Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Paradis Vuia, două premii internaționale, Szentmiklosi Eduard, olimpic național...

Top 5, la C.T. „Traian Vuia” din Oradea

Paradis Vuia, două premii internaționale, Szentmiklosi Eduard, olimpic național...

Colegiul Tehnic „Traian Vuia” este prima școală pilot din Oradea care eliberează absolvenților săi certificate de competență cu recunoaștere internațională „acceptate pe piața brațelor de muncă din toată lumea”, ca să-l cităm pe directorul colegiului, dl profesor Dorel Șaitoș.

 International Education Society (IES) din Londra a certificat internațional, la C.T. „Traian Vuia” din Oradea, zece specializări: șapte de la liceu, curs de zi (matematică-informatică intensiv info, tehnician operator tehnică de calcul, tehnician în instalații electrice, tehnician în automatizări, tehnician electronist, tehnician în activități economice și tehnician în turism) și trei de la S.A.M. (lucrător în mecanica de motoare, lucrător în electrotehnică și lucrător în hoteluri).
În anul 2008, la nivelul colegiului, cele mai mari satisfacții le-au adus membrii firmei de exercițiu „Paradis Vuia”, Ioana Criste, Valentina Bochiș, Denisa Cotuna, Incze Ioana și Mădălina Oros  (coordonate de prof. Adriana Petrică, Marieta Pop și Gabriela Goina), pe atunci în clasa a XI-a C, care au obținut la târgul internațional al firmelor de exercițiu de la Zagreb, două locuri II la „Cea mai bună firmă” și la „Cea mai bună prezentare a firmei”. Prin urmare, comisia de evaluare a situat F.E. „Paradis Vuia” pe primul loc în Top 5 „Traian Vuia”.
Locul al doilea este ocupat de asolventul Szentmiklosi Eduard, care în 2008, avea să se întoarcă cu o mențiune de la etapa națională a olimpiadei tehnice (operator tehnician de calcul). Pe același loc (II) se situează echipa de baschet a liceului (Alexandru Darii, Ovidiu Nemeti, Szentesi Roland, Paul Suiugan, George Fonodi, Marius Recheșan, Lorincz David, Alin Faur și Ionuț Rațiu, îndrumați de prof. Alin Pop), care, în 2008, a adunat o tolbă de premii de la competițiile la care a participat: premiile I și III - la streetball, locul II – la cupa municipiului Oradea, locul IV – la Olimpiada sportului școlar, locul II – la cupa antifumat, locul I – cupa „1 Iunie” – la streetball, precum și două premii, locul II – la streetball (competiție organizată de Direcția pentru Sport a județului Bihor) și locul I – la cupa Rotary (organizată de Agenția națională Antidrog și fundația Rotary).
Cea de-a treia poziție a topului este ocupată de trupa de dans „All Stars” (instruită de Răzvan Duma, din X D), prezentă la balurile bobocilor din școală și nu numai, ocupantă a locului III pe municipiu la concursul Street Dance și laureată a concursului „Cea mai bună școală”.
Pe locul IV în Top 5 „Vuia” se situează trupa „Șatra” (instruită de fostul Mister boboc – George Marincaș), ocupantă a locului I („Cea mai bună trupă”) – la concursul „Cel mai bun liceu”, precum și locul II – la spectacolul de caritate, organizat de prof. Voichița Darna, îndrumător al activității cultural-artistice din liceu.
Poziția a V-a a topului este deținută de echipele de voluntari (din actualele clase a X-a A, C și D, a XI-a A și C, a XII-a C, îndrumate de prof. Adriana Petrică – director adjunct al colegiului, Voichița Darna, Rodica Butiri, Eugenia Mieluț, Sanda Bădoiu și Corina Negruțiu), implicate în acțiuni de voluntariat, de caritate și donații pentru copii de la case de copii, pentru bătrâni din casele de bătrâni, membri în cadrul unor proiecte de parteneriat cu ASCO și A.P.M. Bihor, participanți activi la acțiuni de curățenie, întreținere și plantat tei... (Ov. D.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:28:23 Ora standard a Europei de Est