Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dragoste împărtăşită

În cadrul proiectului judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!”

Dragoste împărtăşită

,,Prea iubiţilor, să ne iubim unii pe alţii; căci dragostea este de la Dumnezeu. Şi oricine iubeşte este născut din Dumnezeu, şi cunoaşte pe Dumnezeu". (1Ioan 4:7)

Dragostea, această minunată virtute, este dată nouă de către Dumnezeu, iar noi avem datoria să o dezvoltăm; Dumnezeu ne oferă această oportunitate prin faptul că ne aşază în comunităţi de oameni creându-ne oportunităţi în vederea formării reciproce a unor virtuţi care să ne califice drept ,,oameni după voia lui Dumnezeu".  
În cadrul proiectului judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!" se desfăşoară o seamă de activităţi prin care se urmăreşte transpunerea în practică a învăţăturii creştine cu privire la iubirea de semeni. Subiectele deschise la orele de religie îşi urmează cursul lor normal şi firesc, completând teoreticul din sala de clasă cu activităţi practice în sânul comunităţii. Astfel, în data de 18 mai 2019, un  număr de nouă copii de la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea şi unsprezece copii de la Asociaţia Părinţilor Adoptivi (A.P.A.) Oradea au realizat o activitate extracurriculară cu titlul ,,Dragoste împărtăşită", cu locaţia în Marghita ,,Centrul de zi. Ateliere protejate pentru persoane cu dizabilităţi".  Centrul respectiv funcţionează în cadrul Asociaţiei ,,Speranţa pentru schimbare", şi are drept scop sprijinirea persoanelor aflate în dificultate în vederea prevenirii riscului de excludere socială.
,,Ca profesor de religie îndrum şi formez elevii pentru un mod de viaţă altruist încercând să le insuflu dragostea de semeni după modelul dat nouă de Hristos, de la care am învăţat că nu trebuie să avem doar un sentiment de bunăvoinţă faţă de semeni ci să fim gata oricând a le veni în ajutor, să simţim cu ei, să râdem împreună cu ei şi să plângem împreună cu ei", susține doamna profesor Lenuța-Amalia Dascălu.
Vizita la ,,Centrul de zi" din Marghita a debutat cu un grupaj de cântece interpretate de grupul de copii de la A.P.A. Oradea sub coordonarea d-lui Vasile Sana, după care elevii de la L.T. ,,Onisifor Ghibu" Oradea au prezentat pantomima ,,Dumnezeu este dragoste" sub regia şi îndrumarea doamnei prof. Dascălu Lenuţa-Amalia. Domnul Vasile Sana, preşedinte al A.P.A. Oradea, a provocat copiii de la ,,Centrul de zi" Marghita la un joc de perspicacitate, oferind premii primilor trei clasaţi. Activitatea s-a derulat într-o atmosferă caldă şi prietenoasă, gazdele lucrând într-o plăcută cooperare cu elevii din Oradea, chipurile tuturor strălucind  de bucurie, aceea bucurie inocentă de copil care te prinde în vraja ei transpunându-te într-o lume ireal de frumoasă din care nu mai vrei să ieşi. Elevii de la L.T.,,Onisifor Ghibu" Oradea au prezentat în continuare sceneta ,,Învaţă de la toate", având ca suport biblic cartea Proverbele lui Solomon.
Deoarece copilul are trebuinţă de joc şi mişcare transmiterea mesajului prin arta teatrală sau muzică a alternat cu jocuri ludice şi jocuri de societate la care copiii, cadrele didactice şi părinţii au participat cu mare entuziasm, doamna prof. Jehăleanu Violeta gestionând aceste jocuri cu un deosebit tact pedagogic. 
Activitatea s-a încheiat cu oferirea de cadouri şi surprize personalizate de către copiii din Oradea.
Pentru că Dumnezeu ne-a creat fiinţe sociale şi sociabile în acelaşi timp, persoana umană (copilul, elevul) se va dezvolta normal doar în mijlocul altor indivizi. Aceste activităţi sunt de fapt o iniţiere pentru viaţa de adult, a unui adult responsabil pentru acţiunile sale, pentru contribuția adusă la promovarea binelui şi frumosului în societate. Numai prin activitate practică se realizează unitatea necesară dintre cunoştinţele morale şi conduita morală a elevului", e de părere doamna profesor de religie Dascălu Lenuţa-Amalia, coordonatorul activității.
Şi de această dată elevii au avut o deschidere sinceră şi plină de afectuozitate, au ştiut să se manifeste generos prin iubire, să abordeze persoanele în funcţie de vârstă sau diferitele dizabilităţi ale acestora.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Dragoste împărtăşită.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:14:41 Ora de vară a Europei de Est