Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Erasmus+ KA 2 ,,Our story, true story”

Diseminare proiect

Erasmus+ KA 2 ,,Our story, true story”

Luni, 20 mai 2019, a avut loc spectacolul final și conferința de diseminare a proiectului Erasmus + KA 2 ,,Our story, true story" (Povestea noastră, o poveste adevărată), proiect finanțat de Comisia Europeană cu un buget de 29 110 euro.

Proiectul a urmărit prin activitățile desfășurate cunoașterea istoriei țării, a regiunii sau orașului de proveniență, precum și a țărilor partenere într-un mod accesibil și prietenos pentru copii, dezvoltarea competențelor de citire și a celor artistice, stimularea imaginației, dezvoltarea stimei de sine a elevilor cu CES datorită cărților publicate, dezvoltarea unor competențe în domeniul TIC, dezvoltarea capacității de cooperare și a concurenței, includerea elevilor în diverse activități extracurriculare.
Nouă instituții de învățământ au contribuit la realizarea obiectivelor propuse în cadrul proiectului și anume: instituția coordonatoare Zespół Szkół Specjalnych im. Juliana Tuwima w Krapkowicach, Krapkowice din Polonia alături de următoarele instituții partenere: Middle School, Primary School and Maternity School, Frydek-Mistek, Cehia, Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, Germania, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, România, Ilipinar Reha Midilli Ozel Egitim Uygulama Merkezi in Ozel Egitim Is Uygulama Merkezi, Foça, Izmir, Turcia, Rigas 1st special internatpamatskola- attistibas centrs, Riga, Letonia, Circolo Didattico Statale "A.De Gasperi", Noicattaro, Italia, Agrupamento de Escolas de Castro Marim, Castro Marim, Portugalia, și Oli Zordumis, Kumanovo, Macedonia.
Evenimentul a fost deschis de d-na director al C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, prof. Pantazi Teodora, care le-a urat bun venit participanților. Am urmărit apoi filmul de prezentare a proiectului realizat de coordonatoarea de proiect, prof. Erdeli Elena. În continuare, am făcut cunoștință cu teatrul experiențial realizat în parteneriat de către copiii de la CSEI Nr. 1 Oradea din grupa III preșcolari (Hendre Nicoleta, Hendre Florin, Turcuț Darius, Seuche Zsolt), elevi din clasa I (Durgheu Giulia, Rezi Bianca, Vesea David) și a III-a B (Andrași Andra), coordonați de prof. Erdeli Elena, asistată de prof. Șipoș Lăcrimioara. Activitatea a fost filmată de prof. Sârb Liliana și Cioca Adriana. Ne-am delectat apoi vizionând sceneta ,,Țara copilăriei"- moment artistic pregătit de prof. Anca Tirla, Alina Cardoș, Carla Florin și Lăcrimioara  Șipoș, cu elevi din clasa I (Durgheu Giulia), clasa a II-a A (Guias Raul, Fechete Abel), a II-a B (Deme Szabo Andreas) și a III-a B (Andrași Andra) de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea în colaborare cu elevi integrați din clasa a III-a (Andor Sarai), a VI-a (Mascaș Denisa) și a VII-a (Dedan Raul, Buzgău Carla)  de la Lic. Ortodox ,,Episcop R. Ciorogariu", coordonați de prof. Hava Laura.
Partenerii locali ai proiectului, elevii de la Liceul de Arte Oradea, Pataki Hașaș Patricia și Mago Iustin, clasa a VII-a A, coordonați de prof. Cristea Ligia, au prezentat un moment muzical la chitară.
În continuare, momentul de final al spectacolului a fost sceneta ,,Timpuri vechi și noi",  moment  prezentat de elevi din clasa a VII-a de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, coordonați de prof. Calamar Daniela, Birău Florica, Poszet Camelia și Haș Rodica, în parteneriat cu elevi din clasa a VII-a A de la Liceul de Arte Oradea, coordonați de prof. Cristea Ligia.
În încheierea activității, coordonatorul de proiect, dna prof. Elena Erdeli, a ținut să mulțumească tuturor celor prezenți la spectacol și în mod special cadrelor didactice care s-au implicat în derularea activităților de proiect pe parcursul celor trei ani de derulare (2016-2019): Pantazi Teodora, Ficuț Silvia, Șipoș Lăcrimioara, Tirla Anca, Calamar Daniela, Poszet Camelia, Haș Rodica, Urs Simona, Todor Rodica, Florin Carla, Cardoș Alina, Dărăban Monica, Sârb Liliana, Cioca Adriana, Ilisie Carmen, Kiss Ramona, Manole Paula, Panainte Daniela, Coste Mariana, Strațomir Ionela, Berinde Mirela.
