Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Educația ne uneşte

Viziunea Ministerului Educației Naționale asupra viitorului educaţie din România,

Educația ne uneşte

Joi, 23.05.2019, la Școala Gimnazială Nr.1 Săliște de Vașcău, a fost prezentată viziunea Ministerului Educației Naționale asupra viitorului educaţie din România, sub titlul Educația ne uneşte. Această acțiune se desfăşoară în toate şcolile din țară în momentul de față.

Viziunea conține ideile Ministerului Educației Naționale cu privire la schimbările ce se doresc puse în aplicare în învățământul românesc și este dată spre dezbatere pentru a vedea care sunt propunerile și îngrijorările actorilor participanți la actul educației.
Dialogul despre educație, de la Școala Gimnazială Nr.1 Săliște de Vașcău a adus împreună elevi, părinți, cadre didactice, reprezentanți ai comunității locale în frunte cu domnul primar Fănel Tulvan, dar și reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Prezentarea viziunii a fost făcută de domnul inspector școlar profesor inginer Mieluț Florian, în calitate de inspector de zonă, care a răspuns deschis la toate întrebările adresate, explicând, pe înțelesul tuturor, viziunea propusă de Minister.
Cu toții am înțeles și conștientizăm faptul că educația are un rol decisiv în formarea individului deoarece asigură dezvoltarea și stabilitatea socială, contribuie la prosperitatea economică, are implicații culturale, dar mai ales contribuie la dezvoltarea personală a individului având ca finalitate un adult independent.
 Viziunea Ministerului propune structurarea sistemului național de învățământ, pe cinci valori fundamentale: încredere, echitate, solidaritate, eficacitate și autonomie, care să se regăsească în cinci principii fundamentale: centrarea pe elev, flexibilitate, calitate măsurabilă, colaborare și subsidiaritate.
Printre propunerile participanților la dezbatere s-au numărat: minim media 5 obligatorie pentru admiterea la liceu, reducerea numărului de locuri în mediul universitar, consiliere psihologică şi în mediul rural, dezvoltarea competențelor practice, a aptitudinilor, eliminarea calificativelor sau introducerea obligativității pensionării la limita de vârstă. De asemenea au fost menționate şi câteva aspecte îngrijorătoare cum ar fi: administrarea școlilor de către consiliile locale, limitarea alegerii studiilor universitare în funcție de bacalaureat sau regulamentul școlar prea permisiv pentru elevi, observându-se că viziunea nu se potriveşte cu realitatea în momentul de față.
În timpul dezbaterii s-a adus în discuție și faptul că responsabilitatea pentru reușita educației se află în primul rând în mâinile părinților și mai apoi în mâna educatorilor, aceștia formând împreună un triughi ce se bazează pe încredere, comunicare și respect reciproc pentru ca astfel procesul educațional să se concretizeze. 
 În calitate de cadre didactice ne bucură faptul că această viziune sistemică îşi propune să crească nivelul de încredere, de comunicare constructivă şi de solidaritate din sistem, precum şi cel dintre personalul didactic şi ceilalți actori implicaţi în educaţie, însă e nevoie de mult timp pentru ca mentalităţile să se schimbe în mod real, si ca sistemul să încurajeze concret practicile colegiale. Apreciem intenția de a creşte autonomia şcolilor şi independența decizională a profesorilor, şi mai ales mutarea deciziilor relevante cât mai aproape de elev, conform principiului subsidiarităţii.
Constatăm cu toții că şcoala trebuie să se comporte ca un partener social real, dar e nevoie să i se răspundă în acelaşi fel şi din partea comunității și în principal din partea familiei.
 Acest document prezintă într-adevăr o viziune şi trebuie discutat serios. În calitate de participanți la actul educațional nu ne rămâne decât să sperăm ca toate aceste discuții și mai ales propunerile și îngrijorările semnalate în cadrul  dezbaterii să fie luate în considerare în momentul în care se va pune în aplicare această viziune. Suntem conștienți că implementarea unei astfel de viziuni implică costuri financiare, voinţă politică şi, mai ales, schimbări masive de mentalitate, ne-a spus doamna profesor Terme Alexandra.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:45:28 Ora de vară a Europei de Est