Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Liceenii orădeni învață să rezolve probleme din comunitate cu ajutorul tehnologiei, sub îndrumarea specialiștilor

Despre programul Academia DpIT

Liceenii orădeni învață să rezolve probleme din comunitate cu ajutorul tehnologiei, sub îndrumarea specialiștilor

Academia Descoperă-ți pasiunea în IT, programul considerat de comunitatea clujeană ca fiind cel mai important proiect destinat liceenilor, și-a dublat numărul de locuri oferite elevilor din Bihor. Prezent de anul trecut și în Oradea, programul îi ajută pe elevi să se familiarizeze, încă de pe băncile școlii, cu realitățile din companiile de IT și să își pună la încercare creativitatea dezvoltând idei de business.

Programul Academia DpIT s-a născut și implementat pentru prima dată la Cluj. Aici, liceenilor li s-a oferit prima dată posibilitatea interacțiunii directe cu responsabilități reale și mediul de muncă dintr-o companie și tot aici au învățat să creeze și dezvolte aplicații inovative, menite să preîntâmpine și să rezolve probleme ale comunității prin tehnologie.
"Mereu suntem surprinși de ceea ce sunt capabili acești tineri. Sub îndrumarea potrivită, îi vedem cum se dezvoltă, cum încep să ia decizii, să își urmeze visurile și să-și folosească abilitățile dobândite într-un mod benefic pentru ei și societate", spune Liliana Ștefan Cazacu, fondatorul și președintele Asociației DpIT, organizatorul programului.
Acum, programului susținut de parteneri atât din mediul pre-universitar cât și academic, precum Universitatea "Babeș-Bolyai", Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Inspectoratul Școlar Județean Cluj, dar și de 12 companii din mediul de business IT, este prezent în opt orașe din Transilvania.
Anul trecut, elevii din echipa CodeVille de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea, mentorați de Daniel Bran în Fortech, au dezvoltată aplicația Safe House - un kit de monitorizare bazat pe senzori, care ne ține la curent cu starea locuinței noastre. Aplicația ne notifică dacă se întâmplă ceva în neregulă (scurgeri de apă, gaz, intrarea prin efracție etc.), astfel încât daunele pot fi limitate la minimum, iar noi ne putem bucura de viață fără stres.
Aplicația a câștigat Premiul Special la Expoziția publică a produselor realizate de absolvenții Academiei, organizată la Cluj în finalul programului și a fost remarcată de organizatorii conferinței internaționale D.D.E.C.S. Aceștia i-au invitat pe elevi să participe în această primăvară la un concurs dedicat studenților, singurul concurs "IoT" din România, organizat în acest an la Cluj, în cadrul celei de a 22-a ediții a conferinței. Și aici, aplicația elevilor de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea a fost recompensată de juriul concursului cu premiu special.
,,Rezultatele excepționale înregistrate anul trecut ne-au determinat să susținem și în 2019 programul în Oradea. Pentru colegii mei mentori e o provocare unică să lucreze cu minți tinere, dornice să absoarbă cât mai multe informații practice din IT. Nu poate decât să ne bucure faptul că și mai mulți liceeni din Oradea vor trăi experiența DPIT.", spune Călin Văduva, CEO Fortech.
Pe lângă Academia dedicată liceenilor, Asociația ,,Descoperă-ți pasiunea în IT" (DPIT ) mai are în derulare alte două programe prin care susține educația și dezvoltarea în domeniul tehnologiei, dedicate învățământului preuniversitar: SpecialProf, un program prin care se facilitează accesul profesorilor la informații și cursuri de specializare profesională în domeniul IT și RoboClub, ateliere de robotică prin care copiii din învățământul primar sunt introduși în tainele construirii, programării și controlul roboților.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:16:00 Ora standard a Europei de Est