Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Conferințele BookLand Evolution la Oradea

Joi, ediția a VI-a

Conferințele BookLand Evolution la Oradea

București, Tg. Mureș, Timișoara, Ploiești, Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Baia Mare, Sibiu, Satu Mare, Alba Iulia și Oradea sunt doar câteva dintre cele 23 de localități în care au avut loc sau se vor desfășura conferințele practice pentru tineri, BookLand Evolution, ediția a VI-a.

De-a lungul întregului an, participanții vor întâlni peste 100 de invitați renumiți (actori, scriitori, psihologi, sportivi, oameni de afaceri etc). Scopul organizației este de a face transferul informațional de la specialiștii consacrați către tineri, încurajându-le prin exemple vii, dezvoltarea personală prin studiu și practică. Ele sunt concepute și au loc într-un mod interactiv, astfel încât, în orice moment auditorii au posibilitatea solicitării detaliilor de care au nevoie.
Din Oradea au fost invitați pentru a fi speakeri care să inspire tinerii în alegerile personale și profesionale și implicit să le premieze interactivitatea (cu: locuri gratuite în Tabăra Culturală BookLand, cărți, diplome și multe surprize), următoarele personalități: Zoltan Makai, Sorina Bradea, Vlad Ionuț Coste, Mihaela Tatu, Radu Dragoș Constantin, Alin Crețu și Amelia Pal, fiecare având la dispoziție aproximativ o jumătate de oră. Locul desfășurării în Oradea a fost Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai", sala „Cuibul Democrației", în data de 30.05.2019. Liceenii și studenții au profitat de ocazie pentru a pune numeroase întrebări, la care au primit răspunsurile dorite, de la specialiștii, care în viața de zi cu zi au timpul extrem de bine drămuit și în consecință limitat.
 Atmosfera a fost una destinsă, confortabilă atât pentru cei care au vorbit cât și pentru cei care au ascutat.
Așa cum ne-a obișnuit, reporterul nostru special, psihologul Alin Crețu, ne prezintă câteva secvențe de la eveniment.
,,Salut! Aparțin, am glas, sunt prezent! Sunt cuvintele cheie ale anului, pentru mine. Nu sunt concepte cine știe ce originale, dar îmi sunt importante și sper că împreună vom explora bogăția acestora. Dacă vreți. Dacă nu, atunci facem altceva! Vă recomand un poem pentru zilele nașpa și nu numai, Horace has a bad day, de György Petri: https://www.poetryfoundation.org/poetrymagazine/browse?contentId=38948
E tare, nu-i așa?
" (Zoltán Makai, Leading Team Coach)
..Pe tot parcursul vieții mele am avut parte de eșecuri, însă pentru că mereu am făcut ce îmi place nu a fost deloc greu să îmi împlinesc visul". (Vlad Ionuț Coste, antreprenor)
,,Excelența ne definește atunci când ne depășim limitele și ajungem la omul din noi". (Alin Crețu, psiholog, terapeut de familie)
,,Cred că viitorul e al celor care se cunosc foarte bine pe ei înșiși, care au curaj să facă ceea ce își doresc, care vor să muncească pentru asta, care știu să colaboreze, să creeze relații de succes. Cred foarte mult în autoeducație. Dacă vrei să ai succes cu adevărat, vei căuta singur informațiile necesare, vei face cursuri, vei citi, vei găsi mentori, îi vei ajuta pe cei din jur". (Amelia Pal, autor, antreprenor)
,,Fii tu însuți, nu încerca să fii cea mai reușită copie a modelului tău în viață". (Sorina Bradea, antreprenor)
,,Evenimentul BookLand vine în întâmpinarea celor care încă nu au conștientizat acest lucru. Care încă nu au ales atitudinea cu care își vor trăi viața. Care nu și-au dat seama că viața lor abia acum începe și peste 10 ani vor fi rezultatul cunoștinţelor pe care le dobândesc acum (prin lectură) și a alegerilor pe care le fac acum". (Mihaela Tatu, trainer Tehnica și Arta Livrării Discursului, Voice over, Speaker motivational, M.C.)
,,Atâta timp cât avem nevoie de cineva să ne spună ce să facem, nu vom ajunge să fim cu adevărat educați. Educația, în sine, începe cu un sentiment de curiozitate. Curiozitate despre natură, momente, oameni și, implicit, sine. Cultivând o educație de sine bazată pe informații descoperite de noi înșine, prin ceea ce simțim, observăm și alegem, este o educație ce va fi și este de durată. O educație care va duce într-un punct unde percepția individuală asupra lumii, și nu cea văzută, vorbită sau auzită, va deveni un tip de educație ce va forma o generație construită pe trepte de înțelepciune și nu cunoaștere. Ca tineri, este esențial să fim curioși, liberi și observatori în actul propriilor noastre vieți. Am avut destule generații care au suferit datorită acestei boli a ascultării, încrederii în nevăzut, iar acum e timpul să construim o lume pe care ne-o dorim și nu doar s-o visăm. Aceasta este diferența fundamentală între înțelepciune și cunoaștere.  Înțelepciunea implică acțiune, pe când cunoașterea este doar o distracție. Educația nu trebuie să implice cunoaștere exterioară pentru că exteriorul este primul pe care îl vedem că ar necesita schimbare; trebuie să ne uităm introspect și să observăm frumusețea lumii și vieții prin ochi umili, compasivi și contemplativi asupra problemelor esențiale ale lumii. Acolo se regăsește adevărata educație și înțelepciune după care tânjim dar nu suntem întotdeauna dispui să ne asumăm acest risc de sinceritate absolută cu noi înșine. Este datoria noastră, a ta, a mea, a tuturor celor care vor să creeze o lume mai bună. Introspecția, curiozitatea și iubirea sunt cele care ne oferă libertate, înțelegere și o perspectivă diferită (naturală) asupra vieții". (Radu Dragoș Constantin, scriitor)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:56:45 Ora standard a Europei de Est