Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul județean ,,Mândru că sunt român”

Parteneriat cu Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu”

Proiectul județean ,,Mândru că sunt român”

Marți, 28.05.2019, a fost o zi deosebită pentru elevii din clasa I C, de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea, datorită întâlnirii cu partenerii de proiect de la Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu", elevi în clasa a II-a A, coordonați de prof. Selegean Alina și Ciuciu Alexandra, în cadrul proiectului județean ,,Mândru că sunt român".

Activitatea de marți constituie un bun prilej de a insufla copiilor sentimente de dragoste și respect pentru limba română, țara noastră, poporul român, strămoșii noștri și tradițiile strămoșești. De asemenea, este o ocazie de a ne arăta mândria că suntem descendenții unor oameni curajoși, iubitori de neam și țară.
Educația școlară nu constituie decât o parte din educația copilului. O bună parte a educației acestuia se petrece în afara școlii. Atitudinea comunității, cooperarea în cadrul acesteia, influențează rezultatele școlare ale elevilor, prin creșterea motivației pentru învățare. Ideea dezvoltării personale și reușitei conduce la motivație crescută și satisfacție, atât pentru elevi (ca preluatori de valori), cât și pentru cadrele didactice (ca modelatori și emițători de valori).
Proiectul promovează cooperarea între elevi, cadre didactice și comunitate, motivându-i să schimbe informații, să exploreze și să învețe unii de la alții. Aceștia au ocazia lărgirii propriilor orizonturi, descoperind și redescoperind valori culturale și spirituale, dobândind noi abilități de buni români.
Întâlnirea a debutat printr-un schimb de idei, de informații între elevi, realizând pe echipe un afiș cu informații despre ce înseamnă mândria de a fi român. Au continuat cu un ,,moment dulce" mult așteptat, unde elevii au lucrat biluțe din biscuiți, ornate în culorile steagului nostru. Au fost deosebit de entuziasmați de ceea ce au lucrat împreună, ne spune prof. Ioana-Amalia Galea, de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:02 Ora standard a Europei de Est