Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ultimul sunet de clopoțel pentru promoția 2019

Colegiul Național „Teodor Neș” din Salonta

Ultimul sunet de clopoțel pentru promoția 2019

Elevii promoției 2019 și-au luat „Rămas bun!" de la profesorii și colegii Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta. Emoționați și optimiști, frumoși la suflet și la chip, susținuți cu lacrimi și îmbrățișări de părinți, bunici, frați, surori și prieteni, adolescenții claselor a XII-a au trăit la intensitate maximă ultima zi de școală - 31 mai 2019.

Festivitatea colegiului salontan a fost binecuvântată cu o vreme deosebit de frumoasă, iar soarele rebel i-a mângâiat generos pe tinerii absolvenți. Alături de prof. Vasile Trăncău, directorul C.N. „Teodor Neș" din Salonta, de bordul de conducere al directorilor adjuncți prof. Alina Mitran și prof. Vasile Haș, la evenimentul solemn au mai participat primarul municipiului Salonta, domnul Török László și preotul paroh iconom stavrofor Ionel Chira, lector la Facultatea de Teologie Ortodoxă a Universităţii din Oradea și păstor al Bisericii Ortodoxe „Înălțarea Domnului" - Parohia Ortodoxă I Salonta.
Primarul Salontei i-a încurajat pe absolvenți să-și împlinească idealurile tinereții „prin credință, efort susținut, inteligență și optimism".  Preotul ortodox i-a felicitat pe „frumoșii absolvenți din frumosul oraș Salonta" și a premiat două eleve absolvente desemnate de Consiliul parohial al Bisericii Ortodoxe „Înălțarea Domnului" cu premii în bani și cu două Scripturi ale Vechiului și Noului Testament. Acest moment solemn face parte din Programul educațional inițiat din acest an de Consiliul parohial al Parohiei Ortodoxe I Salonta, în colaborare cu profesorii corpului didactic al Colegiului salontan, prin care se dorește evidențierea elevilor merituoși cu situații sociale speciale, din clasele a VIII-a și a XII-a.
Festivitatea de premiere a absolvenților de liceu a fost marcată de trei momente deosebit de importante: premierea șefilor de promoție, premierea claselor a XII-a și acordarea Premiului „MAX" 2019, în onoarea și memoria elevului Valentin Alexandru Ruge. Acest premiu devenit tradiție în istoria colegiului salontan se acordă, an de an, absolvenților care dovedesc rezultate deosebite în activitățile școlare, sportive, extrașcolare și de voluntariat desfășurate pe toată perioada celor patru ani de liceu. Anul acesta, elevii Petrache Remus Mircea și Pop Maria Clara au împărțit Premiul „MAX" 2019 în valoare totală de 3.000 lei.
Șeful promoției 2019 a C.N. „Teodor Neș" Salonta, la profilul real este, cu nota 10 în cei patru ani de liceu și dublu-olimpic național la Matematică și Lingvistică în ultimul an de liceu - elevul Petrache Remus Mircea din clasa a XII-a B (diriginte prof. Adina Sotea). La profilul uman, șefa promoției 2019 este, cu nota 9,84, eleva Pop Georgiana Daciana din clasa a XII-a C (diriginte prof. Adriana Foltuț).
După discursul șefului de promoție Remus Petrache și al elevei Xenia Caramete din clasa a XI-a B, diriginții prof. Rodica Păfucan (XII A), prof. Adina Sotea (XII B), prof. Adriana Foltuț (XII C) și prof. Rîndunel Popescu (XII D) și-au premiat cei mai silitori elevi, premiile școlare fiind suplimentate cu numeroase diplome și premii obținute la diferite olimpiade școlare, concursuri și proiecte educaționale oferite de profesorii Adina Sotea (Limba Română și Lingvistică), Ioan Lung (Matematică) și Illyes Lajos Demeter (Informatică).
Cei mai buni dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2019, premianții pe clase sunt, în ordinea acordării premiilor I, II, III și mențiune: clasa a XII-a A - Iancu Alexandru Alin, Covaci Cipriana Sara, Brie Marian-Ioan, Bogdan Emanuel; clasa a XII-a B - Petrache Remus Mircea, Cociubei Manuela Așera, Katona Zoltan, Puștea Răzvan Ionuț; clasa a XII-a C - Pop Georgiana-Daciana, Galan Andreea-Denisa, Ciorba Cristina-Ileana, Balazs Denisa-Anamaria; clasa a XII-a D - Iabloncic Patricia-Bianca, Foica Georgiana-Mihaela, Cozma Andreea-Amalia (premiul III), Harabagiu Marian-Gabriel (premiul III), Harapu Gheorghe-Sergiu Alin (mențiune).
Felicitări absolvenților promoției 2019 și succes deplin în marile speranțe și provocări ale vieții!
Cristian Butcă

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 16:35:40 Ora de vară a Europei de Est