Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reevaluarea cu succes a Programului mondial Eco-Școala

Miercuri, la ,,Oltea Doamna”, a avut loc

Reevaluarea cu succes a Programului mondial Eco-Școala

Miercuri, 8 mai 2019, am fost vizitați de Comisia de evaluare C.C.D.G. București - președinte prof. dr. Cornelia Dincă și vicepreședinte Petru Dincă, inspector școlar Sopota Daniela și reprezentantul Primariei, dl Lascu Sebastian, pentru reevaluarea în cadrul Programului mondial Eco-Școala.

Echipa de proiect este alcătuită din: coordonatorii proiectului, prof. Ienei David Laura și Zbârcea Claudia, director, prof.  Musca Florina , director adjunct, prof. dr. Bocoi Liliana, responsabil proiect, prof. Pavel Elena.
Proiectul a fost recompensat cu Certificatul European de Calitate
Coordonatorii proiectului împreună cu eco-agenții școlii noastre au prezentat efectele pozitive ale acestui program și impactul asupra comunității locale. Prin cele trei teme alese, biodiversitatea, managementul deșeurilor și curtea școlii, elevii școlii noastre au demonstrat comportamentul ecologist adoptat și exemplele de bune practici încă din anul 2010, an în care ne-am înscris î n acest program. De atunci am dezvoltat relații de prietenie și schimb de experiență cu alte școli eco din țară și din străinătate pe platforma eTwinning. Proiectul nostru a fost recompensat cu Certificatul European de Calitate.
Eleva Oneț Larisa a prezentat un P.P.T. cu toate activitățile eco derulate în școala noastră din anul 2017 până în prezent,diplomele obținute, partenerii de seamă ai școlii noastre (I.S.J. Bihor, A. P. M Bihor, Primăria Oradea, Prefectura Bihor, ECO Bihor, Facultatea de Protecție a Mediului, ABA Crișuri, Școala Gimnazială,, Avram Iancu '').
Eco - agentul șef al școlii noastre, elevul Sime Fabian (clasa a II-a D, prof. Ienei David Laura) a prezentat beneficiile acestui proiect, a condus comisia prin sălile de clasă şi le-a prezentat expozițiile eco pregătite de elevii implicați în proiect și felul în care fiecare colectiv de elevi adună deşeurile selectiv.
După  dialogul constructiv dintre reprezentanții Comisiei de evaluare și eco-agenții Școlii Gimnaziale ,,Oltea Doamna", doamna Cornelia Dincă a ținut să aprecieze felul în care se implică Comitetul Eco și elevii școlii pentru implementarea proiectului. Doamna inspector școlar Sopota Daniela a apreciat buna colaborare a școlii noastre cu I.S.J. Bihor și implicarea școlii noastre în toate activitățile cu caracter ecologist. Domnul Sebastian Lascu, reprezentantul Primăriei, a subliniat și apreciat felul în care se desfășoară toate activitățile extracurriculare în școala noastră.
În concluzie, ni s-a acordat calificativul Foarte bine, statutul de Eco-Școala, Steagul verde și Trofeul Eco.
La finalul întâlnirii, Comisia de evaluare a participat și la o activitate ,,live" de plantare puieți (donați de doamna ing. horticol Corina Burca), coordonată de prof. Baba Ioana. Eco agenții noștri au fost ajutați de studenții Facultății de Protecție a Mediului, coordonați de prof. Bacter Ramona și Chebeleu Ioana, după cum ne-a declarat doamna profesor Laura Ienei David, coordonator de proiect.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Reevaluarea cu succes a Programului mondial Eco-Școala.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 01:17:41 Ora de vară a Europei de Est