Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferință națională cu participare internațională în cadrul unui proiect Erasmus+

Vineri, la Hotelul DoubleTree by Hilton din Oradea,

Conferință națională cu participare internațională în cadrul unui proiect Erasmus+

Universitatea din Oradea, prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, a organizat, vineri, 24 mai 2019, conferința națională cu participare internațională „Children with complex intellectual and developmental disabilities: the experiences and outcomes from an Erasmus+ Collaboration", la Hotelul DoubleTree by Hilton din Oradea.

Evenimentul a reunit peste 70 de participanți (cadre didactice, specialiști ai domeniului științelor educației și psihopedagogiei speciale, cadre medicale, practicieni, dar și studenți) care au dezbătut problematica educației copiilor și tinerilor cu dizabilități intelectuale și de dezvoltare.
Conferința se înscrie în acțiunile derulate în cadrul unui proiect Erasmus+ în care Universitatea din Oradea, prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, este parteneră, alături de alte cinci universități europene: Stockholm University (Suedia), University of Hertfordshire (Marea Britanie), Queen's University of Belfast (Irlanda de Nord), Napier University of Edinburgh (Scoția), Oslo Metropolitan University (Norvegia), reprezentate la Oradea de opt cadre didactice: Jude Tah - Stockholm University, Suedia, Michael Brown - Queen's University Belfast, Marea Britanie, Margareta Ahlström - Stockholm University, Suedia, Turid Nondal - Oslo Metropolitan University, Norvegia, Sam Abdulla - Edinburgh Napier University, Scoția, dr Lynne Marsh - Queen's University Belfast, Marea Britanie, Paul Maloret - University of Hertfordshire, Anglia și Mohammed Surfraz - University of Hertfordshire, Anglia.
,,Este cel de-al doilea proiect, rezultat dintr-un parteneriat excepțional"
Pentru început, coordonatorul de proiect din partea organizatorilor orădeni, doamna prof. univ. dr. Florica Orțan, director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic,   organizator al evenimentului, a salutat și prezentat distinșii parteneri străini (țările, universitățile) și reprezentanții lor prezenți la Oradea, precum și participanții locali, la conferința națională și internațională, de diseminare a unor activități din cadrul proiectului Erasmus+ intitulat ,,Copiii cu dizabilități intelectuale și de dezvoltare. Experiențele și rezultatele dintr-o colaborare Erasmus+". ,,Este important să menționez faptul că acesta este cel de-al doilea proiect, rezultat dintr-un parteneriat excepțional. Spun excepțional deoarece în cadrul echipei de proiect au existat și există oameni cu expertiză științifică și metodologică, totodată, care ne-au împărtășit de-a lungul mai multor ani, a mai multor întâlniri, expertiza lor profesională în munca cu persoane cu nevoi speciale, oameni printre oameni, de altfel; față de care noi, educatori, medici, societate civilă, avem una dintre cele mai mari responsabilități umane", a subliniat doamna prof. univ. dr. Florica Orțan.
Au fost înmânate plachete aniversare și ghiduri de prezentare
Tot în debutul conferinței, doamna profesor univ. dr. Marcela Prada, prorector al Universității din Oradea, a transmis mesajul de bun venit din partea conducerii Universității, oferind oaspeților, în semn de apreciere, câteva plachete aniversare și ghiduri de prezentare, împreună cu doamna prof. univ. dr. Florica Orțan, în calitate de organizator al conferinței, de față cu Jude Tah, coordonatorul internațional al proiectului. După aceea, reprezentanții universităților partenere au susținut câteva prelegeri referitoare la practicile educaționale cu copiii și tinerii cu dizabilități, antrenându-i pe cei prezenți în discuții și problematizări asupra temelor dezbătute. Din partea instituției gazde, Universitatea din Oradea, au susținut prezentări prof. univ. dr. Florica Orțan, lect. univ. dr. Julien Kiss-Ferenc, prof. Alexandru Carțiș, precum și prof. Adina Cărădan, de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, participant în cadrul mobilităților din cadrul proiectului Erasmus+.
În partea a doua a zilei, s-au organizat workshop-uri tematice, în care participanții, împărțiți în grupe de lucru, sub coordonarea invitaților, au dezbătut realitățile din spatele educației copiilor și tinerilor cu dizabilități, încercând să găsească, împreună, noi modalități de abordare a problemelor care se ivesc în acest context delicat și eventuale perspective în dezvoltarea și îmbunătățirea acestui domeniu de activitate didactică.
Conferința s-a bucurat de un real succes, exprimat de către toți cei prezenți, care au mărturisit că această acțiune a avut un impact benefic asupra modului în care înțeleg acest climat educațional special, ajutându-i foarte mult în activitatea lor, exprimându-și, totodată, interesul și dorința pentru o proximă viitoare astfel de acțiune.
(A.C. & Ov.D.)
Vedeți mai multe poze (75 de poze) în Galeria foto: Conferință națională cu participare internațională în cadrul unui proiect Erasmus+

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:55:46 Ora de vară a Europei de Est