Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Schimb de experiență internațional la „Arany Janos” Altalanos Iskola din localitatea Gyor, Ungaria

În cadrul proiectului ,,Multilingvismul european”

Schimb de experiență internațional la „Arany Janos” Altalanos Iskola din localitatea Gyor, Ungaria

În calendarul proiectului ,,Multilingvismul european" se înscrie schimbul de experiență cu „Arany Janos" Altalanos Iskola din localitatea Gyor, Ungaria.

Activitatea a avut loc în data de 9 Mai, Ziua Europei, marcând în acest sens importanța cunoașterii diferitelor aspecte ale spațiului cultural și educational din marea familie europeană din care facem parte. Într-o lume în permanentă schimbare, trebuie să pregătim viitori oameni capabili să se adapteze, capabili de autoeducaţie şi de educaţie permanentă. Învăţarea prin şi pentru comunicare este o tehnică şi un instrument perfect adaptat elevului modern, dar şi evoluţiei societăţii moderne. Comunicarea în limbi străine este una din competențele-cheie definite de cadrul de referință european. Este esențial să ne asigurăm că diversitatea lingvistică nu reprezintă o barieră în calea participării la societate. Învăţarea prin şi pentru comunicare este o tehnică şi un instrument perfect adaptat elevului modern, dar şi evoluţiei societăţii moderne. 
  Proiectul ,,Multilingvismul european" promovează  relaţiile de colaborare între profesorii  Colegiului Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea și profesorii de la ,,Arany Janos" Altalanos Iskola cu predare bilingvă engleză-germană, din localitatea Gyor, Ungaria, având ca scop fluidizarea demersurilor educaționale comune, prin armonizarea metodelor didactice dintr-o perspectivă duală de analiză și sinteză, prin deschiderea spre diversitate culturală și lingvistică.
Cadrele didactice implicate în proiect au conştientizat rolul activităţilor extraşcolare de acest tip în formarea tinerilor, în modelarea comportamentului în relaţiile cu alţii, în crearea unui mediu favorabil dezvoltării acestora. În prima parte am participat la dezbaterile despre sistemul educațional din Ungaria, despre activitatea zilnică a elevilor și profesorilor, despre metodele folosite pentru o predare eficientă a limbilor străine la clasele bilingve. Apoi am vizitat sălile de clasă în care elevii erau în toiul activităților,  biblioteca şcolii cu sala de lectură, cabinetele în care elevii își desfășoară activitatea pe grupe în orele de limbi străine, sala profesorală, sala de sport, sala de mese și imensul hol de la intrare în care unii elevi desfășurau nestingheriți diverse jocuri de mișcare.
Profund impresionați de disciplina și fluidizarea managementului educațional din școala vizitată, ne-am întors acasă cu încredere și optimism, dar și cu gândul de a continua colaborarea cu profesorii și elevii din școala parteneră, declară doamna profesor Ganea Daniela (de la C.N. ,,Iosif Vulcan" Oradea).

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:44:10 Ora de vară a Europei de Est