Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Despre Ziua Mondială a Crucii Roşii şi Semilunii Roşii

La C.S.E.I. Nr. 1, Tileagd

Despre Ziua Mondială a Crucii Roşii şi Semilunii Roşii

În data de 8.05.2019, s-a desfășurat activitatea extracurriculară Ziua Mondială a Crucii Roşii şi Semilunii Roşii, la C.S.E.I. „Orizont", structura C.S.E.I. Nr. 1, Tileagd, activitate coordonată de profesor psihopedagog Alin Crețu.

Acesta i-a implicat pe elevi, prin intermediul psihodramei, în conținutul temei, precizându-le că în 1859, a fost declarată, Ziua Mondială a Crucii Roşii, la iniţiativa elveţianului Henry Dunant (1828-1910), după sângeroasa bătălie de la Solferino, care a făcut 40.000 de victime. Emblema, crucea roşie pe fundal alb, inversul steagului Elveţiei, a conferit statut neutru celor care asistau răniţii, asigurându-le protecţia pe câmpul de luptă. Secretariatul Internaţional al Federaţiei are sediul în Geneva, Elveţia. Semiluna Roşie a fost adoptată în 1929, iar în 2005, Cristalul (rombul) Roşu.
Profesorul Ervin Călinescu le-a explicat elevilor prin intermediul unui ppt faptul că organizaţia este cunoscută în lume pentru ajutorul umanitar oferit în vederea prevenirii şi alinării suferinţelor provocate de războaie, conflicte armate, tensiuni politice, dezastre şi calamităţi naturale sau sociale. Principiile sale sunt: umanitate, imparţialitate, neutralitate, independenţă, voluntariat, unitate, universalitate.
Profesoara Eugenia Deac le-a precizat auditorilor că astăzi, în România, prin cei 4.500 de voluntari şi peste 250 de angajaţi, Crucea Roşie dezvoltă proiecte la nivel naţional, oferă servicii umanitare relevante şi în timp util pentru comunităţile vulnerabile, intervine la dezastre, educă pentru sănătate și acordă primul ajutor, ne-a mai spus profesorul psiholog Alin Crețu.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Despre Ziua Mondială a Crucii Roşii şi Semilunii Roşii.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:01 Ora standard a Europei de Est