [regiunea de dezvoltare 3 S]
Terraformers, coordonator State Gabriel, Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu", Târgoviște, județul Dâmbovița [regiunea de dezvoltare 3 S]
Sat_ONE, coordonator Nicolescu Vlad, Colegiul Național Elena Cuza, Craiova, județul Dolj [regiunea de dezvoltare 4 SV]
Laika, coordonator Iorgu Adrian, CoderDojo TM @ StartUpHub, Timișoara, județul Timiș [regiunea de dezvoltare 5 V]
HELIOS, coordonator Farkas Corina, C.A. „Sabin Drăgoi" și Colegiul Național „Vasile Goldiș" Arad, județul Arad [regiunea de dezvoltare 5 V]
CoderDojoOradeaSpaceRobotics, coordonator Erzse Daniel, CoderDojo Oradea, județul Bihor [regiunea de dezvoltare 6 NV]
MIKO19, coordonator Peto Maria, Liceul Székely Mikó, Sf. Gheorghe, județul Covasna [regiunea de dezvoltare 7 C]
Mai multe detalii despre CanSats în Europa sunt disponibile pe pagina oficială ESERO România (http://www.esero.ro/) și pe website-ul CanSat (http://www.cansat.eu)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: CODERDOJO ORADEA SPACE ROBOTICS.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:28:43 Ora de vară a Europei de Est