Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Dragoste împărtăşită

În cadrul proiectului judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!”

Dragoste împărtăşită

,,Prea iubiţilor, să ne iubim unii pe alţii; căci dragostea este de la Dumnezeu. Şi oricine iubeşte este născut din Dumnezeu, şi cunoaşte pe Dumnezeu". (1Ioan 4:7)

Dragostea, această minunată virtute, este dată nouă de către Dumnezeu, iar noi avem datoria să o dezvoltăm; Dumnezeu ne oferă această oportunitate prin faptul că ne aşază în comunităţi de oameni creându-ne oportunităţi în vederea formării reciproce a unor virtuţi care să ne califice drept ,,oameni după voia lui Dumnezeu".  
În cadrul proiectului judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!" se desfăşoară o seamă de activităţi prin care se urmăreşte transpunerea în practică a învăţăturii creştine cu privire la iubirea de semeni. Subiectele deschise la orele de religie îşi urmează cursul lor normal şi firesc, completând teoreticul din sala de clasă cu activităţi practice în sânul comunităţii. Astfel, în data de 18 mai 2019, un  număr de nouă copii de la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea şi unsprezece copii de la Asociaţia Părinţilor Adoptivi (A.P.A.) Oradea au realizat o activitate extracurriculară cu titlul ,,Dragoste împărtăşită", cu locaţia în Marghita ,,Centrul de zi. Ateliere protejate pentru persoane cu dizabilităţi".  Centrul respectiv funcţionează în cadrul Asociaţiei ,,Speranţa pentru schimbare", şi are drept scop sprijinirea persoanelor aflate în dificultate în vederea prevenirii riscului de excludere socială.
,,Ca profesor de religie îndrum şi formez elevii pentru un mod de viaţă altruist încercând să le insuflu dragostea de semeni după modelul dat nouă de Hristos, de la care am învăţat că nu trebuie să avem doar un sentiment de bunăvoinţă faţă de semeni ci să fim gata oricând a le veni în ajutor, să simţim cu ei, să râdem împreună cu ei şi să plângem împreună cu ei", susține doamna profesor Lenuța-Amalia Dascălu.
Vizita la ,,Centrul de zi" din Marghita a debutat cu un grupaj de cântece interpretate de grupul de copii de la A.P.A. Oradea sub coordonarea d-lui Vasile Sana, după care elevii de la L.T. ,,Onisifor Ghibu" Oradea au prezentat pantomima ,,Dumnezeu este dragoste" sub regia şi îndrumarea doamnei prof. Dascălu Lenuţa-Amalia. Domnul Vasile Sana, preşedinte al A.P.A. Oradea, a provocat copiii de la ,,Centrul de zi" Marghita la un joc de perspicacitate, oferind premii primilor trei clasaţi. Activitatea s-a derulat într-o atmosferă caldă şi prietenoasă, gazdele lucrând într-o plăcută cooperare cu elevii din Oradea, chipurile tuturor strălucind  de bucurie, aceea bucurie inocentă de copil care te prinde în vraja ei transpunându-te într-o lume ireal de frumoasă din care nu mai vrei să ieşi. Elevii de la L.T.,,Onisifor Ghibu" Oradea au prezentat în continuare sceneta ,,Învaţă de la toate", având ca suport biblic cartea Proverbele lui Solomon.
Deoarece copilul are trebuinţă de joc şi mişcare transmiterea mesajului prin arta teatrală sau muzică a alternat cu jocuri ludice şi jocuri de societate la care copiii, cadrele didactice şi părinţii au participat cu mare entuziasm, doamna prof. Jehăleanu Violeta gestionând aceste jocuri cu un deosebit tact pedagogic. 
Activitatea s-a încheiat cu oferirea de cadouri şi surprize personalizate de către copiii din Oradea.
Pentru că Dumnezeu ne-a creat fiinţe sociale şi sociabile în acelaşi timp, persoana umană (copilul, elevul) se va dezvolta normal doar în mijlocul altor indivizi. Aceste activităţi sunt de fapt o iniţiere pentru viaţa de adult, a unui adult responsabil pentru acţiunile sale, pentru contribuția adusă la promovarea binelui şi frumosului în societate. Numai prin activitate practică se realizează unitatea necesară dintre cunoştinţele morale şi conduita morală a elevului", e de părere doamna profesor de religie Dascălu Lenuţa-Amalia, coordonatorul activității.
Şi de această dată elevii au avut o deschidere sinceră şi plină de afectuozitate, au ştiut să se manifeste generos prin iubire, să abordeze persoanele în funcţie de vârstă sau diferitele dizabilităţi ale acestora.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Dragoste împărtăşită.

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 08:23:32 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00