Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Olimpicii naționali ai Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea în anul școlar 2018-2019

Felicitări, și florile recunoștinței pentru olimpicii naționali și profesorii lor!

Olimpicii naționali ai Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea în anul școlar 2018-2019

Trăim într-o vreme în care lumea este preocupată de ierarhizări și competiții. Suntem mereu îndemnați să urcăm pe trepte superioare de performanță și de competență înţelegând că trebuie să progresăm, să exploatăm la maximum ceea ce posedăm, să nu pierdem ocazia de a arăta ceea ce suntem în stare.

Școala nu poate face abstracție de această tendință, ea însăși contribuind la generalizarea întrecerilor și la inducerea unui apetit al concurenței. Suntem învățați încă de mici să ne comparăm unii cu alții, să fim în fața altora, să ne autodepășim.
Concursurile şi olimpiadele şcolare validează atât munca elevilor, a dascălilor, cât şi susţinerea părinţilor într-un traseu dificil, cu multă muncă, şi perseverenţă. Desigur că apar şi dezamăgiri atunci când rezultatele nu sunt pe măsura aşteptărilor tuturor celor implicaţi. Ne aduc bucurie an de an, cu creşteri sau scăderi la o disciplină sau alta să celebrăm împreună rezultatele frumoase obţinute de elevii noştri pentru care dincolo de mulţumirea noastră pentru prestigiul personal sau al şcolii, suntem mulţumitori Lui Dumnezeu înţelegând fiecare, că pentru orice moment al existenţei noastre suntem datori să acceptăm suveranitatea Lui peste creaţie.
Catedra de Religie:
Elevul Antonio Iștoc, din clasa a VI-a A, coordonat de dnul prof. Marius Pop a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Religie, participând și la etapa națională, unde s-a clasat pe locul 7 pe țară.
Sebastian Sava, elev în clasa a IX-a B, îndrumat de dnul prof. Ioan Tamaș a obținut premiul I  atât la etapa județeană cât și la cea națională a Olimpiadei de Religie.
Ionuț Iancu, elev în clasa a X-a B, pregătit de dnul prof. Marius Pop a obținut premiul I  atât la etapa județeană cât și la cea națională a Olimpiadei de Religie, precum și premiul special „Vasile Goldiș" .
Eleva Paula Goga, din clasa a XI-a B, coordonată de dnul prof. Ciprian Simuț a participat la etapa națională a Olimpiadei de Religie, clasându-se pe locul 5 pe țară.
Catedra de Istorie-Geografie:
Elevul Sebastian Sava, din cls. a IX-a B, coordonat de dnul prof. Florin Iștoc, a obținut premiul I, la etapa județeană a Olimpiadei de Istorie. La etapa națională, desfășurată la Drobeta-Turnu Severin, Sebastian s-a clasat pe locul 5 pe țară, fiind premiat cu mențiune.
Tot la Olimpiada de Istorie a participat și elevul Ionuț Iancu, din clasa a X-a B, care și anul acesta a obținut premiul I la etapa județeană, iar la națională s-a clasat în primii 10 pe țară, îndrumat fiind de dnul prof. Florin Iștoc.
La Concursul Național de Geografie ,,Terra", etapa județeană, elevul David Kerekeș, din clasa a V-a B, pregătit de dna prof. Ramona Iștoc a obținut premiul III, calificându-se la etapa națională, unde a obținut premiu special.
Catedra de Matematică:
Sub îndrumarea domnului prof. Marius Cicortaș, mai mulți elevi au obținut premii atât la olimpiadă cât și la concursuri de matematică: Iulia Trifa, din clasa a VII-a B, a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Matematică și medalie de bronz la etapa națională, mențiune la Concursul Național ,,Laurențiu Duican" Brașov, mențiune specială la Concursul interjudețean „Grigore Moisil".
Elevul Octavian Trifan, din clasa a XI-a A, a obținut premiul II la etapa județeană a Olimpiadei de Matematică, medalie de bronz la națională, mențiune la Concursul Național ,,Laurențiu Duican" Brașov, mențiune specială la Concursul ,,Argument" Baia Mare.
De asemenea, Octavian Trifan a fost admis la tabăra de vară a uneia dintre cele mai prestigioase universități din lume, Stanford University, unde va studia criptografia pentru trei săptămâni.
Elevul Robert Pop, din clasa a XII-a A, a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Matematică, medalie de bronz la națională, premiul III la Concursul Național ,,Laurențiu Duican" Brașov, premiul III la Concursul interjudețean Teodor Topan si la Concursul ,,Argument", mențiune la Grigore Moisil.
Elevul Alex Balazshazi, din clasa a XII-a A, a obținut premiul II la etapa județeană  a Olimpiadei de Matematică, participare la națională, mențiune la Concursul Național ,,Laurențiu Duican" Brașov, mențiune la Concursul ,,Argument" Baia Mare.
Echipa Liceului Emanuel, formată din elevii Octavian Trifan, George Indrieș și Robert Pop a participat la Concursul Internațional de Matematică ,,Purple Comet".
Catedra de Fizică:
Elevul Daniel Trubacs, din clasa a XI-a A, coordonat de dnul prof. Sergiu Berian a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Fizică, iar la etapa națională a fost răsplătit cu mențiune și medalie de argint.
Catedra de Limba și literatura română:
Eleva Damaris Maier, din clasa a IX-a A, coordonată de dna prof. Dorina Popa, a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Limba și literatura română/secțiunea A, participând astfel și la națională.
Eleva Alexia Marc, din clasa a V-a A, pregătită de dna prof. Mihaela Fildan, a obținut premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de Limba și literatura română/secțiunea B, participând astfel și la națională.
Tot la etapa județeană a Olimpiadei de Limba și literatura română/secțiunea B, a participat și eleva Iulia Brândaș, din clasa a V-a A, sub îndrumarea dnei prof. Mihaela Fildan, care a obținut premiul III, fapt ce i-a permis să participe la Concursul Național ,,Ionel Teodoreanu", desfășurat la Iași.
Catedra de Limba Engleză:
Sara Simionescu, elevă în clasa a IX-a A, coordonată de dna prof. Claudia Bolcaș, a participat la etapa județeană a Olimpiadei de Limba Engleză, obținând premiul I, calificându-se astfel la națională unde s-a clasat în primii 10 pe țară.
Catedra de Tehnologii:
Elevii Filip Țuțu și Timotei Gordan, din clasa a VIII-a B, pregătiți de domnul director, prof. Iosif Curta au participat la etapa județeană a Olimpiadei de Tehnologie, obținând premiul II, respectiv mențiune, calificându-se astfel, pe locurile suplimentare, pentru etapa națională, unde s-au clasat onorabil.
Catedra de Limba Franceză:
La Concursul Școlar Național ,,Prietenii limbii franceze" au participat elevele Loriana Cojan (a VII-a A), Ana Găvriluț (a IX-a A) și  Bianca Pantiș (a IX-a A), sub îndrumarea dnei prof. Rodica Moțiu.
Proverbele 3:5 ,,Încrede-te în Domnul din toată inima ta şi nu te bizui pe înţelepciunea ta!"
Prof. Ramona Iștoc & Iosif Curta, director
 
Felicitările noastre și florile recunoștinței pentru acești minunați olimpici naționali și distinșii lor profesori de la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea!
Cu aleasă prețuire,
Moise-Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Olimpicii naționali ai Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel” Oradea în anul școlar 2018-2019.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:02:19 Ora standard a Europei de Est