Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Liceenii orădeni învață să rezolve probleme din comunitate cu ajutorul tehnologiei, sub îndrumarea specialiștilor

Despre programul Academia DpIT

Liceenii orădeni învață să rezolve probleme din comunitate cu ajutorul tehnologiei, sub îndrumarea specialiștilor

Academia Descoperă-ți pasiunea în IT, programul considerat de comunitatea clujeană ca fiind cel mai important proiect destinat liceenilor, și-a dublat numărul de locuri oferite elevilor din Bihor. Prezent de anul trecut și în Oradea, programul îi ajută pe elevi să se familiarizeze, încă de pe băncile școlii, cu realitățile din companiile de IT și să își pună la încercare creativitatea dezvoltând idei de business.

Programul Academia DpIT s-a născut și implementat pentru prima dată la Cluj. Aici, liceenilor li s-a oferit prima dată posibilitatea interacțiunii directe cu responsabilități reale și mediul de muncă dintr-o companie și tot aici au învățat să creeze și dezvolte aplicații inovative, menite să preîntâmpine și să rezolve probleme ale comunității prin tehnologie.
"Mereu suntem surprinși de ceea ce sunt capabili acești tineri. Sub îndrumarea potrivită, îi vedem cum se dezvoltă, cum încep să ia decizii, să își urmeze visurile și să-și folosească abilitățile dobândite într-un mod benefic pentru ei și societate", spune Liliana Ștefan Cazacu, fondatorul și președintele Asociației DpIT, organizatorul programului.
Acum, programului susținut de parteneri atât din mediul pre-universitar cât și academic, precum Universitatea "Babeș-Bolyai", Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Inspectoratul Școlar Județean Cluj, dar și de 12 companii din mediul de business IT, este prezent în opt orașe din Transilvania.
Anul trecut, elevii din echipa CodeVille de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea, mentorați de Daniel Bran în Fortech, au dezvoltată aplicația Safe House - un kit de monitorizare bazat pe senzori, care ne ține la curent cu starea locuinței noastre. Aplicația ne notifică dacă se întâmplă ceva în neregulă (scurgeri de apă, gaz, intrarea prin efracție etc.), astfel încât daunele pot fi limitate la minimum, iar noi ne putem bucura de viață fără stres.
Aplicația a câștigat Premiul Special la Expoziția publică a produselor realizate de absolvenții Academiei, organizată la Cluj în finalul programului și a fost remarcată de organizatorii conferinței internaționale D.D.E.C.S. Aceștia i-au invitat pe elevi să participe în această primăvară la un concurs dedicat studenților, singurul concurs "IoT" din România, organizat în acest an la Cluj, în cadrul celei de a 22-a ediții a conferinței. Și aici, aplicația elevilor de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea a fost recompensată de juriul concursului cu premiu special.
,,Rezultatele excepționale înregistrate anul trecut ne-au determinat să susținem și în 2019 programul în Oradea. Pentru colegii mei mentori e o provocare unică să lucreze cu minți tinere, dornice să absoarbă cât mai multe informații practice din IT. Nu poate decât să ne bucure faptul că și mai mulți liceeni din Oradea vor trăi experiența DPIT.", spune Călin Văduva, CEO Fortech.
Pe lângă Academia dedicată liceenilor, Asociația ,,Descoperă-ți pasiunea în IT" (DPIT ) mai are în derulare alte două programe prin care susține educația și dezvoltarea în domeniul tehnologiei, dedicate învățământului preuniversitar: SpecialProf, un program prin care se facilitează accesul profesorilor la informații și cursuri de specializare profesională în domeniul IT și RoboClub, ateliere de robotică prin care copiii din învățământul primar sunt introduși în tainele construirii, programării și controlul roboților.

Trimite email
miercuri, 9 octombrie 2024, 21:42:58 Ora de vară a Europei de Est