Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul educațional „Hai să dăm mână cu mână”

La Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” din Oradea

Proiectul educațional „Hai să dăm mână cu mână”

Timp de trei zile, în perioada 21-23 ianuarie 2009, la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” din Oradea, s-au derulat trei activități educative, cuprinse pe agenda proiectului educațional, intitulat „Hai să dăm mână cu mână”,inițiat de inst. Georgeta Susa – responsabil al comisiei pentru activități extracurriculare.

Cele trei activități („Aceasta este istoria poporului meu”, „Istoria din... literatură!” și „Unirea și ... puterea!”) au fost coordonate de prof. Roland Bocoi și Violeta Siladi, avându-i alături pe membrii echipei de proiect: prof. Rodica Ardelean, Zita Bondar, Mariana Pop, inst. Dorina Nicolau, și beneficiind de sprijin din partea conducerii școlii (director – prof. Dan Matei, directori adjuncți – prof. Victor Moga și Lucian Stance, consilier educativ – prof. Korodi Ibolya).
„Cuza Vodă la sfat”
Cea de-a treia activitate, desfășurată vineri, 23 ianuarie, a cuprins nu mai puțin de patru momente semnificative prin care a fost evocat evenimentul de la 24 Ianuarie 1859 – Unirea Principatelor Române.
Manifestarea s-a deschis cu montajul literar-artistic, susținut de elevi din clasele V-IX. Tema Unirii celei Mici, tratată în vers și cânt de elevii coordonați de prof. Zita Bondar, a fost reluată la o altă scară prin prezentarea în power point realizată de prof. Roland Bocoi. Recitatorii și interpreții clasei a VI-a A, pregătiți de inst. Georgeta Susa, aveau să sublinieze încă o dată mesajul activității, iar personalitățile marcante ale Unirii aveau să stea la sfat cu domnitorul Alexandru Ioan Cuza (în sceneta prezentată de un grup de elevi din clasele a V-a și a VI-a A, grup coordonat de prof. Rodica Ardelean și Violeta Siladi).
Manifestarea s-a încheiat cu Hora Unirii, lansată de Cuza și ai săi..., horă în care s-au prins și dascălii aflați în primele rânduri... (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul educațional "Hai să dăm mână cu mână".

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 23:11:52 Ora standard a Europei de Est