Produsul final de cea mai mare anvergură realizat în cadrul proiectului este o colecție de  nouă cărți diferite, editate atât în limba națională cât și în limba engleză, nouă cărți care prezintă legendele semnificative ale fiecărei țări implicate în acest parteneriat. Structura fiecărei cărți este aproximativ identică: sunt prezentate două legende naționale, una regională și una locală. Pentru Cartea României, intitulată Legende din România, au fost selectate pentru a fi prezentate: Legenda Ciocârliei - legendă națională, Dochia, fata de împărat - legendă națională, Legenda Someșul și Crișul - legendă regională și Legenda  întemeierii Cetății Oradea.
Elevii au avut sarcina deloc ușoară de a audia conținutul legendelor, de a realiza desene pe marginea legendelor, de a redenumi personajele și de a rescrie în cuvinte proprii conținutul legendelor. Cele patru legende au fost înregistrate în limba fiecărei țări pe câte un CD. Faptul că ne-am realizat obiectivele proiectului și că ne-am făcut sarcinile cât am putut de bine nu a rămas nerăsplătit. Anul trecut, la competiția naționala Made for Europe, cartea Legende din România a obținut premiul al treilea.
Dintre activitățile extracurriculare la care au participat elevii noștri menționăm: vizită la Biblioteca Județeană ,,Gh. Șincai" Bihor, vizită la Librăria Humanitas Oradea, vizită la Filiala Decebal a Bibliotecii Județene ,,Gh. Șincai", vizită la Zone Studio Oradea, participare la un workshop de confecționare păpuși și la piesa ,,Stan Bolovan, spaima zmeilor" la Teatrul Arcadia, vizită la Cetatea Oradea, vizită la Tipografia Treira Oradea.
Pe parcursul celor trei ani de proiect în cadrul școlii au fost organizate următoarele activități: Concurs de logo pentru alegerea logo-ului proiectului, Citirea diferitelor basme și legende legate de istoria țării/regiunii/orașului, Realizarea de desene pe baza poveștilor citite, Crearea proiectului grafic pentru fiecare poveste, Realizarea coperții și publicarea cărților editate în cadrul proiectului, cărți care conțin patru povestiri, Editarea în limba română și engleză și publicarea celor nouă cărți conținând în total un număr de 36 de legende (câte patru din fiecare țară parteneră la proiect), Înregistrarea celor patru legende pe CD-uri audio în limba română, Vizionarea de către elevi a 20 de povestiri, Alegerea celor mai frumoase două povestiri dintre cele 20 vizionate, Activități de diseminare și cultural- artistice cu prilejul ErasmusDays# și a Zilei Europei, Concurs de desene : Cel mai frumos personaj, Alegerea celui mai frumos desen care reprezintă Cel mai frumos personaj, Desfășurarea de workshop-uri pentru confecționare păpuși, Votarea celei mai frumoase păpuși, Participarea profesorilor la un număr de șase reuniuni transnaționale și trei workshopuri organizate în Polonia, Italia, Portugalia, Germania, Macedonia și Letonia, Pregătirea decorurilor/ a rolurilor și a personajelor pentru spectacol,Prezentarea unei piese de teatru, înregistrarea unui film, Organizarea spectacolului final și a conferinței de diseminare  a proiectului.
,,Multumesc pentru sprijinul acordat în realizarea activităților proiectului partenerilor de proiect, elevilor, părinților acestora, cadrelor didactice de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, membrilor echipei de proiect, partenerilor noștri locali: Consiliul Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Șincai" Bihor, Tipografia Treira, Centrul de Informare Turistică Oradea, Filiala Decebal a Bibliotecii Județene ,,Gh. Șincai", Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, SC Andy Tour, HE-GAL. PROD COM SRL, Liceul de Arte Oradea, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, C.N. ,,Mihai Eminescu" Oradea, C.E. ,,Partenie Cosma" Oradea, reprezentanților Universității din Oradea și ai Universității ,,Aurel Vlaicu" Arad, precum și reprezentanților Mass-Media care ne-au mediatizat activitățile de proiect", dorește să mulțumească coordonatorul de proiect, prof. Elena Maria Erdeli.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Erasmus+ KA 2 ,,Our story, true story”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:55:49 Ora de vară a Europei de Est